Toon posts:

Airflow Aopen HQ08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat die airflow van de Aopen heel slecht:( is. Maar nu wil ik vragen hoe hebbeb jullie dat opgelost bij dat kleine gaatje bij de voeding? Gewoon uitzagen ofzo?

Verwijderd

ik heb dremel toegepast >:)

dat gaatje was echt abnormaal klein!

Verwijderd

ik heb een HX08, heeft volgens mij hetzelfde binnenwerk, maar als ik mijn fans aanzet dan gaat de proc temp van 50 naar 42 full load en me mainboard van 39 naar 20 graden. ik heb wel 2 x 120mm sunon, 2 x 92mm sunon, 2 x 80mm sunon

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 15:58 schreef M_O_L2000 het volgende:
ik heb een HX08, heeft volgens mij hetzelfde binnenwerk, maar als ik mijn fans aanzet dan gaat de proc temp van 50 naar 42 full load en me mainboard van 39 naar 20 graden. ik heb wel 2 x 120mm sunon, 2 x 92mm sunon, 2 x 80mm sunon
Waar heb je die fans dan zitten?

Verwijderd

2x 120 onderin voorin de kast als intake, 2x 80mm aan de achterkant boven de voeding, 2x 92mm aan de bovenkant, dit uiteraard nadat de dremel zijn werk had gedaan!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 19:31
Ik heb dus eergisteren wat nieuwe spullen gekocht waaronder een A-open HX08 kast.
4x losse 80mm fans en 1x 120mm 230volt fan erbij gekocht.
Nu twijffelde ik dus ook over waar de fans te plaatsen.
Uiteindelijk heb ik er 2 boven de voeding geplaatst (80mm) en 1'tje vooronder (80mm)

Mijn casetemperatuur blijft rond de 31 graden en de proc 58 graden stressed (1350mhz).

Dit is zeer acceptabel en ik denk dus dat meer fans absolute overkill zijn!!!

Die 120mm 230volt fan is echter wel megabruut :D

Gebruik dus niet teveel fans want het enige wat je ervoor terug krijgt is extra lawaai
Dit is

Verwijderd

Hmz, heb m`n HQ08 lichtjes verandert.

Huidige voeding omhoog gezet waar nu dat hd rack zit. [hd naar voren geplaatst]

Het gat wat onstaat is perfect om ff gemakkelijk een duct te bouwen. Koelt prima, case temp boeit voor cpu stukken minder aangezien het nu room temperatuur is. Evt wil ik nog slang naar buiten aanleggen. maar iig op langere termijn waterkoeling

Heb 3x 220V in m`n kast gehad, met totaal aantal fans op 11 [zonder 2x voeding fans!]
Beetje een tering herrie. Nou doet Delta HP fan daar niet voor onder, godskelere.

Op de site van madonion staat bij de gamers afdeling: " my pc sounds like a 747 and i like it" Nou! dat wil je niet, veel FPS is een ding, maar nog van je geluid kunnen genieten is niet minder gelangrijk

Verwijderd

nou 31 vind ik wat veel hoor.

in mijn warme kamer wordt mijn kast niet hoger dan 28 (vind ik al veel`).
dit met 1x 80 onder en 2x 80 boven.

ik streef nu naar 23/25 graden. dus kijk ik ff wat ik kan doen.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 19:31
If it aint broken, dont try to fix it...

Verwijderd

it's not broken it's too hot ;)

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 00:10 schreef Kokkers het volgende:
If it aint broken, dont try to fix it...
Ja! Maar dan ben je geen tweaker meer!

Verwijderd

check mn sig: If it aint broken tweak it!
FPS moet trouwens CFM zijn (paar posts hierboven) of geven jouw fans frames per second?

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 01:48 schreef -THaVinNY- het volgende:
check mn sig: If it aint broken tweak it!
FPS moet trouwens CFM zijn (paar posts hierboven) of geven jouw fans frames per second?
Cool... en wat is een goede DPI voor fans? :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je nou een fan aan de zijkant plaatst, een aan de voorkant en eentje boven op. Dan krijg je toch geen airflow maar ontstaat er toch een werveling van lucht onder in de kast en die lucht wil niet weg.
Of heb ik het nou verkeerd.

Verwijderd

If your pc is cool, it`s not tweaked enough
If your pc is stable, it`s not tweaked enough
If your pc looks good, it`s not modded enough

:P

Na uiteindelijk is er maar een regel
Zorg dat je het kan UNDO-en. Je verandert je systeem toch wel weer. [of is je huidige setting perfect?]
Pagina: 1