Mail programma dat totaal gescheiden accounts heeft *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje... eigenlijk een vraag.

Ik zal eerst mijn situatie uitleggen.

Ik heb 2 mail accounts ( en komen er mee bij ) Ieder mail account heeft een eigen pop en een eigen smtp server.

Nu wil beide accounts in 1 programma. Echter wel totaal gescheiden.. Dus een aparte inbox, outbox, verzonden items, verwijderde items etc etc.

Nu heb ik zitten kijken naar outlook 2003 en Thunderbird. Met Thunderbird kom ik een heel eind.. Echter verstuurd die beide mail via de zelfde smtp server... ik krijg het niet voor elkaar een andere per account in te stellen..

Weet iemand een andere programma of heeft suggesties voor het instellen van Thunderbird?

Groet

Sander

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ieder een eigen SMTP-server? Dat stel je toch gewoon in bij de account data? Misschien kun je je probleem wat duidelijker beschrijven, inclusief wat je precies hebt ingevuld en waar?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Dat kan outlook gewoon hoor, ik ontvang hotmail, xs4all mail, + werkmail gewoon en hij verstuurt ook gewoon via de verschillende servers. qwestie van even instellingen nalopen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Sandertjuhh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:31:
Weet iemand een andere programma of heeft suggesties voor het instellen van Thunderbird?
Bij Thunderbird kan je toch voor elke account toch gewoon een eigen smtp server opgeven ?

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
@gambieter...

Ik heb de account instellingen netjes gezet... voor pop is het nog gescheiden... echter smtp loopt via 1 server.. nu kan ik wel een 2 server toevoegen maar die word niet gebruikt door het andere account

voorbeeld

account1:

user: account@mail1.com
pop: mail.mail1.com
stmp smtp.mail1.com

(deze is goed)

user: account@blaatmail.com
pop: mail.blaatmail.com
stmp smtp.blaatmail.com

(bij deze gaat ontvangen goed... echter versturen gaat via smtp.mail1.com... Ik kan ik thunderbird neit vinden waar ik per account een smtp server op kan geven... Dit kon ik bij het eerste account wel 2e, 3e etc niet...)

@Green.Velvet: ik kon alleen bij het eerste account een smtp op gegeven.. bij het 2e zei die dat die de eerste ging gebruiken en dat je nieuwe kan aanmaken... dat heb ik gedaan maar hij gebruikt nog gewoon die eerste... misschien kijk ik er over heen of doe iets fout...

@battler
Ik wil 100% gescheiden accounts... zodat verzonden mail scheiden is; de verwijderede mail; de ongewenste mail; postvak-in uiteraard..

Als jij me kan vertellen hoe ik de mail accounts 100% kan scheiden hoor ik dat graag! Mij is het wel gelukt netjes de accounts qua server gegevens te scheiden (dus eigen smtp) maar alles komt in 1 verzonden items map.... en dat wil ik niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Sandertjuhh op 11-01-2007 21:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

CSA -> OFF. En omdat 'Mail programma' de lading van de vraag totaal niet dekt pas ik de titel aan.
Accountsettings + berichtregels die de boel verplaatsen = klaar. Zie ook de diverse andere topics met deze vraag.
Of als je 100% gescheiden wilt: Outlook en Thunderbird gebruiken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Sandertjuhh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:07:
Ik wil 100% gescheiden accounts... zodat verzonden mail scheiden is; de verwijderede mail; de ongewenste mail; postvak-in uiteraard..

Als jij me kan vertellen hoe ik de mail accounts 100% kan scheiden hoor ik dat graag! Mij is het wel gelukt netjes de accounts qua server gegevens te scheiden (dus eigen smtp) maar alles komt in 1 verzonden items map.... en dat wil ik niet...
AFAIK kan je in Thunderbird echt wel alles scheiden hoor. Aparte SMTP servers, mails storen in aparte folders, filteren per account, enz...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

job

Sandertjuhh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:07:
Bij thunderbird kan dat zeker wel, maar dat is niet nodig om alles in zijn eigen mapje te krijgen.

Het is overbodig.. maar als je het toch perse wilt.
Elke account een eigen smtp in thunderbird:
Ga naar tools > accounts settings
Selecteer daar outgoing server (helemaal onderaan) en vul daar alle smtp servers in.
Ga nu naar de account die je wilt aanpassen en selecteer dan de juiste smtp server.
thunderbird opnieuw starten en klaar

Elk account z'n eigen verzonden email mapje:
Ga naar tools > account settings
Selecteer een account en ga naar copies & folders
Zet daar een vinkje voor: place a copy in:
en selecteer de radiobutton "sent" folder on: "account naam"

overigens had je dit klik werk kunnen besparen door bij het aanmaken van een account het vakje:
Use global inbox uit te vinken :) . Dan was alles goed ingesteld geweest en had elke account z'n eigen inbox.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 14-01-2007 15:13 . Reden: typo's ]

Pagina: 1