Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sony kv-m2151d ingevallen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 14:04
beste tweakers,

ik heb laatst de bovenstaande tv gekregen omdat deze mensen een andere hebben gekocht. er zit een holling in het beeld. dus ik zoeken op google en ik heb dit gevonden:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/36672

solderen en zo kan ik goed, evenals voorzichtig zijn met een tv. maar doormeten van de dingen dat ze willen dat je vervangt (voeding spanning enzo doormeten) ik zou niet weten hoe. maar aangezien het maar kleine dingetjes zijn van 1 euro hooguit per stuk vervang ik ze gewoon. ik heb nu drie dingen eruitgesoldeerd:

wat op het chasis wordt aangegeven als r522, c806 en d801. omdat volgens dat topic de belangrijkste dingen zijn die kapot kunnen gaan. er staan ook nog een paar andere dingen bij die je eventueel kan vervangen/controleren (controleren kan ik niet maar vervangen wel) wat ik me dus afvraag is:

zal ik deze dingen er ook nog maar uithalen en vervangen of zij deze 3 dingen genoeg. als jullie hier niet genoeg aan hebben om het te weten zeg het dan maar.

p.s korte samenvatting: ik kan alles vervangen/solderen/uitkijken, maar geen onderdelen controleren

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Plaats eens een foto van het beeld? Dat maakt het stukken makkelijker. Is het een breedbeeld of 4:3 tv? Gebeurt het bij volledig gevuld beeld of bij 'balken links en rechts'? Is het alleen bij wit beeld of altijd? Zit er geen setting in het menu om te compenseren?

• Speeddragon
het is dat aan de randen het beeld zo gaat:

................
..............
............
............
..............
................

is bij elk beeld zwart wit of niet, het is een 4:3 televisie, en in het menu heb je zoon functie niet, er zit amper een menu in:).

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Dit heet volgens mij: pincushion (http://en.wikipedia.org/wiki/Pincushion_distortion), en had dit iets te maken met je beeldbuis waar een magneet bij is geweest, kijk of er een Degrauss functie op de tv zit. misschien helpt het.

• Speeddragon
ik heb echt alleen de mogelijkheden van de ab, geen menutje ofzo er heeft wel zoon boksje opgestaan van de dvd set mischien is het dat, voor de rest valt het me op dat er een dingetje is (lijkt op een condensator maar is het niet) waarvan er plastic openstaatt, ik weet alleen niet of dit hiermee verband kan houden.

op het chasis aangegeven met r803.

als jullie de service manual nodig hebben roep maar.

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Er is meestal een code nodig, die toets je in op afstandbediening. Dan kom je in servicemenu, daar kun je dat allemaal instellen.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

• Speeddragon
ja,, ik heb zitten zoeken in de service manual maar daar staat hij niet in. ik heb vandaag de dingetjes maar vervangen. 2 dingen heb ik kunnen vinden in de winkel. maar 1 ding was schijnbaar een speciale diode ofzo die hadden ze in geen 4 winkels. dus ik alles terugsolderen (de diode meete die man door en hij zij dat hij nog goed was (weet niet of hij nog het juiste vermogen heeft.) maar hij zei dat die nog werkte. en ik had van die diode prongeluk 2 stukjes afgeknipt dus ik heb het zo vastgemaakt:

[img=http://img159.imageshack.us/img159/4898/diodeky7.th.png]

het voordeel is nu dat als ik de tv aanzet ik direct kleur heb en niet hoef te wachten tot hij het goed doet. dus 1 van de 2 was toch defect. alleen nu heb ik wel dit probleem er bij gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/1822/beeldpc1.th.png

alles staat zoals het moet staan behalve 1 cm, die staat op de verkeerde plaats, ik denk toch dat het die diode is die toch half gaar is. (volgens service manual nummer d801) maarja als ik die rare cm houd zonder dat ingevallen beeld ben ik allang blij.

wat ik me dus afvraag is:

kan iemand me de service code geven (om te proberen). en als het met service code ook niet lukt, dan toch maar die diode/ding bij sony bestellen? (mischien dat dan het gekke centimetertje en het ingevallen beeld weg is(als beeld niet lukt met service menu))

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heb je sony al een mailtje gedaan? Heb ik bij mijn philips ook gedaan en was geen probleem, gaven ze zo.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

• Speeddragon
bedankt, ik ga het proberen.

Pagina: 1