Eerder had ik al een topic gepost over het gebruik van een Russische karakter-set in combinatie met MySQL.
Alle tips in dat topic heb ik opgevolgd, waarvoor (nogmaals) dank.
Het vreemde is nu, dat het bijna werkt, maar NET niet.
De teken-reeks die ik als test heb is:
edit: ik zie dat het hier in het topic niet goed wordt weergegeven ... het zou dus een reeks van russische karakters moeten zijn.
Dat is a-zA-Z + wat extra tekens.
Nu wordt deze string goed opgeslagen, op 4 karakters na. Die worden als 2 vraagtekens weergegeven in Firefox en als vierkantje in Internet Explorer.
Als ik via phpMyAdmin in mijn table kijk, dan zie ik dat de bovenstaande string is opgeslagen als
Dat komt bekend voor als UTF-8 karakters ... maar klopt het wel dat het zo wordt opgeslagen?
Wanneer ik in phpMyAdmin zelf het record wijzig en bovenstaande (originele) russische string invoer ... dan wordt hij ook als zodanig weergegeven.
Ik ben even de draad kwijt.
Alle tips in dat topic heb ik opgevolgd, waarvoor (nogmaals) dank.
Het vreemde is nu, dat het bijna werkt, maar NET niet.
De teken-reeks die ik als test heb is:
code:
1
| фисвуапршолдьтщзйкыегмцчняФИСВУАПРШОЛДЬТЩЗЙКЫЕГМЦЧНЯБЮ.ЭЖХЪ |
edit: ik zie dat het hier in het topic niet goed wordt weergegeven ... het zou dus een reeks van russische karakters moeten zijn.
Dat is a-zA-Z + wat extra tekens.
Nu wordt deze string goed opgeslagen, op 4 karakters na. Die worden als 2 vraagtekens weergegeven in Firefox en als vierkantje in Internet Explorer.
Als ik via phpMyAdmin in mijn table kijk, dan zie ik dat de bovenstaande string is opgeslagen als
code:
1
| фиÑ?вуапршолдьтщзйкыегмцчнÑ?ФИСВУÐ?ПРШОЛДЬТЩЗЙКЫЕГМЦЧ |
Dat komt bekend voor als UTF-8 karakters ... maar klopt het wel dat het zo wordt opgeslagen?
Wanneer ik in phpMyAdmin zelf het record wijzig en bovenstaande (originele) russische string invoer ... dan wordt hij ook als zodanig weergegeven.
Ik ben even de draad kwijt.
[ Voor 4% gewijzigd door gvanh op 12-01-2007 00:18 ]