Toon posts:

Flac (of wav/aiff) combineren tot één mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle Beatles-lp's (lp's, ja) in flac formaat. Nu wil ik die dingen op m'n iPod zetten: dat is op zich geen heel groot probleem, maar... ik wil elke lp-kant als één mp3 hebben! Dus ik moet steeds 6 å 7 nummers combineren. Hoe kan ik dat het beste doen?

Ik kan de flac's makkelijk omzetten naar wav of aiff (ze staan nu op een Mac) om ze daarna mp3'en, maar ergens along the way moet ik een combinatieslag maken. Dat doe ik liever met de flac of wav/aiff want dan heb je dus echt geen gaps.

Ik heb de flac's ook op cd gebrand dus ik zou die ook opnieuw kunnen rippen maar dan zit ik alsnog met losse mp3 bestanden.

Kan iTunes misschien op een simpele manier geimporteerde aiff's als één bestand exporteren? Ik kan het in ieder geval niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik had opeens een geniale ingeving (voor Mac-gebruikers)! Dus hier is een antwoord op mijn eigen vraag.

1. Zet de indien nodig de flac's om naar aiff

2. Open Toast en laadt de bestanden die je samen als één bestand wilt hebben (in mijn geval dus alle nummers van één lp-kant)

3. Zet de pauze tussen de nummers zoals nodig is (in mijn geval alles op 0.00 behalve de eerste die altijd op 2 sec moet)

4. Bewaar alles als disc image

5. Mount de image met Toast

6. Ga naar iTunes en naar de (in mijn geval halve) gemounte cd

7. Selecteer alle nummers en kies Geavanceerd > Voeg cd-tracks samen

8. Exporteer als mp3 (met de juiste instellingen via de voorkeuren

En voila, een perfecte mp3 van één lp kant zonder gaps! :) Alles is (per cd) binnen een paar minuten geregeld.