langlopende verzekering voor backpacken in australie ev

Pagina: 1
Acties:
  • 965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ga over 3 weken weg en ben momenteel bezig om een reisverzekering af te sluiten. ik ga ongeveer 6 tot 12 maanden weg naar australie en azie.

helaas is een doorlopende (goedkope) verzekering onmogelijk ivm de max. van 180 dagen die deze verzekeringen hanteren. ik ben dus "verplicht" en dure verzekering a la special isis/elvia globetrotter af te sluiten.

wat raden jullie aan:

ik wil ook medische dekking (Beperkt) in het buitenland omdat mijn huidige zorgverzekeraar maar max. 200% tegen nl'se prijzen dekt. de isis en globetrotter dekken tegen kostprijs.

ik kan kiezen uit de special isis Wereld Extra a 35,50€ p (standaard dekking) of 45,45€ p (super dekking) maand. of een globetrotter verzekering die voor 12 mnd. 504€ kost. (hier kan eventueel 10% af omdat ik een nl'se zorgverzekaar heb).

wat raden jullie aan? mijn voorkeur gaat uit naar de special isis van 35,50€ het verschil tussen die 2 zit hem in de uitkeringen. deze is bij de superdekking hoger. de medische dekking is echter bij beide tegen kostprijs.

graag wat ervaringen

* ik heb nu een goedkopere gevonden bij de abn bank: kost me 152€ voor een jaar. inc dekkign etc. is dat wat?

mijn laatste vraag, hoe komt het dat er zoveel verschil tussen de diverse verzekeringen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:02
Ik zou de verzekering met de grootste dekking nemen dat weet ik wel...stel je dat je ergens in een verlaten gat er wat met je gebeurd en je overgevlogen moet worden oid naar een andere stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk van die backpackers! Ik zou zo weer gaan ik als niet zou werken en samenwonen ;)

Toen ik een klein jaar in Oz uithing heb ik een verzekering van Elvia gehad. Wat me wel opviel was dat het eigen risico redelijk hoog was. Omdat ik niet ernstig in de problemen ben gekomen weet ik niet hoe Elvia handelt wanneer je ze echt nodig hebt.

Ik kan je nog een tip meegeven. Ga binnen een week (of 2) naar een medicare centre. Hier kan je je laten registeren voor een soort ziekenfonds. Je moet hiervoor je ticket, paspoort en een verzekerings bewijs (pasje voldoet) laten zien. Hiermee krijg een soort basis ziektenkosten verzekering voor niets! Dit is een soort afspraak tussen Oz en Nederland, dus doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:09:
Altijd leuk van die backpackers! Ik zou zo weer gaan ik als niet zou werken en samenwonen ;)

Toen ik een klein jaar in Oz uithing heb ik een verzekering van Elvia gehad. Wat me wel opviel was dat het eigen risico redelijk hoog was. Omdat ik niet ernstig in de problemen ben gekomen weet ik niet hoe Elvia handelt wanneer je ze echt nodig hebt.

Ik kan je nog een tip meegeven. Ga binnen een week (of 2) naar een medicare centre. Hier kan je je laten registeren voor een soort ziekenfonds. Je moet hiervoor je ticket, paspoort en een verzekerings bewijs (pasje voldoet) laten zien. Hiermee krijg een soort basis ziektenkosten verzekering voor niets! Dit is een soort afspraak tussen Oz en Nederland, dus doe er je voordeel mee.
goeie tip! ik neem dat dat in australie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zit in bijna elke wat grotere stad, zie ook:
http://www.medicareaustralia.gov.au/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben je wel verdomd laat mee.

Wat je kan doen is een echte reisverzekering nemen met goede zorg, en je zorgverzekering opzeggen in NL, scheelt je 100euro per maand.
Maar je bent verplicht een zorgverzekering te hebben in NL, dus moet je je uitschrijven bij je gemeente, dan ben je dat niet meer.
Daar zitten wel wat haken en ogen aan, je moet bijv. later bewijzen dat je in die tijd niet getrouwd bent als je wilt gaan trouwen.

Zie ook http://www.australiesite.nl/ voor wat info.

Dus ga eens ff snel dingen uitzoeken, informeren bij je zorgverzekering en je gemeente.

Ik ga hetzelfde doen als jij, maar ben er nog niet uit, maar ik heb nog een half jaar ;)
[edit]Oh, ben jij het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Aikon schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:58:
Ben je wel verdomd laat mee.

Wat je kan doen is een echte reisverzekering nemen met goede zorg, en je zorgverzekering opzeggen in NL, scheelt je 100euro per maand.
Maar je bent verplicht een zorgverzekering te hebben in NL, dus moet je je uitschrijven bij je gemeente, dan ben je dat niet meer.
Daar zitten wel wat haken en ogen aan, je moet bijv. later bewijzen dat je in die tijd niet getrouwd bent als je wilt gaan trouwen.

