SB X-fi: logica van front-panel verkeerdom

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn gloednieuwe SoundBlaster X-Fi Gamer gemonteerd en waarempel, de front-panel connector die deze geluidskaart bijna als enige van alle geluidskaarten heeft, werkt verkeerdom. Je verwacht dat als je een koptelefoon aansluit, dat de speakers gedempt worden. Maar in dit geval wordt de speakers juist gedempt als de koptelefoon NIET is aangesloten. Verkeerdom dus.

Ik gebruik hem in XP x64 SP1, nieuwste drivers (zojuist vers gedownload) en m'n kast heeft een standaard met Intel HD-Audio compatible connector, en werkt op onboard geluid uitstekend.

Kun je ergens dit gedrag omkeren? In de applicatie die bij de driver zit, kun je headphone-detection alleen aan- of uitzetten. Maar niet verder configureren... Het moet in de software geregeld worden, want zonder die applicatie werkt de front-panel connector helemaal niet, oftewel, hij doet het niet in hardware. Hence, het moet configureerbaar zijn in software.

Iemand :?

日本!🎌

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:47
Ik zou het niet weten, maar mssn is het handiger om je vraag hier nog een keer te stellen

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het verschil zit vermoedelijk in verschil tussen de twee 10pins connectors AC-97&HD audio

HD Audio:

Pin Definition

1 MIC2_L
2 GND
3 MIC2_R
4 -ACZ_DET
5 Line2_R
6 FSENSE1
7 FAUOIO_JD
8 No Pin
9 LINE2_L
10 FSENSE2

AC'97 Audio:

Pin Definition

1 MIC
2 GND
3 MIC Power
4 NC
5 Line Out ®
6 NC
7 NC
8 No Pin
9 Line Out (L)
10 NC

Met wat googlen kom je misschien wel weer verder, ik heb zelf iig wel eens aardig wat erover gevonden, helaas weet ik niet meer waar.
ben nog een beetje op zoek naar een [/url=welke geluidskaart heeft Intel Frontpanel Audio Connector]geluidskaart[/url]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar welke van de twee zit dan op de X-Fi :?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En belangrijker, hoe draai ik het nou om? Of moet ik een nieuwe kast kopen? En hoe weet ik dan zeker dat het wel gaat werken?...

日本!🎌