Verstatel wireless geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 13:46

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Ik zit hier bij de ouders van mn vriendin en die hebben internet via tele2. Een Versatel DV-201AMR modem met wireless internet en telefonie. Het gewone internet werkt gewoon, maar het wireless werkt niet.

Als ik naar de modem ga (via de browser), zet ik eerst de wireless optie aan. Ik heb dan verder nog geen enkele beveiliging oid aanstaan. Mooi, laptop aan en connecten, gaan met die banaan... niet dus. Ik kan bij de wireless network´s wel het netwerk zien) er staat ook bij dat het een onbeveiligd netwerk is, maar als ik erheen wil verbinden kan ik geen verbinding krijgen. Hij gaat gewoon over naar een ander netwerk, zonder melding.

Aan de laptop ligt het niet, want nu gaat deze via de buren (ook wireless) en dat werkt wel. Ook via mijn PDA kan ik geen verbinding krijgen met dit netwerk, maar wel met andere.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, de modem of pakt windows altijd het stekste signaal automatisch misschien?

offtopic:
Ik wilde nog screenshots toevoegen, die komen zometeen, moet ff naar een betere computer, met paint

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zitten beide wireless stations op hetzelfde kanaal (dus die van de buren en van je ouders) probeer dit eens om te zetten, en config wireless gelijk goed :)

Verwijderd

Staat de IP en DNS op auto, en niet speciaal ingesteld voor je buurman????
Verder kan je de stekker van de modem er eens uithalen en er weer in.. (is nogal storing gevoelig.)
en verder de autoconnect naar dat andere netwerk uitzetten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 20:53 ]

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
@xtr3me: Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, mijn idee was ook om het ding in 1x goed te configureren, maar toen ik geen verbindingkreeg.. dan ga je toch dingen uitsluiten, de band staat wel op 2.4Ghz - 802.11g, die kan ook niet anders ingesteld worden

@Freaky_Revolt: Ook daar heb ik naar gekeken, en zelfs geprobeerd met harde waardes, maar beide mochten niet helpen

Verwijderd

Dan misschien juist andersom in de router een IP aangeven.
En dan de netwerkkaart de IP en DNS opgeven.

Staat share ssidnaam aan???
Is het ledje Wlan aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 20:57 ]

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Het lapje van de Wlan brandt, ik kan het netwerk ook 'gewoon' zien als ik naar de beschrikbare draadloze netwerken ga. VOlgens mij is het ssidnaam ook geshared: Afbeeldingslocatie: http://www.jasperheus.nl/wireless.jpg

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
:( had de Mac restricted mode aan staan... vandaar dat ie het niet deed. Ik was weer aan het kijken, en ineens zag ik het...

(Hoe vervelend is het toch dat als je iets vraagt, je er uiteindelijk zelf uitkomt :( )

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
heel slim om je ssid te wissen 8)7 , lijkt me juist mooi dat je zelf het antwoord vindt :) |
Vele malen beter dan dat iemand je het voorschotelt toch?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1