Welke monitor voor dit systeem

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Na flink wat zoeken en rekenwerk heb ik het volgende systeem samengesteld:

AMD Athlon Thunderbird 1GHz fl 544,00
GlobalWin FOP32-I fl 55,00
Abit KT7A RAID fl 399,00
256MB PC133 SDRAM Dane Elec (1 DIMM + CAS3) fl 358,00
Creative Labs SBLive! Player 5.1 fl 239,00
Creative DeskTop Theatre 5.1 DTT2200 fl 249,00
IBM 30GB (307030, 7200rpm, 2MB, 2x) fl 738,00
Pioneer DVD 105SZ fl 289,00
330Watt enermax Whisper PSU fl 174,00
Addtronics 7896A - 120 ATX Server Case fl 328,00
ATI Radeon 64MB DDR fl 591,00
1,44MB Diskette Station fl 49,00
Qware Multimedia toetsenbord fl 29,00
Logitech Pilot mouse fl 39,00
100Mb/ps netwerkkaart fl 39,00

Totaal: fl 4.042,00

Nu zoek ik alleen nog een goede monitor voor bij dit systeem. Omdat ik deze pc via een pc-prive project krijg is het beudget voor de monitor net onder de f1000,-, het lieftst geef ik zelfs 'maar' tussen de f800,- en f900,- uit zodat ik een beetje meer ruimte heb voor iets nog te veranderen.

Tips, ervaring en links naar reviews zijn van harte welkom.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 23:43
Iiyama A705MT Vision Master Pro411,17",Diamondtron voor 785 pieken..
Platte beeldbuis, 17" en een Iiyama..Ik denk dat dat al genoeg zegt...:9

Heb hier de Vision Master Pro 450 (19") en nog nooit problemen mee gehad en het is echt een goed monitorretje..*D

| I've got permission to color outside the lines |

• Excrusiator
Op zaterdag 03 februari 2001 11:34 schreef Genotix het volgende:
Iiyama A705MT Vision Master Pro411,17",Diamondtron voor 785 pieken..
Platte beeldbuis, 17" en een Iiyama..Ik denk dat dat al genoeg zegt...:9
Nee...
Ik heb nog nooit een Iiyama gehad en nog nooit achter zo'n monitor gezeten. Misschien een paar links naar reviews? ;)
Heb hier de Vision Master Pro 450 (19") en nog nooit problemen mee gehad en het is echt een goed monitorretje..*D
Hetzelfde hier met mijn CTX 17" (weet ff model nr niet), 2,5 jaar geleden gekocht en doet het nog steeds perfect. :)

* Excru aait HAL

Verwijderd

Als je dan nog wat centjes over hebt, zou ik een optische Logitech wheelmouse nemen als ik jou was. Deze muizen werken erg precies, glijden erg soepel en je hebt geen muispad meer nodig! Pas op, deze muizen werken verslavend!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 23:43
http://www.informatique.nl
http://www.iiyama.nl/pages/index2.html

en een beetje zelf zoeken kan ook geen kwaad, heh..

| I've got permission to color outside the lines |

• Excrusiator
Op zaterdag 03 februari 2001 12:12 schreef Dey het volgende:
Als je dan nog wat centjes over hebt, zou ik een optische Logitech wheelmouse nemen als ik jou was. Deze muizen werken erg precies, glijden erg soepel en je hebt geen muispad meer nodig! Pas op, deze muizen werken verslavend!
Die heb ik al, zie mijn sig. :)
Maar ik vind het met muismat toch lekkerder dan zonder

* Excru aait HAL

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37
Op het net zijn in verhouding weinig goede reviews van Monitoren.

Je kan wat reviews vinden op www.pcpro.co.uk

Moet alleen effen inloggen.

• Excrusiator
Op zaterdag 03 februari 2001 19:57 schreef stunter het volgende:
Op het net zijn in verhouding weinig goede reviews van Monitoren.

