Problemen systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik heb een systeem (in losse onderdelen) besteld en ben dit in elkaar gaan draaien.
Processor en koeler had ik voor de zekerheid alvast in laten bouwen.

Hierbij kwam ik opeens een paar vervelende dingen tegen. Het gaat hier om de kast Antec Midi Tower SLK3800B Solution ATX 400W icm het moederbord MSI P965 Neo-F iP965. Processor is de E6400, koeler is de Arctic Freezer 7 Pro.

De voedingskabel (24 pins) is net te kort om de aansluiting op het moederbord te bereiken. Er staat een koeler in de weg. Ik kan het erin krijgen, maar dan staat alles helemaal strak. Te strak eigenlijk.

Er zit een leuke "ventilatietunnel" in de zijwand van de kast, maar nu past de kast niet dicht omdat de koeler in de weg zit.

Het moederbord zit gewoon vastgeschroefd in de beschikbare schroefgaten. Dat zou dus goed moeten zijn. Ik krijg nu echter de videokaart (Asus PCI-e GeForce 7600GS Sil. 256MB DDR2 DVI/HDTV) niet in het PCIe slot. Het moederbord lijkt simpelweg te dicht op de kast te zitten. Er is gewoon echt geen ruimte om de kaart in het slot te krijgen zonder het heel erg te forceren.

Zijn er mensen die vaker zoiets hebben meegemaakt of een idee hebben wat ik het beste kan doen?

Ik heb begrepen dat er verlengkabels zijn voor de 24 pins voedingskabel, dus dat zou op te lossen zijn. Die ventilatietunnel kan ik er vast wel uitschroeven als het echt moet. Maar die videokaart vind ik toch echt een probleem. Uiteraard ga ik morgenochtend ook mailen naar de winkel waar ik de spullen heb gekocht, maar misschien dat er hier al meer ervaringen zijn. Ik heb al zitten denken om de kast misschien terug te sturen en dan een Arctic Silentium T1 Pro aan te schaffen (icm een verlengkabel voor de voeding, nav een survey in de productwatch).

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 12:21
Vastgeschroefd in de beschikbare gaten? Heb je dat met of zonder afstandsbusjes gedaan? Als het zonder is zou dat verklaren dat de videokaart niet past, en gaat het sowieso nooit goed werken. Als je het zaakje wel met busjes hebt gemonteerd, kan ik je niet helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Peenutzz op 11-01-2007 22:19 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• IntToStr
Idd met afstandsbusjes. Niet op die manier te dicht op de kast.

Het probleem is meer dat het te dicht op de sleuf is waar je de kabel naar je monitor aan koppelt.
(Beetje krom gezegd, maar hopelijk is het duidelijk)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 22:50
Ik vind het allemaal wat vaag klinken. Kan je er foto's van maken en het hier neer zetten? Dan maakt het allemaal wat duidelijker.
Dat het past is niet gebruikelijk trouwens, maar heel soms komt het voor bij zeer slechte kasten.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• IntToStr
Ben het helemaal met je eens dat het vaag klinkt :)

Een schematische tekening aangezien ik even geen foto kan maken. Het gaat om de ruimte bij de pijl. Daar lijkt het moederbord te dicht op de kast te zitten. Het viel ook al niet mee om dat moederbord te bevestigen met de beschikbare schroefgaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.phpsolutions.nl/kast.jpg

Umm wat ik als kastbodem aangaf is natuurlijk de zijkant van de kast. Had in gedachten de kast open op z'n zijkant liggen :X )

[ Voor 15% gewijzigd door IntToStr op 11-01-2007 22:56 ]

Verwijderd

Ik heb het zelf ook gehad... bij mij was de kastbodem ook nog eens los te verschuiven doormiddel van schroefjes.
Die schroefjes waren te vinden aan de achterkant van het paneel waar je moederbord op zit.
Ik weet alleen niet of dit ook bij jou het geval is!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
weet je zeker dat je een pci-e kaart hebt gekregen en geen agp.En even kijken wat hier boven is vertelt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt wel eens vaker voor. Meestal helpt het dan wel om de backplate van de videokaart te verbuigen zodat het wel past. Ik heb het zelf 1 keer gehad met een sweexkastje. Heb toen de kast maar weggedaan en een Aopen kastje gekocht waarin het wel gewoon paste :)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:58:
Dit komt wel eens vaker voor. Meestal helpt het dan wel om de backplate van de videokaart te verbuigen zodat het wel past. Ik heb het zelf 1 keer gehad met een sweexkastje. Heb toen de kast maar weggedaan en een Aopen kastje gekocht waarin het wel gewoon paste :)
of eerst je videokaart op je board zetten en dan pas je board in je kast schroeven.. dat helpt ook wel in die situaties >:)

• IntToStr
whiplash1990 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:54:
weet je zeker dat je een pci-e kaart hebt gekregen en geen agp.
Zit nu op m'n werk dus weet het niet helemaal zeker, maar zoals ik het nu kan zien zou het idd wel eens kunnen zijn dat ik een agp versie heb gekregen ipv pci-e...
Dit ga ik zeker even nakijken! (Dit zou een partij stom zijn van me... :X 8)7 |:( )
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:46:
Ik heb het zelf ook gehad... bij mij was de kastbodem ook nog eens los te verschuiven doormiddel van schroefjes.
Die schroefjes waren te vinden aan de achterkant van het paneel waar je moederbord op zit.
Ik weet alleen niet of dit ook bij jou het geval is!
Ga ik ook even nakijken! Je weet het maar nooit; zou wel handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door IntToStr op 12-01-2007 09:42 ]

Pagina: 1