PIII 1Gig op n BX

Pagina: 1
Acties:

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Nu de prijzen flink aan t zakken zijn

zit ik er over te denken om op m'n BX Plankje toch gewoon een P3 1gig te zetten

1. iemand hier al ervaring mee , dan bedoel ik een "EB" proc op een BX bord ...

2. op de site van Intel staat bij de 1gig
(Op de pagina met Sspec info)
"Requires a motherboard with a split plane for the Vcc"

wat betekent dat ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

jij hebt nu een @800 intel en deze wil je vervangen door een 1000 ????

dat snap ik niet sorry, voor 200mhz zo veel geld uitgeven:?:?

• Optical
Op zaterdag 03 februari 2001 11:08 schreef yo681 het volgende:
jij hebt nu een @800 intel en deze wil je vervangen door een 1000 ????

dat snap ik niet sorry, voor 200mhz zo veel geld uitgeven:?:?
Ik denk dat de prijzen de komende tijd nog wel een beetje zullen zakken ...

en ik hoop eigenlijk dat de 1G ook weer te oc-en is ..

Verwijderd

de 1ghz draait al op 133mhz, dus ver overcklocken zal niet gaan!

Verwijderd

de p3 1ghz draait toch op 100mhz fsb(10*100)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De p3 1ghz draait op 133 (coppermine core). Een BX plank was ontworpen voor 100 mhz max. Maar je kan meestal wel een stukkie omhoog. Dus je kan 133 mhz proberen. Maar aangezien je al een p3 800 hebt die ook op 133 draait moet dat geen probleem zijn.

edit:
Oow w8 je hebt een p3 650 @ 800, dus draait je mobo nu op 123 mhz. Voor de 1ghz moet je op 133 gaan draaien. Dat is nogal zwaar voor de good ol BX chipset

Is er geen manier waarop je de multiplier kan veranderen?? :( Dat vind ik echt kut aan intel..die multiplier lock. Nu moet je je complete systeem omhoog gooien ipv alleen je proc.
[edit2] Als je mobo 133 mhz niet trekt kun je er ook voor kiezen om je 1ghz op 123 mhz FSB te laten draaien...dan krijg je ipv 1ghz maar 123x8=925 mhz [/edit2]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

ze zijn er beide, ik zou nog ff wachten (half jaartje dan kan je misschien wel 1.5 gig kopen van atlon of iets anders. :)

Verwijderd

naar mijn kennis bestaat de 1GHz alleen met een 133fsb met gelockte multiplier.

en...bx is heel oud, vandaar dat intel processoren daar niet bedoeld voor zijn en dus ook een lock hebben. een duron/tb kan je ook niet op een oud slot A mobo zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 12:18 schreef Kanarie het volgende:
De p3 1ghz draait op 133 (coppermine core). Een BX plank was ontworpen voor 100 mhz max. Maar je kan meestal wel een stukkie omhoog. Dus je kan 133 mhz proberen. Maar aangezien je al een p3 800 hebt die ook op 133 draait moet dat geen probleem zijn.

edit:
Oow w8 je hebt een p3 650 @ 800, dus draait je mobo nu op 123 mhz. Voor de 1ghz moet je op 133 gaan draaien. Dat is nogal zwaar voor de good ol BX chipset

Is er geen manier waarop je de multiplier kan veranderen?? :( Dat vind ik echt kut aan intel..die multiplier lock. Nu moet je je complete systeem omhoog gooien ipv alleen je proc.
[edit2] Als je mobo 133 mhz niet trekt kun je er ook voor kiezen om je 1ghz op 123 mhz FSB te laten draaien...dan krijg je ipv 1ghz maar 123x8=925 mhz [/edit2]
dit is niet helemaal waar dat de bx is gemaakt voor een fsb van 100
ik thuis een bx die een max fsb van 155 kan halen. en je hebt ook coppermines met een fsb van 100. de bx die ik heb kan wel een 1 gig proc hebbe en als je de multiplier omhoog gooit heb je minder performance winst dan als je de fsb omhoog gooit.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57
hmm als je nu gekeken had heb ik een topic geplaats , wel van ASUS, maar die asus heeft een BX chipset.. kijk eens hiernaa.. mischien kom je er wel uit...
als je mobo 133/33 pc ondersteunt word je agp door die 2/3 devider 88,6mhz, meestal geen probleem voor tnt tnt2 en geforce kaarten, de mijne loopt op 100mhz.. dus zekers op 88,6

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118792

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Optical
Hmmz zou oud is mijn bx-je toch ook weer niet : ik denk namelijk dat mijn CuBX het ook wel haalt (7.5 x 133 @ 1.7 V core kan wel in de BIOS)
, en bij 133Mhz is de PCI divider ook weer goed ..

Alleen de AGP bus wordt dan vrij heftig overgeklokt , maar de meeste NVidia kaarten trekken dat ook wel geloof ik ...

Ik denk eerder dat het NU niet lukt om een 133 FSB te halen komt door mn lamme Ca2 :r stepping P3 650 dan door andere componenten
(nu dus 6.5 x 124 = 806)

maar nou weet ik nog niet wat "Requires a motherboard with a split plane for the Vcc" betekent ...

en ook nog niemand die een Pentium "EB" op een BX draait ?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dit is niet helemaal waar dat de bx is gemaakt voor een fsb van 100
De BX is gemaakt voor 100 mhz FSB en niet hoger..alles hoger dan 100 is buiten de BX specificaties.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Optical
Op zaterdag 03 februari 2001 13:13 schreef Kanarie het volgende:

[..]

