Toon posts:

dual screen, één uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje gek van alle 'dual-' termen die er bestaan. Ik heb gezocht, maar kom meestal uit bij het aansturen van twee beeldschermen dmv twee uitgangen.

Ik ben echter op zoek naar de functie die het mogelijk maakt om twee beeldschermen te beheren op een laptop met één uitgang (eentje laptopscherm zelf, uitgang naar beamer). Op het primaire beeldscherm staat dan de software die de presentatie maakt (en die dus realtime kan worden aangepast), op het secundaire beeldscherm (welke naar de beamer gestuurd wordt) de presentatie.

Deze functie bestaat toch? Ik kan er echter niks over vinden... En hoe kom ik erachter of mijn laptop deze functie ondersteund?

EDIT:
voor de duidelijkheid: de situatie wordt gebruikt in een kerk. Op de laptop moeten dus zegmaar realtime de liederen kunnen worden toegevoegd in een programma, terwijl op de beamer gewoon de presentatie zichtbaar blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 23:00 ]

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Als je dus primair en secundair beeldscherm verschillende schemren wilt hebben moet je het vinkje klonen uitzetten bij je beeldscherm instellingen.

Had net de startpost nog een keertje gelezen, kwam ik er achter dat ik niet goed had gelezen, ff zoeken en mij post gedit, maar was er al weer een andere post

[ Voor 115% gewijzigd door Joove op 12-01-2007 01:45 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10

ThunderNet

Flits!

Joove schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:39:
Daarvoor heet Matrox de Matrox' DualHead2Go uitgevonden. (Geen ervaring mee trouwens)
nieuws: Dual-monitor op een laptop: Matrox' DualHead2Go

Mocht je besluiten er toch echt 3 schermen op aan te willen sluiten, dan hebben ze ook nog de TripleHead2Go
nieuws: Driekoppige videokaartuitbreiding Triplehead2Go bekeken
Dat is niet eens nodig.

Je laptop kan dit gewoon, je moet alleen even in de handleiding kijken. Hoe je dit doet. Je kunt namelijk in je beeldscherm instellingen selecteren of je een clone wilt, of een seperate 2e scherm :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?