Toon posts:

Probleem met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb enkele dagen een nieuwe pc gebouwd alleen gaat tie niet aan. Ik heb alles goed aangesloten en als ik de power knop druk gebeurt er maar een ding namelijk de ventilator van de processor gaat voor 10 graden draaien. Weet iemand wat ik fout heb gedaan? ik heb een AMD Athlon 64 3200+ met een MSI K8NGM2-L moederbord en een 230V Voeding met 20 pins en ja de moederbord doet het ook op 20 pins.

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
heb je de voeding ook vervangen want met de nieuwste moederborden is het zo dat je een 24 pins connector nodig hebt en een aparte 4 pins connector voor de voeding van de processor en ik neem aan dat je die niet hebt aangesloten

Verwijderd

Gaan er ledjes branden op het moederbord? Heb je de processor voeding kabel aangesloten (indien deze gebruikt wordt)? Geef eens een reactie van welke dingen je allemaal al hebt geprobeerd.

Op Got staan genoeg van deze topics, meestal is het een kabeltje maar het kan ook zijn dat je moederbord kapot is ... beetje meer feedback a.u.b

• Noork
  • Niet online
Ik zou deze eens doornemen, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de voeding niet vervangen. Maar hoe kom ik dan aan 4 pins connector?

Nee er gaan geen ledjes branden en ja ik heb de processor voeding kabel aangesloten.

Verder heb ik een 20 > 24 pins kabel gekocht wat ook niet werkte ik heb alle powerknop kabels gecontroleerd en verder is alles 100% nieuw.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 17:02 ]

• internetsmurf
  • Laatst online: 21:28
Ik neem aan dat deze wel op het moederbord zit, en als deze niet aan je voeding zit dan zit er niets anders op dan de voeding te vervangen

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:00:
Nee ik heb de voeding niet vervangen. Maar hoe kom ik dan aan 4 pins connector?
Je moet goed kijken hoeveel pins je moederbord nodig heeft.. ( Die dikke stroomkabel van je voeding naar het moederbord.. ) de meeste nieuwe moederborden hebben 24 pins nodig en meestal een appart 4 pins kabeltje die in de buurt van je processor zit zeg maar. Als dit zo is dan moet je een andere voeding hebben.. ATX 2 heet dat dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door metallicelmo op 11-01-2007 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een bankje van 24 pins maar op op handleiding staat er dat ik ook 20 pins kan gebruiken verder heb ik al een 20 > 24 pins kabel geprobeerd. Ik zal nog eens kijken als ik een apparte 4 pins kabeltje heb =)

Verwijderd

Topicstarter
ok volgens mij heb ik een oude voeding want dat zit er dus niet op :/ wel een kleine van 4 pins maar dat is dan zo . | . | . | .

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:26:
ok volgens mij heb ik een oude voeding want dat zit er dus niet op :/ wel een kleine van 4 pins maar dat is dan zo . | . | . | .
nee das wat anders:)

koop een niewue voeding, kijk niet op een tientje en koop een tagan of zalman.

Verwijderd

ergens kortsluiting?? (denk ik)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Kijk eerst eens hoeveel watt je voeding is (riekt een beetje naar te weinig spanning >:) ), is dit minder dan 300 Watt dan zou ik eens een nieuwe voeding overwegen _O- , is deze meer dan 300 Watt zou ik je bios even resetten door middel van de Cmos jumper op je mobo. d:)b

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze gehaald 370 Watt ik denk wel dat dat genoeg is =) http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN3TX1

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
Eeeuh ja, kun je doen ja. Maar meestal zijn dat ook niet de beste, en lijd je hardware daar wel onder. Kurios gaf je niets voor niet het advies voor een Tagan of aan Zalman, al is een goedkopere Cooler Master van een euro of 30/40 ook al wel voldoende. Deze zijn kwalitatief een stuk beter.

Maar nu doet je systeem het wel, dan is je probleem opgelost :)

Specs!

• Kurios
  • Niet online
sorry hoor maar je hebt een neuwe pc met allemaal nieuwe onderdelen en dan koop je een voeding van 15 euro :?

Zoek eens het forum door over hoeveel voedingen zijn doorgebrand of de geest hebben gegeven en daarbij een aantal hardware-onderdelen hebben meegenomen. Dan zal je ook concluderen dat je dan echt geen 30 euro daarop wilt bezuinigen.

Maargoed het is je eigen keuze. Ik hoop voor je dat het systeem het nu wel doet!

• Noork
  • Niet online
Kurios schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:13:
[...]
sorry hoor maar je hebt een neuwe pc met allemaal nieuwe onderdelen en dan koop je een voeding van 15 euro :?
Dit is gewoon een standaard beginnersfout. Laat het een wijze les zijn.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Das jammer. Never trust TRUST. Er werd niet voor niets gezegd een Tagan of een Zalman... Je wilde toch advies, jammer dat je dan zomaar wat koopt, maar goed, van fouten kun/moet je leren!!!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
AJ1815 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:36:
[...]

Das jammer. Never trust TRUST. Er werd niet voor niets gezegd een Tagan of een Zalman... Je wilde toch advies, jammer dat je dan zomaar wat koopt, maar goed, van fouten kun/moet je leren!!!
kan ie em niet meer omruilen voor ander product? natuurlijk met bij-betaling?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb er voor gekozen omdat mijn processor, moederbord etc niet zo veel gebruikt kan er dan nog veel problemen ontstaan?

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:13:
hmm ik heb er voor gekozen omdat mijn processor, moederbord etc niet zo veel gebruikt kan er dan nog veel problemen ontstaan?
het risico is over het algemeen wat hoger.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Assasin, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Als je ook maar 2 minuten had gezocht op het forum dan had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel gevonden evenals PMG Beleid, lees deze eens door en als je er dan nog niet uitkomt dan kan je aan de hand van de links hierboven een nieuw topic starten :)

Gebrek aan zelfwerkzaamheid/inzet dicht dus

[ Voor 16% gewijzigd door Turkish op 12-01-2007 16:51 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.