De BX is gemaakt voor 100 mhz FSB en niet hoger..alles hoger dan 100 is buiten de BX specificaties.
Jammer alleen dat een BX op 133 vaak beter presteert als een Intel 815 ofzow , die wel voor 133 gemaakt is he ... :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 11:09 schreef Optical het volgende:

[..]

Ik denk dat de prijzen de komende tijd nog wel een beetje zullen zakken ...

en ik hoop eigenlijk dat de 1G ook weer te oc-en is ..
De 1 Ghz is niet veel verder te klokken dan mijn 700E. Die zat eerst in mijn bh6 1.0 op 933. Verder kon het mb niet.
P3 kan niet veel verder dan 1100.

BX kan prima de EB aan maar is dan slecht te overklokken. Ik zou als ik jou was je proc gwoon houden. als je echt een andere wil neem dan een 700E, 750 of 800E scoren en overklok die. Neem dan wel een cC0 stepping. Alle p3s halen nu ongeveer 1000. Als je geluk hebt meer. Let op dat je fsb niet te hoog wordt.

• Optical
Op zaterdag 03 februari 2001 13:17 schreef gve het volgende:

[..]

De 1 Ghz is niet veel verder te klokken dan mijn 700E. Die zat eerst in mijn bh6 1.0 op 933. Verder kon het mb niet.
P3 kan niet veel verder dan 1100.

BX kan prima de EB aan maar is dan slecht te overklokken. Ik zou als ik jou was je proc gwoon houden. als je echt een andere wil neem dan een 700E, 750 of 800E scoren en overklok die. Neem dan wel een cC0 stepping. Alle p3s halen nu ongeveer 1000. Als je geluk hebt meer. Let op dat je fsb niet te hoog wordt.
Hmm dat is idd misschien wel een beter idee .. kost nog minder ook ;)

maarre , hoe kan ik nou zeker weten dat ik een cC0 te pakken krijg ... ?

Verwijderd

Voor de prijs van een P3 1000 heb je een zeer goed mobo + een duron 800 of 850 die gemakkelijk over de 1gig gaan. Met een klein beetje meer geld heb je een TB 1000.

Verwijderd

Dat is heel makkelijk. Vanaf de cC0 stepping is het default voltage 1.7V geworden en dat staat ook op de procs.
Anders kan je ff bij intel.com kijken wat het serienummer is. Iets van sl4y, dit moet je dan ff nakijken en dat staat ook op de procs.

• Optical
Bedankt for de tip gve ...

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 13:25 schreef Subwoofer het volgende:
Voor de prijs van een P3 1000 heb je een zeer goed mobo + een duron 800 of 850 die gemakkelijk over de 1gig gaan. Met een klein beetje meer geld heb je een TB 1000.
Sommige mensen willen geen AMD!

Ik ook niet.

AMD:
- geen goede temperatuur diode
- geen temperatuur beveiling
- wel afbrokkelende core
- wel geklooi met drivers
- minder waarde vast dan intel
- zuipt meer stroom
- wordt dus warmer
- heeft dus meer koeing nodig
- meer herrie in mijn kamer

INTEL
- duurder maar voor kwaliteit betaal ik wel iets meer. :o

Ik wil hier geen Intel versus AMD discussie op gang brengen. Maar, ik wordt een beetje lijp van altijd die voorstellen van; neem toch een duron en bordje, ben je net zo duur uit. Mijn moederbord, proc, geheugen en koeler bij elkaar hebben me 934,- gekost.

Niet gek toch voor een p3-1084 met 256 mb.

Klaar.

:7

Verwijderd

precies!
eindelijk nog een intel-fan ;)

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Nog een INTEL fan!

-EXTRA VOORDEEL: DUAL SYSTEMEN MOGELIJK :)

Verwijderd

hahaha

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Heb hier ook een Intel op een BX met 133 FSB draaien; stabieler kan niet:). Overigens ook een 650, maar dan een cB0 die dus makkelijk 866(1,65V) en meer doet. Zou er zo een PIII 1GHz op durven prikken, maar die luttele 133MHz meer zal ik niet echt merken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Thanks, mede Intel fans! B-)

cB0 is de voorloper van cC0.
cC0 is beter dan cB0 omdat:
- core voltage 1,7 ipv 1,65: minder problemen bij extreme overklok doordat het voltage pas bijgesteld wordt in de bios en het sneller mogelijk is dat je proc met 1,65 de bios niet doorloopt.
- iets kleinere core en gemaakt voor meer stabiliteit bij hogere snelheden.

Nieuwe zijn vanaf 700 allemaal cC0. (weet ik niet helemaal zeker)

Ik zal wel ff een topic maken: Intel vs AMD.

Verwijderd

hmmm, mijn 700 loopt nu na een mod standaard op 1.85 >:)

dus daar heb ik cC0 niet voor nodig. cC0 is wel beter geschikt om hogere snelheden te halen, maar ik had toen geen zin om op een cC0 te wachten en kocht een cB0. ben er ook zeer tevreden mee.

ps. die cusl2 schakelt na 139fsb wel terug naar 2x agp enzo. dat wist je neem ik aan?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:20

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

P3 1ghz is best wel te overklokken hoor!

de mijne doet zonder extreme koeling al 1172 mhz (op 1.8v)

ben nog bezig met betere kastkoeling en dan moet ie toch makkelijk de 1200 halen.

(op abit sa6r i815e bordje)

Sys Specs

Pagina: 1