Toon posts:

Aanschaf advies gevraagd (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik zit met een dillema. Mijn desktop is een een upgrade toe (duron 1ghz met 1gb ram) daarnaast zit ik al een tijdje over na te denken om een laptop aan te schaffen omdat ik binnenkort een voltijd studie BI ga volgen. Het is echt het een of het andere, allebei kan helaas financieel niet uit. Heb daarom uiteindleijk voor de laptop gekozen omdat ik hier meer aan heb ivm me studie.

Ik ben geen hardcoregamer, speel hooguit een keertje worms (niet eens 3d) of snes.
Verder ben ik wel steeds meer bezig met webdesign en programmeren/scripten (php,java,xml) voor de hobby. Een 13" tot 14,1" beeldscherm lijkt me wel fijn, liefst niet groter. Verder is een mogelijkheid om door te lussen naar een extern beeldscherm ook handig want ik heb hier ook nog altijd 2 17" tft's waarvan 1tje aan mijn desktop hangt en eentje straks aan de laptop kan wanneer ik met website bezig ga bijvoorbeeld.

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, ben evt bereid iets meer uit te geven.

Tot nu toe heb ik de volgende laptops in mijn lijstje:
Apple macbook:
-1,83GHz intel Core Duo processor
- Apple Remote met Front Row
- Tot 2GB 667MHz DDR2 SDRAM (standaard 2x256MB)
- Intel GMA950 graphics processor met tot 64MB shared videogeheugen
-mini-DVI connector
- combodrive of superdrive
- 60 of 80 GB harddisk
- Built-in gigabit Ethernet
- Airport Extreme en Bluetooth
- iSight camera ingebouwd
- iLife '06, Mac OS X Tiger

2.Asus A8JC-H015P:
- A8JC-H015P 14.1" TFT (WXGA) Color Shine
- Intel Duo Core T2300 (1.66GHz)
-NVIDIA GeForceT Go 7300 256MB TurboCacheT
-512MB DDR II 533 ( 512x1)
-100GB 4200 rpm
- 8X DVD Super Multi Double Layer
- Win XP Pro
- 10/100 Base WLAN 802.11abg

Ik hoor sommige mensen al zeggen ' huh.. totaal verschillende systemen' , idd helemaal waar.
Voor mij hoeft het OS geen probleem te zijn, beiden laptops heb ik in het echt gezien en spreken mij wel aan vooral de mac met zijn design. Allebei kosten ze +- 1000,-.
De apple vind ik net iets mooier en heb laatst een review gelezen waarin wordt gezegd dat de accu bij idle gebruik met gemak 3-4 uur mee gaat! ook niet onbelangrijk want ik zit veel in de bus en trein.

De apple heeft een geintegreerde videokaart wat niet ideaal is voor games maar geldt dat ook voor zware progs als photoshop, illustrator, dreamweaver etc..?

Wat vinden jullie van mijn selectie? is het wat voor de doelen die ik ze voor wil gebruiken
Verder kan ik alle advies gebruiken, dit wordt mijn eerste laptop dus ik hoop iets moois aan te schaffen binnen mijn budget die ook nog eens aan de bovengenoemde voorwarden voldoet.
Als je ook een andere systeem weet die aan de voorwaarden voldoet en in de zelfde prijsklasse zit mag je daar ook gerust naar verwijzen. Dan ga ik me daar wel in verdiepen.

alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 01:35 ]

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Je kunt beter even de specs posten van je laptops.

Verwijderd

Topicstarter
kokorico schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:39:
Je kunt beter even de specs posten van je laptops.
thnx was het vergeten.

edit nu met specs

Verwijderd

Topicstarter
schop. Jongens help me out......

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:11
Als ik de specs lees van de apple, lees ik en 1.83 Ghz en 2.03 Ghz, welke neem je nou?
Ik zou zelf verder kijken naar andere kwalitatieve goede merken, die oude G4 laptops (IBM) gingen echt 5 uur mee, maar ik denk dat wel verandert is met de komst van een Intel.
De combinatie tussen een goeie-videokaart en lange batterijduur gaat ook niet echt samen. Ik zou zelf neigen voor batterijtijd bij een IBM.

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:27:
[...]

