Afdrukken uit 2 laden

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:23

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik probeer op een Laserjet 4200 met duplex-unit een verenigingsblaadje af te drukken. Nu is het eigenlijk de bedoeling dat elk blaadje een kaft krijgt, gedrukt op een blauw, wat dikker A4-tje, terwijl de resterende pagina's op gewoon wit papier afgedrukt worden.

Nu kan ik in de printersetup wel selecteren naar welke lade ik af wil drukken, dus heb ik de blauwe vellen in Lade 1 gelegd en het witte papier in lade 2. Dit werkt prima om één exemplaar af te drukken. Nu wil ik echter heel veel meer exemplaren afdrukken, en dit zou dus betekenen dat ik steeds om en om een printopdracht voor de kaft en een printopdracht voor de inhoud zou moeten doen. Lijkt me niet de meest ideale oplossing.

Ik werk met InDesign op A5 en maak er dan met InBooklet SE een boekje van. Heeft iemand een idee hoe ik bijvoorbeeld de eerste twee pagina's(één pagina dubbelzijdig dus) uit een andere lade dan de rest kan laten doen?

Ik heb me rot gezocht maar kan niets relevants vinden; ik kwam alleen een pagina tegen waarop stond hoe het op Mac OS X kon, maar daar heb ik dus helaas niets aan omdat we Windows draaien.

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb nu, naar aanleiding van een ander probleem met een rare foutmelding over een beveiligingsfout ofzo, andere drivers geinstalleerd, de Point and Print-drivers van HP, zodat het wel goed over het netwerk werkte inclusief duplexen.

Deze drivers geven me een beetje hoop maar toch lukt het niet. Als ik naar voorkeursinstellingen van de printer ga zie ik daar op het tabblad Papier het vinkje 'Gebruik ander papier voor eerste pagina'. Dat ziet er veel belovend uit. Als ik daar een vinkje zet verschijnen er 3 mini-tabbladen: 'Eerste pagina', 'Overige pagina's' en 'Achterblad'. Op deze tabbladen staat een dropdown-lijst met 'Lade' ervoor. Helaas is deze geblokkeerd en ingesteld op 'Auto-select'. Er staat een icoontje van een ballonnetje met een info i erin, en als ik daarop klik krijg ik de melding: 'Deze functie is niet beschikbaar, omdat u niet bevoegd bent om systeeminstellingen op deze computer op te slaan'.

De melding op zich is duidelijk, maar hij klopt niet. Ik ben als Administrator ingelogd op de betreffende computer en heb full access tot het hele systeem. Zowel als domein-admin en als local admin krijg ik dezelfde melding. Op de server waar de printer geïnstalleerd is krijg ik dezelfde melding als ik het daar vandaan probeer. Ook daar ben ik administrator. Verder heb ik 'Iedereen' 'Full Control' op de printer gegeven, dus ook daar zou het niet aan moeten liggen.

Kan iemand me verder helpen?

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
*schopje*

Tja

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 07:21
Als tussenoplossing zou je gewoon alles in één lade kunnen steken, maar om de zoveel X witte bladen, een blauw blad steken... Niet direct de handigste manier, maar het werkt wel...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Of het papier met rust laten en na het printen samenvoegen. Je moet toch vouwen en nieten, dus dan is het een (relatief aan het voorag "goed"leggen) kleine moeite om dan het afwijkende voorblad van de 2e stapel te pakken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Zou inderdaad kunnen, net als een constructie met macro's om het geven van twee printopdrachten per blaadje te automatiseren. En toch niet de beste manier, want de functie zit blijkbaar gewoon in de driver dus dan moet het toch te gebruiken zijn?

Tja

Pagina: 1