[XP] Beschadigde menu's/balkjes*

Pagina: 1
Acties:

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Sinds een tijdje heb ik rare beschadigde layout of balkjes (whatever?) in mijn XPSP2.
Ik heb sfc/ scannow met de CD erin uitgevoerd, maar dat heeft het niet verholpen.
Nu vraag ik me af hoe ik dit zonder XP opnieuw te moeten installeren kan oplossen?
Systeemherstel lukte niet, trouwens daarvoor heb ik het al te lang, intussen al twee keer herstelpunten verwijderd.

Kan iemand me hier mee op weg helpen ?
Ik heb geen idee hoe dit gekomen is. Verder is er niets aan de hand. alles doet het prima, snel en ik doe geen vreemde dingen. Ik heb geen virus of spyware.
Mijn PC is goed beveiligd........
:?

Bedankt !

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07025/beschadigdebalkjes.png
Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07025/beschadigd.png

[ Voor 13% gewijzigd door bondje33 op 12-01-2007 23:33 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
probeer eens je hard disk op fouten te controleren.
Dus: C-schijf -> rechter muis properties -> tools -> check now en dan beide vinkjes aan vinken en rebooten maar.

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022

Stoep

Koning

Vaag.. probeer het Windows-klassiek thema eens.. deze heeft andere frutseltjes

( en is mooier ;) )

Sowieso sneu

• bondje33
-krekel- schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 03:24:
probeer eens je hard disk op fouten te controleren.
Dus: C-schijf -> rechter muis properties -> tools -> check now en dan beide vinkjes aan vinken en rebooten maar.
Vooralsnog heeft die controle geholpen, de beschadigingen zijn weg, echter ik weet dat dit vaker na een herstart het geval is, en na een tijdje is het weer....
Dus het is even afwachten :|

Wel bedankt voor de tip ;)

@ Stoep

Ik ben niet zo kapot van dat klassieke gedoe, maar ook bedankt voor de tip :)

Ik las net in het blad Tips & Trucs over dit programmaatje :
http://www.stardock.com/products/windowblinds/
Ik zit te denken om dat te installeren, dan krijg ik een ander uiterlijk, en waarschijnlijk ben ik dan ook voorgoed die vage verschijnselen kwijt.....

Is er nog zoiets als Freeware ? Om het uiterlijk van XP te veranderen dus, en daarmee ook die beschadigingen?
Of is er nog een maniertje om bv de bestanden te kopiëren van een andere PC met xp naar de mijne ? :?

Nogmaals bedankt , tot zover ! ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan idd je thema van een andere xp computer overnemen naar die van jouw. Je moet wel eerst het theme uitschakelen, dus even naar classic toe, en dan de bestanden overschrijven. Je kan ook voor een ander uiterlijk je uxtheme.dll bestand laten patchen (genoeg over te vinden in de search en op google), dan kan je niet gecertificeerde themes gebruiken.

Commandline FTW

• bondje33
@ Hero of Time Dat gaat me net ff een stapje te ver da "uxtheme.dll bestand laten patchen" etc wat ik daar lees..... ;(

Een ander vraagje mbt tot mijn eerdere vraag:

Ik heb een geslipstreamde XPSP2 cd gemaakt, want de oude XP-cd kon ik niet gebruiken.(foutmelding)
Nu kies kan ik kiezen voor "upgraden (aanbevolen)" met behoud van programma's, bestanden en instellingen.
Kan ik hiermee die beschadigingen repareren?
En gaan mijn tweaks dan verloren?
Ik heb wel een image gemaakt met Acronis True Image, maar toch wil ik even checken of dit mogelijk is, dat repareren met de cd ?

Bedankt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bondje33 op 12-01-2007 23:32 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn programma's zoals StyleXP die het in het geheugen 'patchen' en het bestand op de schijf met rust laat.

