Ik ben al een tijd bezig een mailserver te creeren die al het mail ontvangt en controlleerd doormiddel van een spamfilter. Nu heb ik het hele zaakje geinstalleerd doormiddel van qmailrocks.org wat gebruik maakt van de volgende programma's:
- Qmail
- EZmlm & EZmlm-idx
- Autoresponder
- Vpopmail
- VQadmin
- maildrop
- QmailAdmin
- Courier IMAP & IMAP SSL
- CLAM AV
- SpamAssassin
- Q-mailscanner
Ik zal de helft niet nodig hebben maar ik heb gewoon de tutorial gevolgd op bovenstaande site.
Alles werkt prima, ook spam wordt gefilterd (alhoewel niet alles, dat trainen moet ik nog even uitzoeken maar daar kom ik hopelijk wel uit)
Waar ik niet uit kom is het volgende;
Ik wil al het spam dat gevonden wordt doorsturen naar spam@domein.nl.
Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit doe, ik heb gezocht op google en dit zou ik moeten doen procmail of sieve. Volgens mij moet maildrop het ook wel doen aangezien dit ook een mailfiltering programma is... maar ik heb echt 0,0 een idee hoe ik dit moet doen
Ik hoop dat jullie mij een beetje de weg kunnen wijzen
- Qmail
- EZmlm & EZmlm-idx
- Autoresponder
- Vpopmail
- VQadmin
- maildrop
- QmailAdmin
- Courier IMAP & IMAP SSL
- CLAM AV
- SpamAssassin
- Q-mailscanner
Ik zal de helft niet nodig hebben maar ik heb gewoon de tutorial gevolgd op bovenstaande site.
Alles werkt prima, ook spam wordt gefilterd (alhoewel niet alles, dat trainen moet ik nog even uitzoeken maar daar kom ik hopelijk wel uit)
Waar ik niet uit kom is het volgende;
Ik wil al het spam dat gevonden wordt doorsturen naar spam@domein.nl.
Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit doe, ik heb gezocht op google en dit zou ik moeten doen procmail of sieve. Volgens mij moet maildrop het ook wel doen aangezien dit ook een mailfiltering programma is... maar ik heb echt 0,0 een idee hoe ik dit moet doen
Ik hoop dat jullie mij een beetje de weg kunnen wijzen