Toon posts:

[MBP]Beeldscherm kapot, zelf te vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Got,

Ik heb vandaag mijn MBP (c2d) laten vallen.
(schoof um perongelijk van me buro af met me buro stoel, waardoor die kantelde en (met klep open) op z'n kop viel)

En nu is het beeldscherm kapot, de laptop zelf doet het nog perfect (zit er nu op (extern beeldscherm) Morgen ga ik naar de Apple store om te kijken wat hun er van zeggen. de laptop is nog jonger dan 3 maanden, dus garantie heb ik nog wel, alleen ben ik bang dat dit niet onder de garantie valt.

Plaatje macbook kaduuk

Omdat ik mn laptop eigenlijk altijd nodig heb voor school en thuis, vroeg ik me af of het mogelijk is dat ik zelf een MBP scherm aan schaf en het zelf vervang. (mocht het niet onder garantie vallen).

Zelf repareeren is dan denk ik een stuk goedkoper dan bij de store, en scheelt me een hoop tijd zonder lappie.

Zijn MBP schermen te koop ergens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 00:12 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:13
Garantie kun je wel vergeten, dit valt duidelijk onder user abuse.
Ik weet niet hoe het bij een mac zit, maar bij veel notebooks kun je vaak optioneel uitbreiding van garantie aanschaffen, waar soms ook een verzekering bij in zit. In dat geval zou je het misschien wel kunnen claimen, mits je dat natuurlijk erbij hebt aangeschaft.

Als je kan achterhalen wat voor paneel erin zit kun je "gewoon" een ander paneel plaatsen. Ik verwacht niet dat een MBP LCD paneel anders is dan die in een notebook. Kwestie van modelnummer opzoeken en dan iemand vinden met een identiek scherm

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 12-01-2007 00:13 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Laptop reparaties zijn altijd al berucht geweest om de extreem hoge kosten, dus mss zal het idd goedkoper zijn om zelf te doen.
Mits je dat zelf KUNT natuurlijk, ik zou het niet aandurven, maar anders zal het grootste probleem waarschijnlijk het vinden van een juist scherm zijn. Lijkt me niet echt dat je zoiets bij de lokale electronicaboer krijgt?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb geen idee hoe het zit maar ik heb ooit mijn laptop per ongeluk in de fik gestoken met een kaars, geen garantie zaak dus maar wel een inboelzaak.
Van de inboedel verzekering heb ik de gehele reparatie nota vergoed gekregen, dit is uitgevoerd door de fabrikant en dus had ik later nog garantie.
Gewoon netjes vragen en uitleggen wat er gebeurt is kan geen kwaad.....

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Inderdaad ik zou net zeggen. Even contact opnemen met je inboedelverzekeraar!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

defusion schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:18:
Lijkt me niet echt dat je zoiets bij de lokale electronicaboer krijgt?
Drie seconden met google geeft me een aantal bedrijven die dat leveren en wat prijzen. 395 dollar voor een 15 inch, 595 dollar voor een 17 inch. Met meer zoeken zijn er vast betere prijzen te vinden. En er zijn weinig vragen die je niet met google beantwoordt kunt krijgen.
(mac repair parts macbook-pro)

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 12-01-2007 09:56 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

bij http://www.ifixit.com zijn er twee schermen op vooraad. Wat nog handiger is dat zij zowat voor elke apple device een fixit guide hebben:

http://www.ifixit.com/car..._15_Display_Assembly.html

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ben ik blij dat ik 'mn MBP verzekerd heb :)
Pagina: 1