Wii -> softap -> internet

Pagina: 1
Acties:

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
is het iemand gelukt om met softap zijn Wii aan te sluiten op internet?

ik heb een pci-wlan kaartje van Sweex gebaseerd op rt2500 Ralink chipset, Softap software van Gigabyte.

De Wii ziet de ap , kan ook connecten, kan zelfs updates sturen(denk ik, daar lijkt het tenminste op), maar daarna krijg ik steeds de melding " Het winkel kanaal en connect24 zijn op dit moment niet beschikbaar"

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zijn die kanalen uberhaupt nu al beschikbaar in Europa?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Volgens mij is het winkelkanaal inderdaad nog niet beschikbaar. Probeer het weerkanaal eens, als het goed is doet die het al wel :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Alle beschikbare kanalen zouden moeten werken, behalve het nieuwskanaal. Slaagt hij erin om de initiele updates uit te voeren? (geeft hij duidelijk aan dat hij dit doet)

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
-Niets interactiefs via internet doet het. dus het winkelkanaal niet, connect24 niet, en het weerkanaal helaas ook niet.

-Ja, de Wii geeft aan dat hij dat doet (initiele updates), er zit dan ook zo'n update code bij. Als ik thuis ben zal ik die even zoeken en posten. maar hij ziet de ap wel en bij verbinding testen vraagt ie of ik updates wil uitvoeren, dus dan lijkt het me dat ie iets verbinding maakt......maar meer niet dus.

daarnaast viel het me op dat heel vaak als ik met internet heb zitten vogelen en ik wil terug naar Wii-menu, dat ik dan zo'n soort opstart scherm krijg (iets van 16 of 20 grijze vakjes met Wii erin).
Hebben anderen dat ook, of is mijn Wii gewoon stuk?

Verwijderd

joppe.s schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:02:
-Niets interactiefs via internet doet het. dus het winkelkanaal niet, connect24 niet, en het weerkanaal helaas ook niet.

-Ja, de Wii geeft aan dat hij dat doet (initiele updates), er zit dan ook zo'n update code bij. Als ik thuis ben zal ik die even zoeken en posten. maar hij ziet de ap wel en bij verbinding testen vraagt ie of ik updates wil uitvoeren, dus dan lijkt het me dat ie iets verbinding maakt......maar meer niet dus.

daarnaast viel het me op dat heel vaak als ik met internet heb zitten vogelen en ik wil terug naar Wii-menu, dat ik dan zo'n soort opstart scherm krijg (iets van 16 of 20 grijze vakjes met Wii erin).
Hebben anderen dat ook, of is mijn Wii gewoon stuk?
Over die grijze vakjes: de Wii heeft zowat hetzelfde irritante punt als de DS. Als je een programma sluit (configscherm, browser, mii channel) dan reboot hij het hele ding ipv gewoon terug te keren en dat duurt inderdaad een paar seconden.

De foutcode die je krijgt gaat je inderdaad veel kunnen helpen. Best is dat je ze eens op google ingeeft, goede kans dat je daar een nuttige tip gaat vinden (ik lees veel over dhcp gerelateerde problemen, dus static IP kan helpen)
Pagina: 1