Toon posts:

Powerbook OSX 10.4 over netwerk backuppen naar Windows XP HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou, zoals de titel beschrijft, het liefst de inhoud van mijn Powerbook G4 integraal over netwerk backuppen op een harde schijf in mijn Windows XP Pro installatie.
Weet iemand of dat mogelijk is, en zo ja, hoe dan?

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ja, dat is zeker mogelijk.

OSX kan gewoon windows-shares benaderen. Daarna kan je gaan backuppen zoals je wil. Er is genoeg backupsoftware te vinden voor de mac. Gewoon even Googlen, of de voorganger van dit draadje lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem waar ik steeds tegenaan loop is dat ik bepaalde mappen niet lijk te kunnen backuppen als ik ingelogd ben. Het gaat me er eigenlijk om dat ik de hele harde schijf zou willen kopieren. Tot nu toe heb ik dat alleen gezien met een firewire externe hdd, maar als dat niet hoeft...ik namelijk genoeg ruimte in mijn Windows systeem.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke foutmelding krijg je wanneer het kopiëren van een bepaalde map niet lukt?

Verwijderd

Topicstarter
Iets als dat bepaalde mappen in gebruik zijn, verder ook rechten issues. Ik moet tot mijn grote schande bekennen dat het al een tijdje geleden is dat ik met Deja Vu (uit het Toast pakketje) geprobeerd heb.

Ik heb zelf verder gezocht en begrijp dat je met Disk Utility images kunt maken, wellicht zelfs over netwerk. Dat ga ik maar eens proberen. Geen idee of die images dan weer "open te breken" zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

tip

sluit je mac met firewire op e windows bak druk T in bij het opstarten en je mac word een hardeschijf voor je windows bak

dan gewoon alles slepen wat je wil helemaal gratis

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat bedoel ik! Da's een plan, ga morgen een FW kabeltje halen! Dank...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:49:
tip

sluit je mac met firewire op e windows bak druk T in bij het opstarten en je mac word een hardeschijf voor je windows bak

dan gewoon alles slepen wat je wil helemaal gratis
Je moet dan wel een programma als MacDrive hebben, want Windows kan standaard geen HFS(+) geformatteerde schijven lezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op je mac is ook rsync beschikbaar, een command line tool die ook in de meeste linux/unixen terug te vinden is. Als je een beetje handig bent met scripten, kun je een scriptje maken dat alles backupped. En dan zelfs zo dat je alleen telkens de nieuwe wijzigingen backupped.

Als je wilt kan ik je mijn voorbeeldscriptje geven, maar kan me voorstellen dat je liever een kant en klare GUI oplossing wilt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip, en dat heb je goed ingeschat: ik ben inderdaad op zoek naar redelijk no-hassle-GUI backup oplossing.
Pagina: 1