Toon posts:

Geen inkomend verkeer mogelijk Speedtouch 716i v5 WL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Ik heb een Speedtouch 716i v5 WL waarbij ik het niet voor elkaar krijg om inkomende porten open te zetten, ongeacht wat ik ook probeer en/of doe.

Instellingen:
Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 5.3.2.6.0
Firewall: Disabled

Bij Game & Application Sharing:
Use UPnP: Yes
Use Extended Security: No

Game or Application Device Log
IRCD computer1-86acv0aweb2 Off

Specifieke IRCD instellingen:
Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
Any 6667 - 7000 6667 - 7000 - -

Lokaal binnen het netwerk werkt alles perfect, van buitenaf kunnnen er echter geen verbvindingen gemaakt worden, ik heb verschillende ports gebruikt, op website van speedtouch gekeken, ik heb tijdelijk een ftp server opgezet om te kijken of die remote te benaderen was (port 21). In alle gevallen blijft het probleem connection timed out.

Heeft iemand hier soortgelijke problemen mee gehad en/of weet toevallig de oplossing?

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Jeroen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
toevallig kwam ik vandaag exact hetzelfde tegen op mijn 716 (non-I). Verder nog geen aandacht aan geschonken, heb alle inkomende poorten gerouteerd via een upc verbinding (heb netwerk samen met een vriend, dus gebruik zijn verbinding als failover en nu dus als inkomend)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen, op de een of andere manier koppeld hij wel een ip aan het mac adres van de gebruiker die toegang zoekt tot het netwerk maar in de interface werd er in mijn geval een foutieve computernaam aan toegekend. Door 1 voor 1 de computernamen te testen (computer1 t/m 5 in mijn netwerk) werd het probleem bij computer4 opeens verholpen terwijl het toch echt moest redirecten naar computer1...

Ksnap niet goed waarom, maar ik vermoed dat ik een firmware update mbt tot de interface nodig heb dat hij daar iets niet goed weergeeft.

(Sowieso stond computernaam1 op inactive in de interface, best wel grappig aangezien dit op 75% van de tijd de enige active connection naar het wireless netwerk toe was :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 23:15 ]