Zie ook http://www.australiesite.nl/ voor wat info.

Dus ga eens ff snel dingen uitzoeken, informeren bij je zorgverzekering en je gemeente.

Ik ga hetzelfde doen als jij, maar ben er nog niet uit, maar ik heb nog een half jaar ;)
[edit]Oh, ben jij het weer ;)
ehm hoezo ben ik er laat mee? een verzekering is binnen een dag afgesloten. ik ga m'n zorgverzekeraar niet opzeggen, ik wil een reisverzekering met extra basis zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de verzekering in NL opzeggen. Dat scheelt toch al gauw 90+ euro. Ik weet zeker dat je die beter kan gebruiken in Australie. De dekking van Elvia is volledig incl repatriering enz.... Dus waarom dubbelop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:37
tennisbal schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:27:

wat raden jullie aan? mijn voorkeur gaat uit naar de special isis van 35,50€ het verschil tussen die 2 zit hem in de uitkeringen. deze is bij de superdekking hoger. de medische dekking is echter bij beide tegen kostprijs.

graag wat ervaringen

* ik heb nu een goedkopere gevonden bij de abn bank: kost me 152€ voor een jaar. inc dekkign etc. is dat wat?

mijn laatste vraag, hoe komt het dat er zoveel verschil tussen de diverse verzekeringen zit?
Om met je laatste vraag te beginnen, het verschil zit uiteraard in wat er precies onder de dekking valt. Een mening geven over de verzekeringen die je noemt is lastig, want alleen de prijs die je noemt zegt niet zoveel. Als het goed is dan kan je de voorwaarden downloaden en kan je die eens rustig doorlezen.

Een goede site met informatie over verschillende langlopende reisverzekeringen, plus een vergelijking:
www.joho.nl

Veel plezier in ieder geval

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de meeste is transport naar eigen land op eigen kosten als je om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een ziekenhuis.

Maar logisch ook, in het besbetreffende ziekenhuizen zullen ze je prima verzorgen. Je zult alleen je familie moeten missen. Maarja transport kosten van een zieken zijn duur. Medische verzorging soms nodig, ruimte voor een bed. Meestal vervoeren ze je dan niet eens en moet je wachten tot je weer op de benen kunt staan en het medisch verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Ik zou mijn ziekenkostenverzekering ook laten doorlopen in Nederland.

Stel dat je dusdanig in de kreukels komt te liggen dat je terug in Nederland uitgebreide zorg nodig hebt à la fysio of andere zaken.

Basisverzekeren zal wel mogelijk zijn bij terugkomst, maar voor de aanvullende pakketten kunnen de verzekeringsmaatschappijen een keuring vragen om het risico (voor hun) te bepalen. En als je serieus in de kreukels ligt zijn ze niet happig of kunnen ze je zelfs weigeren.

Kan dus aardig in de papieren lopen dan.

[edit]
Let trouwens ook even op wat voor activiteiten er gedekt worden. Veel pakketten sluiten zaken uit zoals actie-sporten of bijvoorbeeld duiken. Nu weet ik niet wat je van plan bent te gaan doen, maar raften wordt vaak al gezien als een actiesport.

[ Voor 19% gewijzigd door Barrycade op 12-01-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
littlejoannes schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:50:
Ik zou mijn ziekenkostenverzekering ook laten doorlopen in Nederland.

Stel dat je dusdanig in de kreukels komt te liggen dat je terug in Nederland uitgebreide zorg nodig hebt à la fysio of andere zaken.

Basisverzekeren zal wel mogelijk zijn bij terugkomst, maar voor de aanvullende pakketten kunnen de verzekeringsmaatschappijen een keuring vragen om het risico (voor hun) te bepalen. En als je serieus in de kreukels ligt zijn ze niet happig of kunnen ze je zelfs weigeren.

Kan dus aardig in de papieren lopen dan.

