Toon posts:

Zoektocht naar een grote kast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel de volgende kast: Silverstonetek TJ05.

Echter aangezien ik het één en ander wil uitbreiden bv. een RAID 10 configuratie d.m.v. Areca RAID controller en 8 HD's, wordt deze kast toch een beetje aan de krappe kant.

Nu ben ik zelf al een poosje aan het zoeken, maar momenteel zie ik één kast die tot dusver aan mijn wensen voldoet, namelijk de PC-V2000/PC-V2000B van Lian Li (de V2100 heeft een deur en dat heb ik liever niet).

In deze kast kan ik met gemak 8 HD's kwijt (en eventueel een WC-setup in de toekomst). Jammer is alleen dat je er slechts 2x120mm fans in kwijt kunt.

Zoals ik al aanhaalde; ik ben nog altijd zoekende. Tot dusver heb ik alleen bij de meer bekende merken gekeken, misschien dat jullie nog misschien (een minder bekend) merk weten die grote kasten leveren?

Ik heb wel 2 verlangens m.b.t. een kast;

1. Geen deur (wekt momenteel alleen maar irritatie op).
2. Minimaal 2x120mm fans installeerbaar.

Dus als jullie nog een suggestie voor een grote kast hebben, wellicht één waar ik ben vergeten om naar te kijken, dan hoor ik dit graag!

Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
De coolermaster stacker blijft altijd een goede oplossing voor veel drives.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zeg ook "stacker", al vind ik hem qua herrie niet super. Ik heb hem flink moeten verzwaren met loodbitumen, voordat alle resonantie er uit was. :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Net een beetje gekeken naar die Stacker (en het nieuwere model), maar dit is niet echt mijn smaak. Ik prefereer liever een "sombere" kast.

Als iemand nog een paar suggesties heeft, dan hoor ik dit graag.

En heeft er iemand ervaringen met een PC-V2000/PC-V2000B?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De oude Stacker is zeker wel somber. Tenminste; als je van two-tone kleurstelling houdt zoals zilver/zwart, dan is het goed te doen. En met een beetje passen en meten kan je wel tot iets van 16 schijven netjes wegwerken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:07
De 4in3 modules die voor de stacker gebruikt worden (om 4 schijven op de plaats van 3 CDrom sloten te zetten) kun je voor zover ik weet ook in andere kasten plaatsen.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Arunia schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:48:
De 4in3 modules die voor de stacker gebruikt worden (om 4 schijven op de plaats van 3 CDrom sloten te zetten) kun je voor zover ik weet ook in andere kasten plaatsen.
Met een hamer paste het in een Antex middletowertje :')

Default blanke hetero

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PC-V2000 is idd wat je zoekt (heb een V2100).
prima dingen, probeer wel de oude versie (niet de 2100-2!) te krijgen :)

die zijn nml bagger

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de knoop doorgehakt. Het is toch de Lian Li V2000 Plus Zwart geworden.

En mijn een window-paneel, alleen zal ik hier weinig aan hebben aangezien ikzelf net aan de andere kant zit achter mijn bureau.

Daarnaast heb ik zelf meteen wat andere fans erbij gekocht (om toch wat stiller te kunnen werken).

4x Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 25 mm (2 voor CPU koeler / 2 voor case)
2x Arctic Fan 3 TC, 80 x 80 x 45 mm (allebei voor case)

Eén ding staat vast, ik heb genoeg ruimte in deze kast voor nu (en in de toekomst).

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1