Upgraden heb ik nooit gedaan. Het is heel goed mogelijk dat je de kapotte bestanden repareert op deze manier, er is maar een manier om daar achter te komen ;). Je tweaks zullen waarschijnlijk ook blijven staan, tenzij het de complete Microsoft tree opnieuw schrijft. Je kan op de MS site gaan zoeken of het daar ergens staat vermeld. Ik denk zelf dat ze bewaart blijven.

Commandline FTW

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
bondje33 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:21:
@ Hero of Time Dat gaat me net ff een stapje te ver da "uxtheme.dll bestand laten patchen" etc wat ik daar lees..... ;(

Ik heb een geslipstreamde XPSP2 cd gemaakt, want de oude XP-cd kon ik niet gebruiken.(foutmelding)
Nu kies kan ik kiezen voor "upgraden (aanbevolen)" met behoud van programma's, bestanden en instellingen.
Ik heb wel een image gemaakt met Acronis True Image, maar toch wil ik even checken of dit mogelijk is, dat repareren met de cd ?

Bedankt ;)
Je kan beter gewoon de Theme directory van de I386 dir van de CD kopieren en deze plaatsen in de Them Directory.. sneller opgelost.

Windows Repair ben ik niet echt blij mee aangezien deze het register ook wil aanpassen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• bondje33
@ Hero Of time

Ok, dan ga ik het gewoon proberen.
ik draai gewoon een vers Image (waar de beschadiging overigens ook inzit sinds laatste image), dan
kan ik altijd terug naar deze staat, mocht alles mis gaan.....

Thanks !

• bondje33
To_Tall schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:54:
[...]
Je kan beter gewoon de Theme directory van de I386 dir van de CD kopieren en deze plaatsen in de Them Directory.. sneller opgelost.

Windows Repair ben ik niet echt blij mee aangezien deze het register ook wil aanpassen.
(daar ben ik ook bang voor ja, als ie het register aan gaat passen)
Maar ...ok.... hoe heet dat precies ? Ik zie wel iets met Theme....maar of dat het is :?
Ik ben niet zo'n super-expert, maar dit klinkt me als nog wel te doen, mits ik natuurlijk precies weet welke bestandjes ik moet kopiëren.
Waarschijnlijk krijg je dan een melding dat dit al aanwezig is, of zo, en moet je toestemmimg geven om deze te vervangen ? Klopt dat?
Bedankt iig

[ Voor 8% gewijzigd door bondje33 op 13-01-2007 00:16 ]

• bondje33
Iemand ? Welke bestandje ( de exacte naam?) moet ik kopiëren naar mijn Theme directory ?

Verwijderd

bondje33 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:21:

Bedankt ;)
Nah, je bent een tweakerd of niet :P

Gewoon even wat downloaden, instructief opvolgen, patchen en even je hart ophalen bij DeviantArt visual styles. Kies uit een inmense collectie theme's.

• bondje33
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Nah, je bent een tweakerd of niet :P

Gewoon even wat downloaden, instructief opvolgen, patchen en even je hart ophalen bij DeviantArt visual styles. Kies uit een inmense collectie theme's.
Ja, maar ik vroeg enkel naar de naam van een bepaald bestandje wat ik moet kopiëren, als je dat niet ziet staan op de CD..... :?

Voor een tweakert zal dit allemaal gesneden koek zijn, maar ik ben hier gekomen omdat andere fora er niet uitkomen. Maar goed....als tweakers zich te goed voelen om GEWOON mijn vraag te beantwoorden, houd het op he >:)
Maar ik ben er zelf al uitgekomen.
Eigenlijk wil ik helemaal geen candy-store visual styles, maar gewoon mijn oude XP-style terug...

Ik had een ongeteste driver (door Microsoft) van Matrox geïnstalleerd, de nieuwste.
Nu heb ik een geteste versie geïnstalleerd en hopla, alles weer goed..... :)
Wel slordig van Matrox dat ze de vorige keer niks over getest of ongetest hadden staan op hun site..... :X

Evengoed bedankt ;)
Pagina: 1