Toon posts:

[XP] pc bevriest telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb nogal een raar probleem om mijn laptop.

Operating system: Wind Xp sp 1
Processor: Centrino 1,73 GHZ
Geheugen: 1 GB geheugen
Video plank: ati X700 128 vid kaart

Het probleem is dat als ik op mijn computer vanuit de desktop of start menu er geen schijven of niks komt te staan. Tevens loopt dan my computer vast (dit gebeurt elke keer weer). Ook via de command promt en via uitvoeren is het niet mogelijk om op de hd te komen zonder dat ie vastloopt.

Ik heb op virussen gescant en ik heb diverse malen opnieuw opgestart, dit heeft niks geholpen, zoals ook het terug zetten van de laatst werkende configuratie. System restore werkt ook niet.

Wat heel erg opvallend is dat in de veilige modus het systeem wel weer werkt, weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Edit:

Heb even eventvwr geopend en heb een log met de volgende melding: Volume shadow copy error: Unexpected error calling routine CoCreateinstance hr = 0x80040206

Kweet niet of dit er iets mee te maken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 19:44 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draait er verder geen raar progsel dat ervoor zorgt dat je pc blijft hangen (gooi eens alles uit in msconfig). Dat zou verklaren waarom het in safemode wel gewoon goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:42:
Draait er verder geen raar progsel dat ervoor zorgt dat je pc blijft hangen (gooi eens alles uit in msconfig). Dat zou verklaren waarom het in safemode wel gewoon goed werkt.
Mjah kzal dat es efkes probere

Edit:

Nee helaas heeft dit geen oplossing geboden ik heb alle opstart programma eruit gegooi en alleen de b basic devices en services geselecteerd maar dan heeft ie nog steeds t zelfde probleempje.

Edit2:

Het moet nu nie tveel gekker worden.... ik kan nog wel gewoon een spel spelen op dat ding :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
maja het probleem is nog steeds niet opgelost, ik kan wel op internet enzo maar zo gauw ik naar deze computer ga of naar hd etc bevriest alles :S waar kan dat aan liggen..

Verwijderd

hoeveel hd's heb je in je computer zitten?

Het kan zijn dat wanneer je meerdere hd's in je computer hebt en 1 er van niet lekker werkt hij inderdaad de boel ophangt als je probeert te browsen over je schijven.

zijn er verder mappings gemaakt naar andere computers? zo ja deze verwijderen en opnieuw proberen.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:43:
hoeveel hd's heb je in je computer zitten?

Het kan zijn dat wanneer je meerdere hd's in je computer hebt en 1 er van niet lekker werkt hij inderdaad de boel ophangt als je probeert te browsen over je schijven.

zijn er verder mappings gemaakt naar andere computers? zo ja deze verwijderen en opnieuw proberen.

succes
Zit gewoon 1 hd deze is verdeeld in 2 partities, ik heb 2003 server gister ook op de laptop geinstalleerd hier deed alles het wel goed...

Ik heb de laptop al op virussen gescant maar hier komt ook niks uit :S ik snap er niks meer van, er zijn wel shares gedefineerd naar me 2 andere pc's maar die zijn met de 2003 isntallatie ook goed te bereiken.

Ik kan de schijven ook niet zien in mijn computer, als ik via de command promt probeer werkt het eveneens niet zo ook met run.

Een spel spelen is wel mogelijk (mits deze gelinkt staat op de desktop) ik denk dat dit bijna niet anders kan zijn dan een virus maar de virusscanner defecteerd niks als ik via mijn hoofd pc de laptop scan :S

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet dan eens even SP2 op de pc. Is het dan opgelost?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1