[java] streaming video --> gsm

Pagina: 1
Acties:

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 11:15
Hallo

We hebben een project voor school waarbij we een web service moeten koppelen aan een jme
progje (gsm). Nu kwamen we op het id om een video surveillance systeem te maken waarbij
een bewegingsdetector een webcam activeert en vervolgens deze stream doorstuurt naar een gsm.

Het probleem ligt hem in hoe de stream naar de gsm te krijgen, de webcam kunnen we eenvoudig
benaderen mbv JMF maar wat vanaf dan, welke protocollen zijn hier het beste (en eenvoudigste) voor
te gebruiken (HTTP / RTP). Als iemand informatie kan geven hoe het ongeveer opgebouwd
moet worden, kunnen we verder, de rest van het project is namelijk goed te doen.

Bart

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dus je bent eigenlijk op zoek naar een streaming protocol?
Waarschijnlijk komt uit die webcam MJPeg (Motion JPEG). Waarom zou je dat niet meteen op de lijn zetten?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Grappig dit te lezen, wij doen namelijk precies het omgekeerde voor een schoolproject, van telefoon naar server en dan naar een andere telefoon/pc over WLAN, soort van real-time camera zeg maar. (Eigen tv-zender op internet anyone?)

Het is mogelijk, maar heel moeilijk. Helaas kan ik geen sourcecode geven wegens afspraken met de opdrachtgever, maar er is wel informatie over te vinden op internet.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45

pietje63

RTFM

Ik zal eerst kijken wat de telefoon kan. Kijk bijvoorbeeld ook naar hoe bestaand streaming video diensten (van oa kpn) geregeld zijn.

Een andere optie is om gebruik te gaan maken van het video-telefonie protocol, ik ga er van uit dat dit wel ergens gedocumenteerd is. Je moet dan echter waarschijnlijk wel een (isdn)modem in de server hebben (of misschien kan zoiets wel via skype??)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!