Toon posts:

Logitech Z-640 5.1 verminderde bass weergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een flinke tijd de Logitech Z-640 5.1 set. Bevalt me prima, niks mis mee.
Voorheen had ik een houten bureau. De sub stond onder het bureau in de rechterhoek vlak bij mn voeten (ik gebruikte hem soms ook als steuntje :P). De verhouding tweet/mid - bass was prima.

Nu heb ik een groter bureau van metaal. De sub staat wederom in de rechterhoek maar vanwege kabels en een bureaukast kan ik de sub niet naar mij toe laten spelen. Hij speelt dus van rechts naar links.
Ook staan de tweets/mids wat dichterbij omdat het bureau nu ruimte heeft ze daar neer te zetten.

Nu merk ik dat als ik in de rechterhoek van mn kamer ga staan de bass harder aankomt dan wanneer ik achter mn bureau zit. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? De tweet/mids heb ik qua volume al zachter gezegd, hetgeen al iets helpt. Moet ik mn tweets/mids verder weg zetten? Kan ik iets met de sub doen of komt t door t materiaal van t bureau icm weerkaatsing?

Ik ben benieuwd!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
Je kunt weinig anders doen dan de sub verplaatsen naar een plek waar je hem wel goed vind klinken. Een beetje zoeken naar de juiste locatie voor de sub (waar je op de luisterplaats het meeste/beste geluid mee krijgt)

This message was deleted