Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hele strakke foto's... en ik vind ook 4 wel wat hebben, alleen de belletjes zijn dan iets te niet-kosmisch misschien.
Supernetjes
Supernetjes
In nummer 1 herken ik een figuur / alien
Wie ziet 'm ook?
Verder zijn het gewoon leuke foto's. Meer kan ik er niet van zeggen... Leuk als experiment
Verder zijn het gewoon leuke foto's. Meer kan ik er niet van zeggen... Leuk als experiment
Ja leuke zoekplaatjes
(maar niet direct mijn smaak om op posterformaat in de huiskamer te hangen
)
(maar niet direct mijn smaak om op posterformaat in de huiskamer te hangen
Foto 3 zou ik zo in mn huiskamer hangenlittlejoannes schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:01:
Ja leuke zoekplaatjes![]()
(maar niet direct mijn smaak om op posterformaat in de huiskamer te hangen)
Verder erg mooie platen! Hoe heb je het precies gedaan? (verschillende reacties + setup)
De kleuren zijn simply amazing, geslaagd experiment en leuke intepretatie
Goeie foto's hoor.
Ik heb eigenlijk twee puntjes:
-Ik vraag me af of je de associatie met het heelal zo sterk moet neerzetten. Ik begrijp dat je geïnspireerd bent door de platen van de hubble maar ik denk dat ze het net zo goed doen als abstracte platen zonder betekenis. #1 en #2 lijken inderdaad op foto's van een ruimte telescoop maar #3 en #4 voor mij een stuk minder. Ik merk dat ik onbewust toch een vergelijk aan het maken ben met de 'real thing' wat afleidt van de inhoud; de losse titels per foto versterkt dit voor mij. Aan de andere kant zijn het natuurlijk maar titels en gaat het over de foto zelf.
De inspiratie is wel goed terug te zien en iets buitenaards heeft het wel.
-Het valt mij op dat bij alle foto's (#4 wat minder) de onderkant nogal abrupt eindigt. Op zich niet erg maar omdat de bovenkanten steeds beter overlopen in je zwarte kader valt het op. Ik vraag me af of dit bij een horizontale presentatie ook zo opvalt.
Ik kan me goed voorstellen dat je deze in het groot hebt laten afdrukken en ik vermoed dat ze dan nog een stuk sterker worden.
Je uitvoering is natuurlijk helemaal top en ik het eerste wat in mij opkwam was hoeveel en wat voor gif je allemaal hebt lopen mengen
. Ik meen me te herinneren dat je bij #3 al eens had aangegeven bijna niet bewerkt te hebben wat de uitvoering alleen maar nog beter maakt.
Lekkere abstracte, kleurrijke serie waar er per foto erg veel te zien is en waarin je bijna 'verdrinkt'.
#1 is favoriet en persoonlijk vind ik #4 wel goed (beter zelfs dan #3).
Oh ja, vraagje: is dit nu zwaar macro / close-up waar ik naar kijk of valt dat mee?
Ik heb eigenlijk twee puntjes:
-Ik vraag me af of je de associatie met het heelal zo sterk moet neerzetten. Ik begrijp dat je geïnspireerd bent door de platen van de hubble maar ik denk dat ze het net zo goed doen als abstracte platen zonder betekenis. #1 en #2 lijken inderdaad op foto's van een ruimte telescoop maar #3 en #4 voor mij een stuk minder. Ik merk dat ik onbewust toch een vergelijk aan het maken ben met de 'real thing' wat afleidt van de inhoud; de losse titels per foto versterkt dit voor mij. Aan de andere kant zijn het natuurlijk maar titels en gaat het over de foto zelf.
De inspiratie is wel goed terug te zien en iets buitenaards heeft het wel.
-Het valt mij op dat bij alle foto's (#4 wat minder) de onderkant nogal abrupt eindigt. Op zich niet erg maar omdat de bovenkanten steeds beter overlopen in je zwarte kader valt het op. Ik vraag me af of dit bij een horizontale presentatie ook zo opvalt.
Ik kan me goed voorstellen dat je deze in het groot hebt laten afdrukken en ik vermoed dat ze dan nog een stuk sterker worden.
Je uitvoering is natuurlijk helemaal top en ik het eerste wat in mij opkwam was hoeveel en wat voor gif je allemaal hebt lopen mengen
Lekkere abstracte, kleurrijke serie waar er per foto erg veel te zien is en waarin je bijna 'verdrinkt'.
#1 is favoriet en persoonlijk vind ik #4 wel goed (beter zelfs dan #3).
Oh ja, vraagje: is dit nu zwaar macro / close-up waar ik naar kijk of valt dat mee?
* Daywalk3r zit alleen nog meer postieve reacties en ik kan er ook niks anders alsIk ga ervan uit dat dit bij velen níet in de smaak zal vallen
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
bedankt voor het commentaar 
Over de uitvoering: Ik heb zelf geen idee hoe ik het allemaal precies heb gedaan (zou het graag zelf weten). Maar heb over het algemeen gebruik gemaakt van glaswerk, dat met een gloeilamp belicht, en daar allerlei zooi in gemieterd (van melk tot spiritus, van inkt tot ijs). Wat ik wel weet (en wil vertellen
), is dat ik bij foto 2 eerst een hoop ijs in een bakje heb gegooid, en daar vervolgens hete gecarameliseerde suiker (verwarmd op een lepel boven fornuis) over heb gegoten.