[edit]
Let trouwens ook even op wat voor activiteiten er gedekt worden. Veel pakketten sluiten zaken uit zoals actie-sporten of bijvoorbeeld duiken. Nu weet ik niet wat je van plan bent te gaan doen, maar raften wordt vaak al gezien als een actiesport.
ik wil idd duiken/raften/parachutespringen/bungeejumpen (misschein?:) ) maar ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag hoe het komt dat ik bij de abn voor 150€ een verzekering kan afsluiten
terwijl het bij joho 550€ kost voor een jaar???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Wacht even dan poets ik even mijn financiele glazenbol op.....:)

Ik zou de dekkingen en voorwaarden eens naast elkaar gaan leggen als ik jou was. Want ik heb een niet zo'n hele dure doorlopende reisverzekering zonder werelddekking en die kost al 70 euro in het jaar. Dus 150 euro is erg goedkoop en wellicht ook wel erg kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
tennisbal schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:42:
[...]

ik wil idd duiken/raften/parachutespringen/bungeejumpen (misschein?:) ) maar ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag hoe het komt dat ik bij de abn voor 150€ een verzekering kan afsluiten
terwijl het bij joho 550€ kost voor een jaar???????
Ahh, addertjes onder het gras. Die € 150,= bij de ABN AMRO lijkt mij aan de lage kant. Als ik een berekening maak van een jaar lang kom ik op € 260,= uit. Is nog steeds veel lager. Ik heb niet alles doorgelezen, maar een korte check leverde mij al twee verschillen op:
- De ISIS verzekering heeft een module aansprakelijkheid, de ABN niet. Bij de ABN moet je dus zorgen voor een aparte aansprakelijkheidsverzekering.
- De ABN verzekering sluit specifiek bungee Jumping en parachutespringen uit. Als je dat wil gaan doen zou ik niet de ABN verzekering nemen.

Overigens kan je dit zelf allemaal halen uit de voorwaarden, beetje zoeken werkt vaak wel. :o

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mr Knowitall schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:06:
[...]

Ahh, addertjes onder het gras. Die € 150,= bij de ABN AMRO lijkt mij aan de lage kant. Als ik een berekening maak van een jaar lang kom ik op € 260,= uit. Is nog steeds veel lager. Ik heb niet alles doorgelezen, maar een korte check leverde mij al twee verschillen op:
- De ISIS verzekering heeft een module aansprakelijkheid, de ABN niet. Bij de ABN moet je dus zorgen voor een aparte aansprakelijkheidsverzekering.
- De ABN verzekering sluit specifiek bungee Jumping en parachutespringen uit. Als je dat wil gaan doen zou ik niet de ABN verzekering nemen.

Overigens kan je dit zelf allemaal halen uit de voorwaarden, beetje zoeken werkt vaak wel. :o
ok, tnx ik heb gelijk even gebeld met mijn wa verzekering en deze is werelddekkend. dus dat lijkt me geen probleem. bungeejumpen vraag ik morgen na als ik hem afsluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok ik heb de verzekering bij de abn afgesloten. voor een half jaar iig kost iets van 132€ - 20%. ik mag hem verlengen als ik daar zit (dmv telefoon). hij dekt ook tijdelijk werk, alleen extreme sporten niet. is dit een probleem? of kan ik gewoon een verzekering afsluiten als ik bv ga raften/parachutespringen ter plaatse? ik kan de verzekering nog cancellen dus graag nog advies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
OF het een probleem is dat gevaarlijke sporten niet worden gedekt is iets wat jij zelf moet beslissen. Mocht je bijvoorbeeld door een parachutesprong invalide worden of overlijden, dan krijg je niets uitgekeerd van je verzekering daarvoor. En ik denk niet dat je nog een verzekering kan afsluiten op het moment dat je zoiets wil doen. En als het al kan, dan is het waarschijnlijk erg duur.

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mr Knowitall schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:48:
OF het een probleem is dat gevaarlijke sporten niet worden gedekt is iets wat jij zelf moet beslissen. Mocht je bijvoorbeeld door een parachutesprong invalide worden of overlijden, dan krijg je niets uitgekeerd van je verzekering daarvoor. En ik denk niet dat je nog een verzekering kan afsluiten op het moment dat je zoiets wil doen. En als het al kan, dan is het waarschijnlijk erg duur.
zou je niet ter plekke bij zo'n parachutespringmaatschappij zo'n verzekering erbij kunnen kopen? lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
gister 6 organisaties in new sealand gemaild, maar helaas ik ben nergens verzekerd. damn, das wel irritant hoe los ik dit op, toch maar een andere verzekering? of een extra ergens speciaal alleen voor dit soort dingen? erbij dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mr Knowitall schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:48:
en risico op invalide en niks uitkrijgen is ondenkbaar, ik bedenk me echter net dat ik nog een postbank verzekering heb ergens voor even checekn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website *knip* levert ook erg veel informatie!

[ Voor 41% gewijzigd door Krisp op 31-01-2017 09:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Als TS na 10 jaar nog niet terug is dan hebben ze hem vast als vermist opgegeven of hij is daar gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

^^ Dit. Na 10 jaar een link toevoegen zal TS noch anderen niet veel helpen. Daarom sluit ik dit topic (en heb ik de link, om de schijn van spam te vermijden, maar even weggehaald).

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.