Toon posts:

Surfnet INholland problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik in mijn stadswonen stulpje een aansluiting op het kennisglas netwerk.
Hierop probeer ik verbinding te maken met de gratis surfnet verbinding voor internet.
Het wil echter niet lukken.
Ik krijg wel verbinding met het kennisglas netwerk krijg een ip toegewezen enz. Het lukt me zelfs om te pingen naar bijvoorbeeld google.com.
Zodra ik Internet explorer opstart word ik -ongeacht welk www adres ik invul- doorgestuurd naar een website van kennisglas waar ik kan kiezen tussen surfnet en pilmo als provider. (hier heb ik natuurlijk al meerdere malen voor surfnet gekozen)

Ook heb ik het secureW2 programmatje geinstalleerd en gecofigureerd volgens de handleiding.

Ik heb gebeld met de helpdesk van surfnet, zij vertelden mij dat met de verbinding tussen mij en surfnet geen enkel probleem zit.

Ook heb ik gebeld met de helpdesk van de Inholland maar daar weten ze niet eens wat surfnet is en vinden ze mij maar eigenwijs als ik ze vertel dat ik daar mee verbinding zou moeten kunnen maken. (ja, de helpdesk is daar dus nog slechter dan bij de andere opleidingen).

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem??
Zijn er ook mensen die weten hoe ik het zou kunnen oplossen??

Bij voorbaat dank.

ps in de topics waar surfnet al in werd besproken kon ik geen hulp vinden.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Heb je al eens je browser cache gerefreshed en je DNS geflushed?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet niet eens hoe ik dat zou moeten doen ;) dus dat heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb nu van surfnet gehoord dat ik iig niet de enige inholland student ben die deze problemen heeft.

Hoe kan ik het cache refreshen en de dns flushen? Is dit iets wat de gemiddelde leek (lees ik) kan doen?

iig alvast bedankt voor de tip.
gr, Harmen

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:21:
Hoe kan ik het cache refreshen en de dns flushen?
"Start" -> "Help & Support"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, stom, dat had ik natuurlijk ook zelf uit kunnen zoeken :$
Denk dat ik lui ben geworden door de goede hulp op forums ;)
Ik ga het iig snel proberen.
tnx again,
Harmen

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je google wel benaderen op ip (dus op het ipadres surfen?)
Want dan zou ik gewoon een andere DNSserver proberen.
Het lijkt erop alsof het inloggen op Surfnet toch ergens misgaat.

PS Welkom op GoT.
Neem even de forumrules door, groeten hoeft hier niet.

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-01-2007 18:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ben ik er achter dat als ik ping naar www.google.com (of enige andere site) ik altijd antwoord krijg van hetzelfde ip (wat hetzelde is als de dns server te zien bij mijn connection details).
Ook heb ik met mijn laptop en mijn inlog gegevens geprobeerd in te loggen vanaf de aansluiting van een huisgenootje. Dit werkte niet. Wel kan ik op mijn laptop met haar gegevens probleemloos inloggen (ook op mijn aansluiting).

Het probleem lijkt mij dus niet te zitten in de instellingen ed op mijn laptop :P .
Stadswonen heeft bekent gemaakt dat ze door de overstap op een nieuw systeem problemen hebben met de aanmeldingen van oa surfnet en dat er meer mensen problemen mee hebben (als dit ook mijn probleem is kan ik alleen maar afwachten en hopen dat ze het oplossen.... :( )
Ze hebben echter ook bekend gemaakt dat er mensen problemen hebben omdat sommige onderwijs instellingen (oa de inholland waaraan ik studeer) verschillende (afwijkende) protocollen gebruiken voor de verificatie :? .

Weet iemand iets van die afwijkende protocollen af?
Is er misschien een INholland student die wel een werkende surfnet verbinding heeft??

Verwijderd

Ik heb vernomen dat INholland gebruikers nog niet kunnen inloggen via Surfnet.
Dit had te maken met het Dot1X protocol wat Surfnet gebruikt voor de verificatie.

Elke school heeft zijn eigen login server en die van INholland werkt nog niet met Surfnet.
De oplossing kan nog even duren hoorde ik van de Pilmo helpdesk...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, slecht nieuws dus. (I won't shoot the mesenger though ;) )
Bedankt dat je het laat weten, nu weet ik dat ik maar een provider moet gaan kiezen ipv surfnet.
Het blijkt maar weer eens dat de Inholland een slechte organisatie is die zijn zaakjes niet op oorde heeft.
Denk dat deze thread gesloten kan worden (tenzij er nog meer inholland studenten hun gal willen spuwen, Samen kunnen we dan misschien de inholland een beetje achter hun kont aan zitten).
Pagina: 1