Op de mac krijg ik bij elk tif bestand een klein ._bestandsnaam.tif bestandje.
dit blijken resource fork bestanden te zijn.
waneer ik zo'n bestand met ifranview open zegt hij dat het een jpeg is met een verkeerde extensie, hij laat het plaatje dan ook gewoon zien. de standaard viewer in xp doet dit niet, ook mijn uiteindlijke doel (de fork bestanden gebruiken als jpg's dmv php of php icm bash)
geeft aan "not a valid JPEG file ", ook wanneer ik het bestand gerenamed heb.
met ifran view kan ik de fork bestanden welk opslaan als jpg, dan werkt alles wel goed.
het bestand gaat dan van 40kb naar 3 kb en wanneer ik hem in een text editor bekijk ziet het er ook anders uit, kan de nieuwe structuur niet terug vinden in het oude bestand.
Weet iemand hier wat meer over en hoe ik dat kan omzetten?
Ik heb twee voorbeeld files online gezet
- 1.tif (dit is de orginele fork resource, ik het het ._ maar even weggelaten)
- 2.jpg (de door ifranview als jpg opgeslagen jpg)
dit blijken resource fork bestanden te zijn.
waneer ik zo'n bestand met ifranview open zegt hij dat het een jpeg is met een verkeerde extensie, hij laat het plaatje dan ook gewoon zien. de standaard viewer in xp doet dit niet, ook mijn uiteindlijke doel (de fork bestanden gebruiken als jpg's dmv php of php icm bash)
code:
1
| imagecreatefromjpeg('deresourceforkfile'); |
geeft aan "not a valid JPEG file ", ook wanneer ik het bestand gerenamed heb.
met ifran view kan ik de fork bestanden welk opslaan als jpg, dan werkt alles wel goed.
het bestand gaat dan van 40kb naar 3 kb en wanneer ik hem in een text editor bekijk ziet het er ook anders uit, kan de nieuwe structuur niet terug vinden in het oude bestand.
Weet iemand hier wat meer over en hoe ik dat kan omzetten?
Ik heb twee voorbeeld files online gezet
- 1.tif (dit is de orginele fork resource, ik het het ._ maar even weggelaten)
- 2.jpg (de door ifranview als jpg opgeslagen jpg)
[ Voor 13% gewijzigd door GoVegan op 11-01-2007 17:06 ]