Laptop accu blijft 2%

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12 12:38
Mijn laptop (Acer Travelmate 632LC) heeft een accu die het in het begin 3.5 uur deed. Op dit moment schakelt hij na 1 minuut(!) (op volle accu) over naar de slaapstand.

Wanneer ik een volle accu heb, wordt er in windows aangegeven dat deze voor maar 2% vol zit. Daarom gaat hij meteen naar slaapstand. Maar wanneer ik mijn laptop in veilige modus start, kan ik meer dan een uur met de batterij werken. Alleen staan dan alle energiebesparingsstanden uit. BatteryEater geeft aan dat de batterij wel gewoon 98% vol zit.

Nu ben ik dus op zoek naar een manier om de weergave van de batterijstand in windows weer goed te krijgen zodat ik wel alle energiebesparingsfuncties kan gebruiken, maar zodat hij niet na 1 minuut op de slaapstand gaat.

Het kalibreren van de batterij (batterij helemaal op gebruiken in veilige modus tot de laptop uitvalt) heeft ook niet geholpen.. Heeft dit misschien te maken met de chip die op de accu zit?

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35

Xer0X

Gotha know??

Kan je helaas niet verder helpen maar ik wou even kwijt dat mijn schoonvader het zelfde probleem met de zelfde laptop heeft. Ik heb alleen nog niet gekeken in de veilige modes,
dat is dus een goede tip van je! Had eigenlijk niet verwacht dat dat iets uit kon maken. 8)7

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien luek om te weten: Hoe oud is je laptop en sinds wanneer heb je dit probleem? Was het in 1 keer van bv 2 uur naar 1 minuut, of was hij vorige week ook nog maar in staat tot een half uurtje accu? Accu's zijn na 3 jaar vaak helemaal op. Verder: Hoe heb je je accu gebruikt, altijd vol in je laptop, of op de stroom hem uit de laptop gehaald?

• NitSuA
de laptop is nu denk ik zo'n 5 jaar oud. Sinds wanneer het probleem precies speelt weet ik niet precies eigenlijk. Volgens mij werd de tijd dat hij aaf bleef staan steeds korter. Verder gebruik ik de laptop bijna altijd met het snoer in het stopcontact, dus met de accu helemaal vol..

Het feit dat hij in veidige modus wel een uur aan blijft staan duidt toch op een software probleem?

• skelleniels
  • Laatst online: 27-12 00:20
Als hij al 5 jaar oud is, mag je blij zijn dat hij het zolang heeft uitgehouden. Tijd voor een nieuwe batterij dus(altijd aan de stroom is trouwens niet goed)

http://specs.tweak.to/16567

• GENETX
  • Nu online
En als jij dan in de veilige modus werkt, kun je er dan ook daadwerkelijk een uur mee? In dat geval kun je windows het beste eens opnieuw er op klappen of iig de goede drivers opnieuw te instaleren die voor ACPI zorgen. Zo niet, wees idd blij dat hij het 5jaar heeft uitgehouden, dat ding is gewoon dood.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

skelleniels schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:03:
Als hij al 5 jaar oud is, mag je blij zijn dat hij het zolang heeft uitgehouden. Tijd voor een nieuwe batterij dus(altijd aan de stroom is trouwens niet goed)
outdated commentaar, accus laden al sinds een halve eeuw niet meer door als ze aan het net hangen. Stoppen gewoon met laden en monitoren als hij vol is.

maareh, dump die oude batterij en smijt er een nieuwe in. Er zijn genoeg van die louche turken op marktplaats die je voor 60 euro wel een refurbished (lees: even oud en brak als de jouwe) batterij willen aansmeren. En ohja, er zijn ook nog goeie te koop :-)

• GENETX
  • Nu online
Misschien dat niet, Ze kunnen echter nog steeds niet goed tegen de hitte. En die krijg je als je hem aan de stroom hebt :P

Verwijderd

Volgens mij zijn die dingen gemaakt om 2 jaar mee te gaan(alhoewel uit mijn ervaring dat meestal iets langer is). 5 jaar is wel érg lang.

• NitSuA
bedankt voor de reacties.

ik zal eerst proberen een fresh install van windows te doen en te kijken of dit helpt. Ik zou dan namelijk toch nog een uur op accu kunnen werken. Maakt dit nu geen verschil, dan haal ik er even een nieuwe accu voor.

Weet iemand nog een site waar je accus kunt kopen die betrouwbaar is zodat ik straks niet met zo'n refubrished zit?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

laptopfabrikanten zijn verplicht nieuw te produceren tot vijf jaar na uitgave (=levensduur hardware). Daarna vind je gewoon geen nieuwe accu's meer. Je kunt http://www.pchub.com proberen, of google ff op 'laptop spare parts'.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 16:12
Dat hij naar hibernate gaat kun je toch gewoon uitschakelen in Energiebeheer? Hoe lang blijft hij het dan doen voor hij echt uitvalt?
Als dit lukt zou je eens kunnen proberen de batterij uit te lezen met nhc

PV Output

Pagina: 1