Zoals beloofd zouden de 3 RTL zenders vanaf 1 januari in breedbeeld uitzenden. Ik zie nog steeds geen breedbeeld. Zowel analoog als digitaal. Het journaal, Opera Winfrey en dokter Phill heb ik nog niet in breedbeeld gezien. Zijn er soms problemen of zijn ze het soms vergeten? Komt het misschien op 1 februarie?
De 3 programma's die je noemt zijn niet eens breedbeeld waardig. Zeker Ohpra & Phil niet, want die zijn gewoon niet 16:9 opgenomen. Dat zou dus gewoon verkleinen zijn.
Maar bijvoorbeeld Baantjer 16:9 is nogsteeds een uur lang een stomme serie hoor
Maar bijvoorbeeld Baantjer 16:9 is nogsteeds een uur lang een stomme serie hoor
Ey!! Macarena \o/
offtopic:
Gauw je geld terug eisen. Stelletje zwendelaars!
Gauw je geld terug eisen. Stelletje zwendelaars!
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik heb op rtl5 wel enige programma's in 16:9 verhouding gezien..
Maar dat kwam dan neer op 16:9 met zwarte balken in een 4:3 signaal (en dat zijn we gewend van meer zenders). Zo slecht als talpa (de wedstrijden) doen ze het gelukkig niet.
Oftewel, ze zijn bezig. Het uitstel zal waarschijnlijk komen doordat hun tests niet geslaagd zijn.
Als je overschakelt, wil je het wel goed doen natuurlijk
.
Maar dat kwam dan neer op 16:9 met zwarte balken in een 4:3 signaal (en dat zijn we gewend van meer zenders). Zo slecht als talpa (de wedstrijden) doen ze het gelukkig niet.
Oftewel, ze zijn bezig. Het uitstel zal waarschijnlijk komen doordat hun tests niet geslaagd zijn.
Als je overschakelt, wil je het wel goed doen natuurlijk
[ Voor 28% gewijzigd door job op 11-01-2007 21:12 ]
Nu we het toch over breedbeeld hebben. Waarom wordt het nos journaal niet in breedbeeld uitgezonden en andere progammas van Nederland 1, 2 en 3 wel?
Er loopt hier al een topic over:
Breedbeeld, word het ooit nog wat?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
NOS zendt niets uit in BB, op een enkele uitzondering na (Eurovisiesongfestival?). De grote baas, en dit is geen grap, schijnt een fervent 4:3 aanhanger te zijn.batentje_kaitos schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:16:
Nu we het toch over breedbeeld hebben. Waarom wordt het nos journaal niet in breedbeeld uitgezonden en andere progammas van Nederland 1, 2 en 3 wel?
En over de RTL's nog niet in breedbeeld; dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn komt natuurlijk omdat breedbeeld pas zo'n jaar of 12 bestaat. Dat is te weinig tijd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 22:08 ]
Ik hoor niemand over SBS6 en NET5, zijn die dan wel breedbeeld? Ik zit zelf nog steeds met een 4:3 TV en zolang die het nog doet koop ik echt geen nieuwe tv. Alhoewel ik wel graag een breedbeeld zou willen hebben.
Verwijderd
zou dat niet 10 jaar geleden al lmoeten zijn gebeurd!
We wachten rustig af.
ben ondertussen ook al gewend aan vetty brard XXL
We wachten rustig af.
ben ondertussen ook al gewend aan vetty brard XXL
Verwijderd
RTL is helemaal klaar voor breedbeeld. Aanvankelijk was het de bedoeling per 1 januari te beginnen met breedbeelduitzendingen. Er kwamen echter reacties van SBS, Veronica en Tien. Ze willen ineens ook allemaal breedbeeld uitzendingen gaan verzorgen. RTL wil zelfs anamorfisch (uitgerekt tot 4*3 zodat je het met je tv weer kunt indrukken en je zo de maximale beeldkwaliteit haalt) uitzenden.
Tien, SBS en Veronica zijn echter nog niet zover als RTL.
En dan nu de ware reden waarom het tot juni is uitgesteld:
roffel
Om te voorkomen dat adverteerders gedurende een aantal maanden naar het ene station commercials in breedbeeld en naar het aandere station in 4*3 beeld moeten aanleveren, heeft RTL er voor gekozen te wachten totdat de andere commerciëlen mee kunnen switchen.
Bullocks natuurlijk want andere stations kunnen het gewoon in letterbox uitzenden. Maar goed het lijkt er dus echt te komen.
De publieke omroepen hebben helaas nog steeds niet aangegeven wanneer zij een fatsoenlijk breedbeeld beleid gaan voeren. Het ligt echter in de lijn der verwachting dat zodra de commerciëlen geswitched zijn, de publieken snel zullen volgen.
Tien, SBS en Veronica zijn echter nog niet zover als RTL.
En dan nu de ware reden waarom het tot juni is uitgesteld:
roffel
Om te voorkomen dat adverteerders gedurende een aantal maanden naar het ene station commercials in breedbeeld en naar het aandere station in 4*3 beeld moeten aanleveren, heeft RTL er voor gekozen te wachten totdat de andere commerciëlen mee kunnen switchen.
Bullocks natuurlijk want andere stations kunnen het gewoon in letterbox uitzenden. Maar goed het lijkt er dus echt te komen.
De publieke omroepen hebben helaas nog steeds niet aangegeven wanneer zij een fatsoenlijk breedbeeld beleid gaan voeren. Het ligt echter in de lijn der verwachting dat zodra de commerciëlen geswitched zijn, de publieken snel zullen volgen.
Het is wel een drama. Ruim 8 jaar geleden mn eerste breedbeeled tv gekocht voor veel te veel geld. Breedbeeld zou snel standaard worden volgens de verkoper....yeh right.
Ben nu aan mn tweede tv toe. Wordt weer breedbeeld. Nu plat maar geen true-HD. Voordat daar voldoende content voor is zijn we weer 10 jaar verder en ik weer 1 tv
Ben nu aan mn tweede tv toe. Wordt weer breedbeeld. Nu plat maar geen true-HD. Voordat daar voldoende content voor is zijn we weer 10 jaar verder en ik weer 1 tv
Quod licet lovi, non licet bovi
Het televisie aanbod is nog nauwelijks in breedbeeld, en dat mag gerust schandalig genoemd worden. Vooral in vergelijking met andere landen (VS bijv, daar is praktisch alles breedbeeld en HD).
Breedbeeld heeft echter wel een belangrijke functie bij het kijken van films en series. Praktisch alle dvd's en divx'en van internet zijn breedbeeld. Die bekeken op een 4:3 TV verschaft wel een reden om een breedbeeld tv te kopen.
Verder hopelijk komt het op 1 juni 2007 in een keer goed. Utopie maar ja, optimisme doet leven.
Breedbeeld heeft echter wel een belangrijke functie bij het kijken van films en series. Praktisch alle dvd's en divx'en van internet zijn breedbeeld. Die bekeken op een 4:3 TV verschaft wel een reden om een breedbeeld tv te kopen.
Verder hopelijk komt het op 1 juni 2007 in een keer goed. Utopie maar ja, optimisme doet leven.
Ontspan.
deze discussie loopt hier al::)
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()