Pc heeft zeer rare kuren.

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14
goeiedag,

Vorige maand had ik enkele geheugen problemen met mijn pc. Kon toen geen Dual Channel meer aan. Dat was probleem nr1. Vorige week kon ik opeens alleen nog maar 1 geheugenmodule gebruiken.

Gisteravond had ik de pc aan laten staan en ben daarna even weggeweest, toen ik terug kwam was de pc plotseling uit. Zonder erbij na te denken lekker gaan slapen. Midden in de nacht word ik wakker van rare geluiden en lichten. De pc was helemaal aan het trippen.
(De geluiden komen af van m'n fan-controller en de lichten van de neon, m'n fancontroller geeft namelijk een piepsignaal als die ingeschakeld word)
Mijn pc ging zeer kort achter mekaar aan en uit. Dit bleef die alsmaar doen tot dat ik de stekker er tenslotte uittrok. Daarna heb ik de stekker er weer in gedaan en probeerde de pc op te starten maar nadat ik de aan/uit knap had ik gedrukt ging die even aan en meteen weer uit. Binnen 1 sec.

Vanmorgen nog eens geprobeerd alleen zonder resultaat, de pc ging nu hélemaal niet meer aan en deed niks meer. Zojuist kreeg ik weer hetzelfde probleem als gisteravond(dat die steeds aan/uit aan/uit bleef gaan). Daarna weer wat geprobeerd maar zonder resultaat.

Heb nu alles er al uitgetrokken van de pci-kaartjes en de videokaart. Ook heb ik alle usb connectors eruit gehaald, IDE kabels eruit getrokken. Maar alles zonder ook maar enige vooruitgang te boeken.

Mijn specs:
AMD Athlon 64 3000+ S939
Gigabyte K8NS-Ultra 939
2x GeIL 512Mb DDR400
Asus EN6800LE
Tagan 420W i-Eye voeding

Denk dat dat wel genoeg is.

Ik zelf ben aan het twijfelen tussen de cpu of het mobo.
De voeding is het in ieder geval niet, heb er net even een andere aangehange maar het probleem blijft.

Heb geen testmateriaal in de buurt dus het is lastig vast te stellen. Hopelijk heeft een van jullie GoT'ers iets dergelijks mee gemaakt of is er iemand die hier de oorzaak vast zou kunnen stellen

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Fuske op 12-01-2007 19:03 . Reden: nog een test gedaan met de voeding ]

• Fuske
*schopje*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het is een erg vaag probleem, dus die hebben vaak vage oorzaken. Ik zou dus alle hardware eens los testen en kijken welk onderdeel een probleem geeft.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Tsja.. Niet iets wat je op afstand kan fixen ;)

Als ik jou was zou ik even met je PC langs een computer zaak gaan. Die helpen je graag.
Aangezien je ook geen ander materiaal hebt kan je moeilijk iets testen.

Je kan wel uitsluiten. Als je alleen start met cpu, geheugen en hd. Wat gebeurt er dan?
Doet je cpu fan het nog wel? 8)7
Probeer je ram eens in andere sloten. Met verschillende reepjes.
Zonder hd. Mobo piepjes? Zo ja, zoek ff in de handleiding op wat het betekent.

Er is hier op GoT ook een opstartproblemen topic. Misschien handig om daar even te koekeloeren
.

Ik was te laat :+

• Fuske
wt hier stond sloeg nergens op(collega's |:( )

[ Voor 85% gewijzigd door Fuske op 16-01-2007 13:56 ]

• Fuske
Computerzaak? daar werk ik:P

Maar daar hadden ze geen 939 mobo met agp.

Heb m'n pc even naar un kameraad van me gestuurt. Hij heeft het mobo+cpu+geheugen kunnen inschakelen. Hij kwam tot de conclusie dat er iets bromde op het mobo terwijl alleen de stroom erop aangesloten zat. Ook werd er een elco best warm. Dus denk dat de conclusie toch ligt bij het moederbord wat defect is.

