Toon posts:

iWEB website uploaden op trage verbinding, hoe syncen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: Ik ben geen Mac gebruiker, kan er redelijk op werken en weet ook redelijk wat dingen te vinden, alles wat ik niet ken zoek ik op dus dit topic heeft wel waarde.

Waarom vraag ik dit dan ? Mijn zus zit voor ontwikkelingswerk in het buitenland en wil haar iWEB website uploaden. Ze heeft een MacBook gekocht omdat hier, ja ook daar, gewoon goede support op zit en het "makkelijker" voor haar is dan een windows die steeds trager wordt met allerlei rommel erop.

OK, zover een goede keus wat mij betreft.

Het probleem:

We hebben afgelopen weken/maanden bekeken wat werkbaar voor haar is, dit heeft ze zelf ook redelijk goed gedaan en voor haar Website had ze gekozen voor iWEB en voor het uploaden CyberDuck.

Een mooie combinatie die na testen erg goed werkte, alleen er is een probleem.

Ze moet haar website uploaden via een Satteliet-verbinding. Deze verbinding haalt zo'n 5,5 kB/s, niet vreselijk snel, maar het gaat. Ze vertelde me dat het uploaden binnen een tijd van 10 minten van 2MB naar 5,5 was gegaan, haalbaar dus en ook sneller zo nu en dan.

Een dergelijke verbinding is niet stabiel, maakt niet uit, maar toch wil ze proberen haar site te uploaden.

CyberDuck wil niet syncen, hij upload alles in een keer van iWEB. Nu bedacht ik mij dat iWEB zijn pagina's genereert nadat je heb gezegt "Maak mijn site" (ofzo). Het lijkt mij dus dat iWEB alle bestanden opnieuw genereerd en CyberDuck dit ziet en alles gaat uploaden.

Ik heb even op het CyberDuck gezocht en kwam daar tegen dat je met Appeltje+S zou moeten kunnen syncen. Ik kan me dus voostellen dat wanneer je met CyberDuck in de root van je FTP staat en op de map die je wil uploaden gaat staan, dat deze gesynced wordt als je op Appeltje+S drukt.

Nu ben ik geen OSX-goeroe en hoop dat goeroe's mij hier wat advies over kunnen geven zodat ik mijn zus weer even kan skypen als ze online is :)

Echt veel meer info kan ik niet geven, alles wat er mist... brand los !

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 20:51
Mja da's dus een beetje het nadeel van iWeb...het programma maakt de héle site opnieuw aan, in plaats van gewoon een incrementele update te doen! 8)7

Mijn site is met filmpjes e.d. ongeveer 50Mb groot, dus dat elke keer moeten uploaden is niet iets waar je vrolijk van wordt. Als ik bijvoorbeeld alleen mijn blog en de voorpagina geupdate heb, gooi ik op de FTP server gewoon alle bestanden weg die daarmee te maken hebben. Dus in dit geval is dat iets van Over_Mij_HTML en Blog_HTML en de verschillende index.html bestandjes. Dan vervolgens met Cyberduck "upload" kiezen en de hele site selecteren.
Er komt dan een melding dat een heel aantal bestanden al op de server aanwezig zijn, deze sla je dus over! Nu wordt alleen de voorpagina + blog geupload.

Het is nog niet ideaal, maar het werkt wel vrij goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is opzichzelf helemaal geen slechte oplossing !!

Je kunt neem ik aan bij CyberDuck ook aangeven dat hij alle bestanden over moet slaan in plaats van 1 voor 1 op NEE klikken ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Is het niet eenvoudiger om iets van een simpel CMS op te zetten? Of een speciale mailbox uitlezen en de emailtjes omzetten naar een weblog? Ik heb van September tot December drie maanden in Kenia gezeten en was erg tevreden met het feit dat ik niet enorm ingewikkelde trucjes uit hoefde te halen...

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:16:
Is het niet eenvoudiger om iets van een simpel CMS op te zetten? Of een speciale mailbox uitlezen en de emailtjes omzetten naar een weblog? Ik heb van September tot December drie maanden in Kenia gezeten en was erg tevreden met het feit dat ik niet enorm ingewikkelde trucjes uit hoefde te halen...
Dat is mijn idee ook, dat moet alleen wel even liefdevol overgedragen worden.