Je kan wat reviews vinden op www.pcpro.co.uk

Moet alleen effen inloggen.
Thanks!
Dit is precies wat ik aan het zoeken was.
Met die hoeveelheid ben ik wel even zoet.
Maar het ziet er na uit dat ik voor de Iiyama 410 Pro ga met wat ik tot nu toe gelezen heb. :)

* Excru aait HAL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Dit begrijp ik nou niet hè? Dik 4 mille voor alleen de bak willen uitgeven, en vervolgens met de monitor voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (sluitpost). Man, je videokaart kost al 600 piek, en je wil het liefst slechts 200 meer voor een monitor uitgeven? Is iedereen hier een onwetende GHz en MB fetisjist:? Doe jezelf een plezier en schaf een serieuze monitor van minimaal 19" aan. En als je weer 'ns een systeem samenstelt, begin dan met de monitor en de videokaart, zoals het hoort!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Excrusiator
Op zondag 04 februari 2001 19:12 schreef abbadon het volgende:
Dit begrijp ik nou niet hè? Dik 4 mille voor alleen de bak willen uitgeven, en vervolgens met de monitor voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (sluitpost). Man, je videokaart kost al 600 piek, en je wil het liefst slechts 200 meer voor een monitor uitgeven? Is iedereen hier een onwetende GHz en MB fetisjist:? Doe jezelf een plezier en schaf een serieuze monitor van minimaal 19" aan. En als je weer 'ns een systeem samenstelt, begin dan met de monitor en de videokaart, zoals het hoort!
Ik ben begonnen met de videokaart, cpu en mobo. Daaromheen heb ik de rest van het systeem 'gebouwd'. Ik probeerde zoveel mogelijk vrij te houden voor de monitor. De monitor heb ik als laatste gepakt omdat ik het minst ervan afweet. En de prijs van f800,- is waar de monitor ongeveer rond moet liggen. Ik zei zelfs dat je tot f1000,- mag gaan.
Verder telt ook mee dat de grootste monitor waarmee ik ervaring mee heb een 17" is en ik nog nooit 'in het wild' achter 19" monitor heb gezeten dus mijn kennis met 19" monitoren is nihil.
Alles samen: ik ben newbie op het gebied van monitoren maar ik weet heel goed dat je een goede monitor moet hebben (ik haat een refreshrate van lager dan 85Hz, kijkt niet lekker).

* Excru aait HAL

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik geef abbadon wel een beetje gelijk, de monitor is vaak een onderdeel waar overheen word gekeken.

Als ik jou was dan zou ik ff zoeken naar reviews over de LG 19 flattron. Kost wel 1200 piek, maar dan heb je ook wat. :)

Great minds think in parallel gutters.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

ik zou zowiezo helemaal geen eens een 17inch meer willen hebben...Ik heb nu een 19inch Philips staan en dat bevalt me stukken beter dan een 17inch. Maarja je kan beter een goeie 17inch hebben dan een slechte 19inch. Als ik jou was zou ik dus (met een budget van minder dan 1000 piek) liever een Ilyama hebben. De beter 19inch monitoren beginnen pas bij 1200 a 1300 piekies.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Hmmm, dan kan ik je echt adviseren eens wat winkels bij langs te gaan om wat schermen te bekijken. Deze dingen zijn bijzonder persoonlijk; wat de ene mooi beeld vindt, vindt de ander zuigen, en wat ik mooi vind kan jij minder mooi vinden. Je moet denk ik van te voren wel beslissen welke maat je wil, 17 of 19". Ik kan hier wel zeggen neem monitor x type y, maar dat is dus bijzonder subjectief. Ik kan je wel vertellen dat ik bijzonder goede ervaringen heb met enkele op Trinitrons en Diamontrons gebasseerde platte types, en dat minimaal 19" echt heerlijk is om mee te werken of te spelen. Koop niet zomaar wat, er is tenslotte een redelijk bedrag mee gemoeid.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1