[winxp] Wel internet lokaal geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb hier een pc met windows xp home.
Het probleem is als volgt ik kan met de pc gewoon internetten geen probleem echter als ik lokaal een ip adres wil pingen gaat het niet. En andere pc's kunnen mij ook niet pingen. Ik deed eerst altijd remote desktop naar de pc in kwestie maar dit lukt niet meer omdat ik geen verbinding tot stand krijg. Ik heb nu vnc geinstalleerd en ook daarmee krijg ik geen connectie.

Ik heb het volgende geprobeerd.

PC helemaal gescanned op virussen niets gevonden
PC helemaal gescanned op spyware adware etc. Wel wat items gevonden maar die heb ik kunnen verwijderen.
Ik kan wel pingen naar mijn localhost 127.0.0.1 ik kan ook mijn gateway pingen.
Ik krijg gewoon een ip van de DHCP server.
Ik heb ook de windows firewall uitstaan. Ik heb de virusscanner ook uitgezet mocht die iets blokken.
Ik heb ook al geprobeerd het ip adres statisch te maken dit maakt geen verschil

Ik kan dus niet gepingt worden en ook zelf niet pingen of een connectie via vnc of rdp ontvangen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

wijzig je netwerk groep eens en je pc naam
dat helpt nog wel eens

• cool0
Ik ping op ip adres hoe zou mijn netwerk naam daar invloed op kunnen hebben? Zitten beide al in het zelfde subnet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou het probleem in die andere pc zoeken.

• cool0
Ok nog duidelijker.

Alle pc's kunnen elkaar pingen behalve de pc die hierboven beschreven is. Ik heb net een nieuwe pc geinstalleerd en die kan de rest van het netwerk pingen maar niet de pc die ik boven beschreven heb.

• cool0
Probleem bestaat nog steeds, iemand een idee?

Pagina: 1