@proller: Bedoel je deze kleine witte "vuurspuwende draak" hieronder of het algemene figuur (het eerste is puur toeval, de tweede is inderdaad de bedoeling: ouroboros (ik zie nu dat ik het verkeerd heb gespeld) is de naam voor een slang/draak die z'n eigen staart opeet, als een eeuwige cyclus)

@littlejoannes:
Och, hij staat hier toch aardig: *klik*
@djengizz: Bedankt voor je scherpe commentaar
Ik begrijp dat wanneer je er even naar kijkt dit niet zo goed overkomt, zeker niet op een 600px versie.
In het groot doen ze het inderdaad vele malen beter.
Over de uitvoering: Ik heb zelf geen idee hoe ik het allemaal precies heb gedaan (zou het graag zelf weten). Maar heb over het algemeen gebruik gemaakt van glaswerk, dat met een gloeilamp belicht, en daar allerlei zooi in gemieterd (van melk tot spiritus, van inkt tot ijs). Wat ik wel weet (en wil vertellen
@proller: Bedoel je deze kleine witte "vuurspuwende draak" hieronder of het algemene figuur (het eerste is puur toeval, de tweede is inderdaad de bedoeling: ouroboros (ik zie nu dat ik het verkeerd heb gespeld) is de naam voor een slang/draak die z'n eigen staart opeet, als een eeuwige cyclus)

@littlejoannes:
Och, hij staat hier toch aardig: *klik*
@djengizz: Bedankt voor je scherpe commentaar
Goed punt. Ik wilde hiermee ook absoluut geen kopie maken van Hubble-achtige platen. Maar wat ik wel wilde bereiken waren niet-abstracte, enigzins figuratieve platen. Voor mij hebben deze platen een verhaal, iets wat ze voor mij meer dimensie geeft. Bij 1 zie ik een sterrentelsel, wat zich zelf verslind, bij 2 een enorme meteoriet, bij 3 zie ik linksboven een Kwal-achtige alien, en op de voorgrond rechtsonder een vreemde verschijning, en bij 4 tenslotte een exploderende ster die ook de toeschouwer doet smelten.-Ik vraag me af of je de associatie met het heelal zo sterk moet neerzetten. Ik begrijp dat je geïnspireerd bent door de platen van de hubble maar ik denk dat ze het net zo goed doen als abstracte platen zonder betekenis.
Ik begrijp dat wanneer je er even naar kijkt dit niet zo goed overkomt, zeker niet op een 600px versie.
héél goed punt. De verklaring is simpel. ik heb ze handheld gemaakt, en heb dat zelden volledig verticaal gericht gedaan, waardoor er boven meer ruimte is overgebleven dan beneden. Het was mezelf niet opgevallen, maar ik had ze dan ook nog nooit zo onder elkaar gezet.-Het valt mij op dat bij alle foto's (#4 wat minder) de onderkant nogal abrupt eindigt. Op zich niet erg maar omdat de bovenkanten steeds beter overlopen in je zwarte kader valt het op. Ik vraag me af of dit bij een horizontale presentatie ook zo opvalt.
In het groot doen ze het inderdaad vele malen beter.
Deze foto's zijn allen gemaakt met 300D + kitlens. Erg macro is het dus allemaal niet, zo'n 7 bij 7 cm gok ik.Oh ja, vraagje: is dit nu zwaar macro / close-up waar ik naar kijk of valt dat mee?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik krijg hier een heel erg jarenzestig/zeventiggevoel bij: vloeistofdia's!
Het is niet mijn smaak, dus ik wil graag ruimte laten voor wie het wel mooi vindt, maar als showcase vind ik de samenhang een klein beetje ontbreken. Je geeft zelf al aan dat je geen idee hebt hoe je het gedaan hebt. Iets meer structuur in de werkwijze en/of het gebruik van slechts een paar stoffen zou IMHO de serie sterker kunnen maken, het toeval iets beheersbaarder en de "Hubblelink" overbodig.
Nummer 1 en 3 spreken mij meer aan dan de overige, maar het mooiste vind ik eigenlijk die "dragon.jpg", hier net boven.
Respect voor je experimenteerdrift iig, je moet er maar opkomen. Ben benieuwd of het zich nog gaat ontwikkelen.
Het is niet mijn smaak, dus ik wil graag ruimte laten voor wie het wel mooi vindt, maar als showcase vind ik de samenhang een klein beetje ontbreken. Je geeft zelf al aan dat je geen idee hebt hoe je het gedaan hebt. Iets meer structuur in de werkwijze en/of het gebruik van slechts een paar stoffen zou IMHO de serie sterker kunnen maken, het toeval iets beheersbaarder en de "Hubblelink" overbodig.
Nummer 1 en 3 spreken mij meer aan dan de overige, maar het mooiste vind ik eigenlijk die "dragon.jpg", hier net boven.
Respect voor je experimenteerdrift iig, je moet er maar opkomen. Ben benieuwd of het zich nog gaat ontwikkelen.
Pagina: 1