[Fifa 2007] Traag beeld

Pagina: 1
Acties:

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een probleem bij het spelen van fifa 2007. Als ik het spel opstart, werken alle ingame menu's etc vloeiend en heb ik verder geen problemen.
Als ik echter aan een wedstrijd begin, wordt het geheel traag als stront ;( Nu mag ik er vanuit gaan dat het probleem niet bij mijn systeem ligt, aangezien ik ruim aan de minimale systeemeisen voldoe:

- AMD64 3000+
- 512 MB
- Geforce FX5600 (128MB)

Toch loopt het spel op de een of andere manier erg traag. Ik heb het geprobeerd op de laptop van een huisgenoot (met circa de gehalveerde rekenkracht van mijn pc) en daar loopt het vloeiend.

Zelfs op de laagste instellingen veranderd er helemaal niets aan de speelbaarheid van het spel.

Ik heb al een tip van internet geplukt (iets met het draaien in windowed-mode), maar ook dat mocht niet baten.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Wat voor geluidskaart heb je? Wellicht is er een optie het aantal geluidskanalen naar beneden te brengen?

Download my music on SoundCloud

• Gummbahla
Ik heb een Terratec DMX6Fire, hoe kan ik het aantal geluidskanalen naar beneden brengen?

• Gummbahla
Ik heb inmiddels ook nog geprobeerd het spel in de Windows 2000 compatibiliteitsmodus te draaien, maar ook dat loste niks op.

Verder heb ik mijn TV-kaart uitgeschakeld, maar ook hier gebeurde er niks.

Ik ga nu toch ook proberen mn geluidskaart op 2 kanalen in te stellen en voor de grap gooi ik Sensaura een keertje uit. Verder nog iedeeën?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Geen downloadprogramma's of veeleisende systeemtools draaien? Daar gaat ie bij mij ook traag door lopen. Check je geheugengebruik eens tijdens het gamen.

Unknown

• Gummbahla
Wonderbaarlijk blijkt het uitzetten van Sensaura of het terugzetten naar 2 kanalen een hele hoop te schelen.
Het spel lijkt nu bíjna op normale snelheid te draaien, maar nog steeds een tikkeltje traag naar mijn idee. Downloadprogramma's of andere tools staan uit. Ook het geheugengebruik blijft heel netjes binnen de perken (60-100MB)
Zou het er aan kunnen liggen dat ik een widescreen monitor gebruik? M'n desktopresolutie is 1680x1050, maar het spel speel ik op 1024x768 (met 'platte' spelers dus :P ). Toch lijkt het me zelf onwaarschijnlijk, aangezien die conversie dan toch door de monitor zelf afgehandelt wordt?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Gummbahla schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:21:
Wonderbaarlijk blijkt het uitzetten van Sensaura of het terugzetten naar 2 kanalen een hele hoop te schelen.
Het spel lijkt nu bíjna op normale snelheid te draaien, maar nog steeds een tikkeltje traag naar mijn idee. Downloadprogramma's of andere tools staan uit. Ook het geheugengebruik blijft heel netjes binnen de perken (60-100MB)
Zou het er aan kunnen liggen dat ik een widescreen monitor gebruik? M'n desktopresolutie is 1680x1050, maar het spel speel ik op 1024x768 (met 'platte' spelers dus :P ). Toch lijkt het me zelf onwaarschijnlijk, aangezien die conversie dan toch door de monitor zelf afgehandelt wordt?
Even iets meer RAM in je pc stoppen en je probleem is voorbij waarschijnlijk (je kunt ervanuitgaan dat hij heel riant loopt te swappen nu). Een betere grafische kaart (6600GT bijv.) kan ook geen kwaad natuurlijk ;) (let ook op FSAA en Anisotropic filtering instellingen).

0.0

• Gummbahla
Even iets meer RAM in je pc stoppen en je probleem is voorbij waarschijnlijk (je kunt ervanuitgaan dat hij heel riant loopt te swappen nu). Een betere grafische kaart (6600GT bijv.) kan ook geen kwaad natuurlijk (let ook op FSAA en Anisotropic filtering instellingen).
Zoals gezegd, het geheugen zal in dit geval echt het probleem niet zijn. Ik zit op 340 MB geheugen gebruik (totaal van alle processen) tijdens het spelen, dus swappen is er niet bij.
Verder staan FSAAA en Anisotropic uit, en werkt het ook bij de allerlaagste resolutie + detailinstellingen niet beter.
Het lijkt meer op een of andere timingfout in het spel, dan op een performanceissue.
Wellicht dat er iets met conflicterende hardware is, maar alles wat ik er nu nog aan hardware in heb zitten is ook wel het minimaal noodzakelijke voor dit spel: mobo+proc+geheugen, Videokaart, Geluidskaart.

Iemand nog tips?
Pagina: 1