Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe mp3 speler gekocht nl:

De Cowon iaudio U3 2gb
USB 2.0
USB mass storage : USB Flash Drive

Ik heb Windows XP met service pack 2

Volgens de handleiding zou mijn Windows XP het apparaat moeten herkennen als een verwisselbare schijf wanneer ik hem aansluit op mijn pc.

Wat bij mij gebeurd is het volgende:

Ik stop hem in de USB port en ik moet een minuutje wachten en dan hoor je dat detectie geluidje. dan geeft ie aan dat ie een USB device heeft gevonden maar herkent hem niet. en dan staat ie bij apparaatbeheer als Onbekend Apparaat. klik ik eigenschappen dan staat er dat er geen stuurprogramma is geinstalleerd.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Andere usb poorten gebruikt.
Op een computer van een kennis geprobeert (daar doet ie het gewoon zoals het hoort)

Ik snap er niets meer van,
Alvast bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer eens je USB drivers te refreshen. Werken andere USB sticks en dergelijke wel gewoon goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja usb sticks, camera's, oudere mp3 spelers doen t allemaal wel.

En hoe moet ik die drivers refreshen dan?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

misschien MOET hij in een USB 2.0 slot ...

heb het ook al voorgehad, dat hij het bij een vriend van me niet deed op de front usb (usb 1.1), maar wel op een usb poort achteraan op de pc (onder de keyboard-aansluiting) waar het usb 2.0 is ..

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb stick waarop staat USB 2.0 en die doe ik in dezelfde poort als waar ik die mp3 speler in doe. dus daar kan t niet aan liggen

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
bogy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:05:
misschien MOET hij in een USB 2.0 slot ...
USB is backwards compatible?
Dan was jouw stick niet volgens de specificaties.

Het moge duidelijk zijn dat een usb2.0 stick in een usb1.1 slot een stuk langzamer werkt, maar het zou wel moeten werken.

@TS: Al eens een linux live CD geboot?
Ubuntu heeft bijv. (ik weet niet welke dat nog meer hebben) een soort gelijke pop-up die windows heeft als je een usb device aansluit.
Dan weet je gelijk of het toch aan windows ligt ( aangezien de speler ergens anders wel werkt ).

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:11:
Ik heb een usb stick waarop staat USB 2.0 en die doe ik in dezelfde poort als waar ik die mp3 speler in doe. dus daar kan t niet aan liggen
die usb stick is misschien correct backwards compatible, en die mp3 speler niet

probeer het eens, achterin op de usb poorten pluggen...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ook in de poorten achterin blijft het het zelfde verhaal.
Geen stuurprogramma geinstalleerd.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Van mijn iAudio G3 weet ik dat er wel speciale drivers gebruikt worden voor het apparaat. Daarna kun je het als UMS device gebruiken. Misschien is dat bij de U3 dus ook zo en worden die drivers niet gevonden :S

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding heb ik geen speciale drivers nodig. Alleen als windows 98 wordt gebruikt en die drivers zijn op een cd meegeleverd.

In de instellingen van de mp3 speler kan ik kiezen uit 2 soorten usb aansluitingen de UMS en MTP

Hij stond al die tijd gewoon op UMS.

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer dan eens MTP. Kijk eens of je dan wat in je verkenner te zien krijgt, of dat je em kunt syncen met WMP.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Met USB-drivers refreshen wordt waarschijnlijk bedoeld dat je je (standaard) USB-drivers uit apparaatbeheer moet verwijderen en dan even je pc opnieuw opstarten. Maar of dat veel zin gaat hebben weet ik eigenlijk niet. Je kan het in ieder geval proberen.

Succes! :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Oguz286 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:47:
Met USB-drivers refreshen wordt waarschijnlijk bedoeld dat je je USB-drivers uit apparaatbeheer moet verwijderen en dan even je pc opnieuw opstarten. Maar of dat veel zin gaat hebben weet ik eigenlijk niet. Je kan het in ieder geval proberen.

Succes! :)
Ik bedoelde eigenlijk de USB drivers die (als het goed is) op de cd staan die je bij je moederbord krijgt eens opnieuw te installeren. De USB 2.0 drivers enzo :)

• Oguz286
RoD schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:47:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de USB drivers die (als het goed is) op de cd staan die je bij je moederbord krijgt eens opnieuw te installeren. De USB 2.0 drivers enzo :)
Ah ok, dat kan natuurlijk ook. Ik heb wel eens geluk gehad met het verwijderen van de drivers in apparaatbeheer, dus wie weet als de drivers van de cd van zijn moederbord niet werken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Oguz286 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:48:
[...]

Ah ok, dat kan natuurlijk ook. Ik heb wel eens geluk gehad met het verwijderen van de drivers in apparaatbeheer, dus wie weet als de drivers van de cd van zijn moederbord niet werken.
Kan. Maar dan heb je geen USB 2.0 meer toch? Nouja, het proberen waard in ieder geval. Want het duidt toch zeker op een probleem met de pc, aangezien de mp3speler het op een andere pc wel doet.

• Oguz286
RoD schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:50:
[...]

Kan. Maar dan heb je geen USB 2.0 meer toch? Nouja, het proberen waard in ieder geval. Want het duidt toch zeker op een probleem met de pc, aangezien de mp3speler het op een andere pc wel doet.
TS heeft toch SP2? Daar zitten zover ik weet al USB 2.0 drivers in (maar dan uiteraard niet van de fabrikant zelf), vandaar dat ik dat suggereerde. Misschien dat ie de standaard windows drivers pakt, misschien dat ie de drivers van de cd pakt. Gewoon een kwestie van even uitproberen lijkt me :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat vaag, ik moet altijd de drivers van de fabrikant installeren... Nouja, het zal ook wel. Het is inderdaad het proberen waard.
Pagina: 1