Lacie Porsche 500GB, USB met fan, FireWire zonder?

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 22:03
Heeft iemand de nieuwe 500GB Lacie Porsche FireWire in bezit? Ik heb zelf twee 250GB Porsche FireWire schijven, die geen fan hebben, maar nu lees ik op GOT dat de 500GB USB-versie iniedergeval wél een fan heeft. Ook te zien op de productpagina, maar niet bij de FireWire variant.

Ben blij met m'n twee stille schijven, en zou daar graag een 500GB FireWire fanloze versie aan toevoegen.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 22:03
Nevermind. In de datasheet staat dat hij wel een fan heeft. Op de productpagina wordt er niet over gerept. Helaas... :/

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

zaadstra

Überprutser

Er zit inderdaad een fan in, die slaat echter niet aan.

Ik weet niet hoe lang die thermo-regulated fan wacht met aanslingeren, misschien
op het moment dat de drive smelt :X

Vind de behuizing in ieder geval best warm, en er vanuitgaand dat plastic de
warmte slecht geleidt, zal het binnen nog wel een stukkie warmer zijn |:(
Jammer dat het geen metaal is, het is net iets te cheapo voor het geld.
Uiteindelijk gaat het ten koste van de levensduur van de disk.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 12:59
zaadstra schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:19:

Uiteindelijk gaat het ten koste van de levensduur van de disk.
nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten

Fan slaat nauwelijks aan, en als die aanslaat is het nauwelijks te horen.

Wat wel prettig bij dit model is, is dat ze de on/off switch vervangen hebben door een minder kwetsbare knop

Verwijderd

Toch als je rondzoekt via bijv Google, kom je veel klachten tegen van de Lacie Porsche series. Waar dat aan ligt (warmte, of iets anders) weet ik niet.
Ik persoonlijk vind het 1 van de mooiste externe HD's, maar toch besloten om er geen aan te schaffen.

Verwijderd

Ik heb de 1 Tb verzie, die slaat soms wel aan ja en maakt best wat herrie. Gek genoeg wordt die lang niet zo warm als mijn 320Gb versie en die heeft geen fan. Ik denk dat ze die fan te snel laten inschakelen.
Pagina: 1