[wl500GP router] Torrents boven 2GB lopen niet door*

Pagina: 1
Acties:

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 10:52
Hallo,

Bestaat er een goede nederlandse how to om hier een hardeschijf aan te hangen, bedoeld voor Bittorrent boven de 4 gig ?

Ik heb nu een externe hd 2 partities van ongeveer 150 gig in EXT3 ( het linux file system ) als ik iets download krijg ik alleen de melding in wachtrij terwijl Azureus wel start.

Al geprobeerd: een FAT-32 file system mocht niet werken, support niet groter als 2 gig NTFS werkt ook niet word niet ondersteund onder linux, EXT2 werkte ook niet, nog steeds in wachtrij, nu in EXT3 werkt ook niet.

De bedoeling, ik zou graag bittorrent erop willen downloaden maakt niet uit wat voor firmware.

Firmware geprobeerd zijn de laatste orginele de vorige orginele en de SAMBA versie maar ik als linux lake kom daar niet uit, mijn vermoeden zegt dat ik dat toch zal moeten gaan proberen,

Heeft iemand het hier werkend op de orginele firmware?

Al vast bedankt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dus in weze wil je weten welk Filesystem deze harddisk moet zijn :?

• zzz16
EXT2 of EXT3 dat zijn de keuzes, alleen krijg ik in deze setting de asus download master de melding in wachtrij alle torrents er gaat geen 1 lopen boven de 2 gig

Een andere bittorrent bestand beneden de 2 gig word wel gedownload, echter op andere fora word vermeld dat het met bovenstaand file system mogelijk moet zijn om bestanden boven de 2 gig te downloaden.

Ik zit een beetje vast.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, ext2 en 3 (welke op het journaling na gelijk zijn) kunnen afaik beide geen files groter aan dan 2GB. (Een limitatie waar ook ik tegenaan loop)
Misschien wordt dat opgelost door een soort filesplitting :?

kleine titlechange overigens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 12-01-2007 09:12 ]

• zzz16
Bedankt voor titel change
Eigenlijk kunnen we concluderen dat bestanden boven de 2 gig niet mogelijk zijn op de router.

Vind de reclame van asus eigenlijk wel misleidend staat naar mijn idee nergens vermeld.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens Wikipedia kan een Ext3 filesystem bij een block size van 4KiB al 16GiB grote files aan met een MFS van 2TiB. Een GiB (gibibyte) is aardig vergelijkbaar met een gigabyte, de afwijking is iig niet zo groot dat 16GiB maar 2GB zou zijn. :) Waarom zowel de TS als Equator dan maar files van 2GB in een Ext3 filesystem kwijt kunnen snap ik niet, want een klein testje op mijn server laat zien dan ik prima een file van 3GB erop kan zetten terwijl ik daar ook Ext3 gebruik. Of gebruikt Equator ook deze router en zou het dan een probleem daarmee zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 12-01-2007 09:20 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
offtopic:
AtleX, het is leuk om zo interessant te doen met *iB, maar dat hele formaat is gewoon gebaseerd op duizendtallen, ipv machten van 2. Dus een KiB is gewoon 1000 bytes, een MiB is gewoon 1.000.000 bytes.

Dit hele probleem heeft er dus eigenlijk mee te maken dat bestanden dan 2GB in het algemeen niet lijken te passen op een USB hdd die gekoppeld is aan deze router.
een zoektocht op google leverde het volgende op
[google=wl500gp large files]
http://wl700g.info/showthread.php?t=6545
http://wl500g.info/showthread.php?t=3118

[ Voor 45% gewijzigd door Murcielago op 12-01-2007 09:32 ]

PSN: djmurcielago

• zzz16
Misschien een e-mailtje richting asus
E-mail verzonden nu wachten op reactie,

Ben er al weekje mee bezig, baal als een stekker dat het niet werkt.
Mensen die een HD case wil aanschaffen denk erom dat er geen USB hub als extra op zit want dan connect hij al helemaal niet.

[ Voor 76% gewijzigd door zzz16 op 12-01-2007 09:46 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik haal de gegevens uit dat Wikipedia artikel, en het laatste waar ik zin in heb om kwart over 9 's ochtends is om maateenheden om te gaan rekenen. :z

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• zzz16
Bijde treads die jij geeft zijn gebasseerd op de aangepaste orginele firmware, die gebruik maakt van SAMBA. Echter maak ik en ik denk Equator ook, gebruik van de orginele firmware.

Morgen proberen om toch de SAMBA Versie erop te zetten, ben benieuwd of het me lukt.

[ Voor 19% gewijzigd door zzz16 op 12-01-2007 17:43 ]

• zzz16
Nu 2 dagen met de firmware van Oleg aan het spelen geweest maar ik kom daar ook vast in te zitten,
gezien het feit dat ik daar allerlij commands moet invoeren enz.

Dan toch maar eens e-mailen met asus.

[ Voor 89% gewijzigd door zzz16 op 14-01-2007 22:59 ]

• zzz16
Het is toch eigenlijk absurt dat ze een router verkopen met de optie om bittorrents te downloaden, terwijl er dan een limiet op zit van 2gig. Dit staat nergens vermeld.

Samba ik kom met die scripts vast te zitten. Alles gaat redelijk tot het downloaden van ctorrent. HD mounten wou ook niet echt werken in het post-boot script. bij iedere reboot moest ik daarom eerst de hd mounten.

Sta een beetje versteld dat het niet gewoon wil werken zonder een aangepaste versie van de firmware erop te zetten.

Wie weet een router met HD optie die dit wel gewoon kan zonder einge aanpassingen ?
Pagina: 1