Hoi tweakers,
ik zit met de volgende situatie. Ik heb een ASPX pagina (c#) gemaakt met daarin een treeview, welke gebruik maakt van nodes.
"Grafisch" ziet dat er als volgt uit:
Hierbij kun je binnen C# elke node een unieke waarde mee geven dmv van het simpele statement
In dit geval:
- controle groep 1: C101
- Taak 1: T1001
- Taak 2: T1002
Nu wil ik door middel van javascript graag deze unieke waarde weer naar boven halen wanneer ik op het menu item klik. Alleen is de vraag: welk javascript statement moet ik daarvoor gebruiken?
Voeg ik de volgende regel C# / Javascript code toe dan kan ik wel de tekst (Controle groep 1, Taak1, Taak2) opvragen:
De verdere zaken die ik geprobeerd heb zijn met de volgende resultaten (wanneer ik op Controle groep 1 klik):
- srcElement.id: trvTaakclusterst0;
- srcElement.innerText: Controle groep 1
- srcElement.innerHTML: Controle groep 1
- srcElement.nodeValue: null
- srcElement.firstChild.nodeValue: Controle groep 1
Dus nu mijn vraag: welk javascript statement moet ik wel gebruiken om die unieke ID op te vragen?
ik zit met de volgende situatie. Ik heb een ASPX pagina (c#) gemaakt met daarin een treeview, welke gebruik maakt van nodes.
"Grafisch" ziet dat er als volgt uit:
code:
1
2
3
| - Controle groep 1 | - Taak1 | - Taak2 |
Hierbij kun je binnen C# elke node een unieke waarde mee geven dmv van het simpele statement
code:
1
| node.Value = <waarde>; |
In dit geval:
- controle groep 1: C101
- Taak 1: T1001
- Taak 2: T1002
Nu wil ik door middel van javascript graag deze unieke waarde weer naar boven halen wanneer ik op het menu item klik. Alleen is de vraag: welk javascript statement moet ik daarvoor gebruiken?
Voeg ik de volgende regel C# / Javascript code toe dan kan ik wel de tekst (Controle groep 1, Taak1, Taak2) opvragen:
code:
1
| trvTaakclusters.Attributes.Add("onclick", "alert(event.srcElement.lastChild.nodeValue);"); |
De verdere zaken die ik geprobeerd heb zijn met de volgende resultaten (wanneer ik op Controle groep 1 klik):
- srcElement.id: trvTaakclusterst0;
- srcElement.innerText: Controle groep 1
- srcElement.innerHTML: Controle groep 1
- srcElement.nodeValue: null
- srcElement.firstChild.nodeValue: Controle groep 1
Dus nu mijn vraag: welk javascript statement moet ik wel gebruiken om die unieke ID op te vragen?