iMac G5 Beeldscherm stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 17:20
Ik kan voor weinig geld een kapotte iMac G5 17 inch van iemand over nemen en ik heb dat ding hier nu staan. Ik ben even aan het kijken wat er precies stuk is maar ik weet dus niet zeker of het het video geheugen is of het inverter board. Wanneer ik de mac aan zet wordt het beeld wit met allemaal zwarte vlekken, later trekt dit bij maar dan is het beeld totaal corrupt ik heb even 2 plaatjes bijgevoegd.
Als het inverter board stuk is wil ik er nog wel voor gaan want die is voor zo'n 80 euro te vervangen maar als het video geheugen stuk is dan moet het moederbord vervangen worden en dat is me net iets te duur.
Ik heb de mac ook open gehad, bij het opstarten branden de 1e 3 diagnose ledjes op het moederbord en de 4e blijft uit. Kan iemand mij hier wat wijzer mee maken?

De plaatjes:

http://img70.imageshack.us/img70/4577/imac1el0.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/2875/imac2ci0.jpg

edit: links aangepast

Wat overigens vreemd is, is dat waneer ik de mac een paar keer achter elkaar op sluimerstand zet het beeld dan ineens wel weer goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door Chatslet op 11-01-2007 23:09 ]

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 22:24
Je links verwijzen naar http://imageshack.us/ :)

edit: nvm

[ Voor 11% gewijzigd door Q00101100 op 11-01-2007 23:09 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Chatslet
Ja, deze mac valt er niet onder. Heb ook al prom gewist, van dvd proberen te starten etc...

Verwijderd

Dit is het videogeheugen absoluut, al meerdere malen het logic-board hiervoor vervangen. video-carbage heet het. helaas is de oplossing dus een nieuw logic-board. rond de 500-600 ex. installatie kosten.

(werk zelf bij apple)

• Chatslet
Ok dan maar door sparen voor een Intel iMac, dit wordt me even iets te duur.

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:26:
Dit is het videogeheugen absoluut, al meerdere malen het logic-board hiervoor vervangen. video-carbage heet het. helaas is de oplossing dus een nieuw logic-board. rond de 500-600 ex. installatie kosten.

(werk zelf bij apple)
Je bedoelt bij een Apple Reseller of Apple Authorized Service Provider neem ik aan? Niet bij Apple zelf dus.

• Chatslet
Hmmz ik kijk net eens goed naar dat moederbord, een kwart van de condensatoren staat bol en er zijn er al een aantal gaan lekken. Weet dus ook de oorzaak. Wellicht zijn ze te vervangen maar ik ga me er niet aan wagen.

• ericafterdark
Dan kun je beter inderdaad het logicboard compleet vervangen. Kijkend naar het kostenplaatje, zou ik ook gewoon even doorsparen voor een iMac Core 2 Duo.

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-02 14:30
Wat moet je er voor hebben?

Verwijderd

Apple Authorized Service Provider ja. worden opgeleid door apple, maar dit maakt niet uit. :P

is het moederbord toevallig binnen de serie van w86-logic? want die valt er WEL onder :*) .

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:04:
Apple Authorized Service Provider ja. worden opgeleid door apple, maar dit maakt niet uit. :P

is het moederbord toevallig binnen de serie van w86-logic? want die valt er WEL onder :*) .
-offtopic
Werkt bij een AASP maar hebt wel 5 non-apple pc's? :')

Verwijderd

1 pc van mij + studie laptop die vervangen is voor PB. ;)

• Chatslet
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:04:

Hoe zie ik dat? :?
Is dat het serienr? Dat begint met W8506X....

[ Voor 6% gewijzigd door Chatslet op 13-01-2007 20:04 ]

Verwijderd

ja als het serienummer was begonnen met w86 dan had je ook nog een nieuw logic gekregen omdat die ook een extended program hebben door opgeblazen condensatoren.... :9

helaas dus, in dat geval niet doen de iMac dus,,, ze kosten nieuw ook nie overdreven veel btw hoor! :*)
Pagina: 1