Toon posts:

[2003/XP] Bureaubladitems komen terug naar opnieuw aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik weet niet zeker of dit in Windows servers moet maar volgens mij is het een probleem die zit in SBS. Mocht dit niet hier horen gaarne verplaatsing (krijg je met iemand die voor het eerst post ;).

Thuis heb ik een 2k3SBS draaien, als ik hierop moet werken gebruik ik de administrator. Nu ben ik een keer ingelogt met mijn eigen login waarmee ik mij via XP aanmeldt op de server. Sinds deze aanmelding krijg ik het rare verschijnsel dat wanneer ik items van mijn XP bureaublad verwijder na een nieuwe aanmelding weer alles terug krijg.

Als ik in de map op de server de bestanden verwijder en op mijn bureaublad dan blijven ze wel weg. Maar dit is natuurlijk geen doen als ik iedere keer op 2 plaatsen mijn bestanden moet verwijderen.

Weten jullie misschien of dit een instelling is of wat er aan de hand is??

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Je hebt offline beschikbaar maken aanstaan?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Het is aan te raden om zowel je lokale als centrale profiel een keer op te schonen (lees: verwijderen). Door het inloggen op de server zijn er waarschijnlijk instellingen weggeschreven naar je profiel die XP niet zo lekker pakt.Instellingen die in je lokale profiel aangepast worden kunnen niet goed weggeschreven worden waardoor hij bij het laden van je netwerkprofiel de oude instellingen weer pakt.

Beste oplossing is op alle plekken waar je profiel staat deze te verwijderen en te beginnen met een schoon profiel. Alle plekken is dan:

• Lokaal Profiel PC
• Centraal Profiel Server (profile Path)
• Lokaal Profiel op de server.

Laatste is niet echt nodig als je toch nooit meer inlogt op de server met je eigen inlogaccount, maar dat dat ruimt meteen op op de server en kan daarna nooit meer verkeerd gaan.