Verdere vorderingen laat ik hier even weten.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
tommy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:09:
Gisteravond had ik de pc aan laten staan en ben daarna even weggeweest, toen ik terug kwam was de pc plotseling uit. Zonder erbij na te denken lekker gaan slapen. Midden in de nacht word ik wakker van rare geluiden en lichten. De pc was helemaal aan het trippen.
(De geluiden komen af van m'n fan-controller en de lichten van de neon, m'n fancontroller geeft namelijk een piepsignaal als die ingeschakeld word)
Mijn pc ging zeer kort achter mekaar aan en uit. Dit bleef die alsmaar doen tot dat ik de stekker er tenslotte uittrok. Daarna heb ik de stekker er weer in gedaan en probeerde de pc op te starten maar nadat ik de aan/uit knap had ik gedrukt ging die even aan en meteen weer uit. Binnen 1 sec.
You might want to call the ghostbusters!

Nee serieus, probeer anders even tijdelijk uit je eigen pc-zaak een moederbord met on-board VGA?

Verwijderd

vreemd, dus je pc heeft heeft voor zichzelf besloten om even lekker in de nacht aan te gaan

ik denk dat het je mobo is

• Fuske
Even voor de duidelijkheid, hij ligt momenteel in een systeem en hij gaat weer aan. Maar een elco word warm en bromt. Dus dat lijkt me echt een mobo-probleem.

En inderdaad, mijn pc ging midden in de nacht opeens aan en begon helemaal te flippen. Door mijn neonlichtjes die erin liggen leek het wel een stroboscoop. Volgens mij heeft dit nog nooit iemand mee gemaakt mja. Beetje vreemd verhaal dus.

Vanavond weet ik weer meer als het goed is.

Memtest heeft die doorstaan. Dus geheugen kan uitgesloten worden.
Voeding was al uitgesloten. Alleen mobo en cpu blijven over.

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

kan ook ergens anders door komen, als ik b.v. 2 bepaalde schroeven op mijn VERSTERKER aan raak gaat mijn PC aan! :P (versterker zit in dezelfde stekkerdoos + hij is aan me comp aangesloten)

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:13:
kan ook ergens anders door komen, als ik b.v. 2 bepaalde schroeven op mijn VERSTERKER aan raak gaat mijn PC aan! :P (versterker zit in dezelfde stekkerdoos + hij is aan me comp aangesloten)
offtopic: ok ik heb vreemde dingen gehoord, maar dit 8)7

ontopic:

Ik denk niet dat het je cpu is, het lijkt me niet dat een cpu een pc spontaan kan laten opstarten. Alles wijst op het moederbord, dit kan dan wel kloppen dat je pc spontaan opstart ( 1 keer een klein voltage doorgelaten kan een pc laten booten). Mss kun je kijken of je de "brom"elco kunt vervangen, anders zul je toch moeten proberen voor een nieuw moederbord.

suc7 8)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:13:
Dat is niet zo gek, stroom is namelijk niet erg "schoon" en het kan zijn dat de versterker..ook een apparaat dat nogal een effect op stroom kan hebben op een of andere manier de voeding can "triggeren" zou niet mogen maar het kan.

Ik raad persoonlijk aan de pc altijd achter een soort stroom filter te zetten. Ook de versterker kan dit gebruiken ( tenminste audiofielen zweren bij "schone" stroom )

There is no place like ::1

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 13:39
Alle mogelijke oplossingen zijn al gegeven maar mischien heb ik wel een verklaring voor het aan gaan midden in de nacht.

In de bios zijn er opties om de pc aan te laten gaan op bepaalde tijden, via een modem of waneer er stroom uitval plaats vindt (en dan weer aan gaat natuurlijk). Kijk even na of al deze opties uit staan. Maar dan is het nog steeds vreemd dat deze een aan/uit stoplicht nadoet.

offtopic:
Een vriend van mij had Windows Vista op zijn PC staan en had problemen met de wake on lan functie, ging zijn computer in eens midden in de nacht aan. Ik zelf vindt dit een beetje vreemd aangezien (waneer je afsluit) windows vista niks meer maken kan, alleen de bios

Veel succes in ieder geval!
Ik raad persoonlijk aan de pc altijd achter een soort stroom filter te zetten.
En wat bedoel je dan met stroom filters? Ik zelf denk namelijk ook dat dit mijn geluid veel kan verbeteren maar het probleem is dat ik geen aarde heb boven (in zo'n oud huis wonen wij 8)7 ).

[ Voor 19% gewijzigd door Soepstengel op 17-01-2007 00:36 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Pagina: 1