[Upgrade] Geluidskaart [€ 80]

Pagina: 1
Acties:

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Topicstarter
Hey mensen.

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe geluidskaart in mijn pc te pleuren. Mijn oog is gevallen op de Sound Blaster X-Fi Xtreme Music 7.1. Ik ben nu in bezit van een Sound Blaster Live! 24bit oftewel Sound Blaster Audigy SE, jaja het is dezelfde kaart onder een andere naam
offtopic:
zover ik weet
. Ik maak nu echter tijdelijk gebruik van mijn onboard Realtek High Definition ALC880. De reden hiervan leg ik zo wel uit.

Ik heb nu Creative Inspire T6060 (5.1) surroundsystem. Ik heb bij deze boxen gemerkt dat de bass hier in overmate aanwezig is ten opzichte van het midden en hoge tonenweergave. Mijn SB Live! was ook goed in het weergeven van lage tonen en bass, waardoor ik dus een soort van dubbele overkill kreeg, terwijl de rest wat achterbleef. Met instellingen lukte het alsnog niet om het goed af te stemmen. Dat is dus de reden dat ik besloten heb om even mijn onboard geluid te proberen. Ik had namelijk een tijdje geleden een "nieuwe" pc samengesteld en had mijn oude geluidskaart weer gebruikt. Het midden en hoge tonenweergave is gek genoeg bij onboard beter vind ik zelf vergeleken met mijn SB Live!, behalve dat die soms de neiging heeft om een beetje te kraken. Dat had de SB niet. De bass klinkt nu echter weer wat rommeliger.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vragen zijn nu eigenlijk het volgende:

1) Zal ik met mijn boxen (eigenlijk Low-end, 1 van de goedkoopste 5.1 setjes van Creative namelijk) het verschil kunnen merken als ik de X-Fi in mijn pc gebruik. Verschil tussen onboard en SB Live! was wel duidelijk hoorbaar.

2)Is het goed in te stellen zodat ik mijn bass iets kan beheersen en de andere frequenties wat omhoog kan schroeven? Ik heb wel reviews gelezen en ik zie wel dat er een uitgebreid softwarepakket bij zit, maar ik hoor het graag van iemand die er zelf ook ervaring mee heeft :)

3)Wat is het verschil tussen Xtreme Gamer en Xtreme Music, behalve de midipoort dat er op de Xtreme Music zit?? De specificaties lijken hetzelfde, en in het X-Fi topic blijkt niet iedereen het erover eens te zijn...

4)Is het slim om eventueel voor een Audigy te gaan?

5)Zijn er nog andere kaarten die eventueel binnen mijn budget liggen en een vergelijkbaar geluid kunnen leveren? :P

Specs

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Als eerste: Check ff dit topic: \[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3

Ik denk dat je daar al 90% van je antwoorden gaat krijgen. Kom voor de rest maar ff terug. De belangrijkste vraag die je je moet stellen is: waarvoor ga je het ding gebruiken? Die Creative dingen zijn vooral gericht op games en multimedia. Zoek je dat niet, dan zijn er nog meer dan zat opties.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?