Als ik de specs lees van de apple, lees ik en 1.83 Ghz en 2.03 Ghz, welke neem je nou?
Ik zou zelf verder kijken naar andere kwalitatieve goede merken, die oude G4 laptops (IBM) gingen echt 5 uur mee, maar ik denk dat wel verandert is met de komst van een Intel.
De combinatie tussen een goeie-videokaart en lange batterijduur gaat ook niet echt samen. Ik zou zelf neigen voor batterijtijd bij een IBM.
wordt toch maar de 1.8 ivm budget. De combinatie tussen batterijtijd en videokaart gaat idd niet echt samen heb ik ook van de lokale pcboer te horen gekregen. Ik vind het echt moeilijk om te kiezen tussen die twee maar het zal wel moeten en in dat geval neig ik ook voor batterijtijd. Zo'n oude g4 dat weet ik niet, wil wel garantie natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 01:41 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
512 MB Is wel erg weinig voor de taken die je doet vind ik persoonlijk.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Voor 1000 euro heb je echt meteen een laptop die je niet ten volle gaat gebruiken. Mijn advies voor je eisen zit rond de 800 euro, en dan hebben we het over de volgende specs:

Intel Mobile 1,8Ghz (of meer uiteraard)
1024MB DDR2 geheugen
100Gb 7200RPM Harde schijf(je)
een onboard Intel/ATi kaartje. Geen 7300 met 256MB iig...

Verder is de keuze voor WiFi, Bluetooth, "'s en schermgroote aan jezelf. Maar koop alsjeblieft geen laptop van 1000 euro, koop iets goedkopers en koop handige assecoires (ja het is laat) als je perse je geld op moet maken :)

• PrefixeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025

PrefixeR

B.I. Baas

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:24:
De apple heeft een geintegreerde videokaart wat niet ideaal is voor games maar geldt dat ook voor zware progs als photoshop, illustrator, dreamweaver etc..?
Ondanks de geintegreerde kaart is de apple sowieso sneler met alles wat met foto/videobewerking te maken heeft. Je kan er simpele games ook nog wel op spelen. Sowieso zou ik voor de apple gaan om het feit dat hij de juiste grootte van jouw voorkeur heeft, het design is goed, de batterij gaat lang mee etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
@ stony die asus laptop is zeker niet verkeerd. Ik ga kijken of deze ergens in de buurt te bewonderen is.
@Gamo, je hebt enigzins gelijk. Ik hoef niet alles op te geven en wil natuurlijk zoveel laptop mogelijk binnen mijn budget. Het enige waar ik een beetje mee zit of een onboard videokaart mij geen performance lag zou kunnen bezorgen met beeldbewerking e.d, maar goed als dat niet het geval is dan is het natuurlijk zonde om meer te betalen en er 1 met dedicated videokaart aan te schaffen.

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is of het nou mogelijk is om beeld door te lussen naar mijn tft, om al ware een dualscreen opstelling te crearen. Dit lijkt me echt fijn.

Iedereen bedankt voor je tips/reacties.

Verwijderd

Topicstarter
PrefixeR schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:30:
[...]

Ondanks de geintegreerde kaart is de apple sowieso sneler met alles wat met foto/videobewerking te maken heeft. Je kan er simpele games ook nog wel op spelen. Sowieso zou ik voor de apple gaan om het feit dat hij de juiste grootte van jouw voorkeur heeft, het design is goed, de batterij gaat lang mee etc etc.
Dat van de battterij dat kan wel, dat heb ik ook bij diverse reviews kunnen terugvinden. Maar dat deze systeem sneller is met alles wat met foto/videobewerking te maken heeft puur omdat het een appel is vind ik een beetje te. Ze liggen kwa specs niet ver van elkaar of ik zie iets over het hoofd....

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:59:
@ stony die asus laptop is zeker niet verkeerd. Ik ga kijken of deze ergens in de buurt te bewonderen is.
@Gamo, je hebt enigzins gelijk. Ik hoef niet alles op te geven en wil natuurlijk zoveel laptop mogelijk binnen mijn budget. Het enige waar ik een beetje mee zit of een onboard videokaart mij geen performance lag zou kunnen bezorgen met beeldbewerking e.d, maar goed als dat niet het geval is dan is het natuurlijk zonde om meer te betalen en er 1 met dedicated videokaart aan te schaffen.

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is of het nou mogelijk is om beeld door te lussen naar mijn tft, om al ware een dualscreen opstelling te crearen. Dit lijkt me echt fijn.

Iedereen bedankt voor je tips/reacties.
Ja tuurlijk kan dat :) Als je een VGA of DVI aansluiting op je laptop hebt, is het een kwestie van driver support en die zit bij Intel en ATi echt wel goed :) Bij beeldbewerking gebruik je de data die is opgeslagen in het systeemgeheugen, er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van videogeheugen, daar zijn de programmas niet voor geschreven. CAD is hierbij de uitzondering.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06

Verwijderd

Topicstarter
Van wat ik gehoord heb zou je niet veel batterijtijd hebben met 64 bits cpu notebooks. Een maatje van mij heeft een 64 bits fujitsu siemens en die kan maar zo'n 1,5 uur met een volle batterij met gewoon normaal gebruik. Dus beetje tekstverwerking en brouwse werk.

Komt dat een beetje bekend voor?

Verwijderd

Voor die prijs kun je ook een A8JN krijgen, betere cpu, snellere harddisk en meer geheugen.
Heb hem zelf ook, echt een heerlijk laptopje

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:14:
[...]

Van wat ik gehoord heb zou je niet veel batterijtijd hebben met 64 bits cpu notebooks. Een maatje van mij heeft een 64 bits fujitsu siemens en die kan maar zo'n 1,5 uur met een volle batterij met gewoon normaal gebruik. Dus beetje tekstverwerking en brouwse werk.

Komt dat een beetje bekend voor?
Hangt van de laptop af en vooral het aantal cells accu. Met 4cell accu kom je maar op de helft van een 8cell accu. Mijn A6T kan dan 3 uur halen met 8 cell. Echter heb ik een grote graka (7600) en 15.4" TFT. Juist met de MSI die ik heb gepost is gebleken dat de Turion niks onder doet voor het Intel Centrino platform: 5uur met een Turion 64 X2 in de MSI S270 met 9 cell accu!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Meer informatie over deze laptop kun je vinden op [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) :)

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een tijdje terug en nog steeds geen laptop gekocht. Ik heb een compaq armada 110 tijdelijk die ik heb gekregen. De laptop gebruik ik een bijna een week, echt een fijne machine. Hij is niet de snelste maar wel stabiel. Ik gebruik de laptop ook meestal alleen op school, metname tijdens colleges en voor een beetje programmeer/scriptwerk (java,php), niet zo intensief dus.

Na een paar dagen met deze laptop gewerkt te hebben en het gemak van de laptop niet meer weg kan denken, heb ik er even bij stilgestaan en tot de conclusie gekomen dat ik helemaal geen zware laptop nodig ben. Voor het zware werk heb ik altijd mijn dekstop nog. En voor die reden richt ik me nu meer op de kwalitatieve budget/instap modellen. Voorwaarden zijn:
- type cpu ben ik nog niet helemaal overuit, maar ik ben hier flexiebel mee omdat ik meer waarde hect aan de batterijduur....
- redelijke batterijduur
- Liefst wel een merk notebook
- jaar garantie
- 1gb ram
- minimaal 5400rpm hd (groote iig 40gb+)
- wlan
- 14/15/15.4 inch beeldscherm

metname de laatste 3, daar stoor ik me op dit moment een beetje aan op mijn tijdelijke laptop. Die heeft namelijk standaard geen lan of wlan onboard. Ik loop dus continu met 2 pcmcia kaartjes die ik regelmatig moet wisselen, want de ene keer zit ik in de buurt van de ap en de andere keer niet waardoor ik bedraad moet werken, beetje irritant als je dat een paar keer per dag moet doen >:) . Ook heeft deze laptop maar een 10gb hd, met een dualboot systeem heb je niet veel ruimte over. En als laatst het beeldscherm, hier valt opzich mee te werken maar dan niet voor langere tijd.

Mijn budget zit nu rond de 800 euro. Ik ben nu productsurveys aan het doorspitten en alle reviews van budget/instap notebooks waar ik maar aan kan komen. Heb je een leuke tip of suggestie dan kan je die nog altijd posten, ik sta open voor alles.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kijk eens naar de Dell Inspiron-serie, de 640M of de 6400 lijkt me geschikt voor jouw wensen, èn je kunt hem min of meer aan je eisen aanpassen!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

omdat de keuze van je laptop eigenlijk veranderd is en je een oud topic hiervoor kickt raad ik je aan om een nieuw topic te starten.

Zorg dan wel dat hij voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.