Windows en Applicaties appart installeeren

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik wou graag weten of je Applicaties ook op een andere partitie kunt installeeren, en vervolgens die apps in verschillende os'en kunt gebruiken. Stel dat ik apps in windows 2000 installeer, dat ik ze dan in Windows xp ook kan gebruiken. (bijde NTFS) Op die manier wil ik ook voorkomen dat ik bij een Format van C: al mijn programma's verlies. Is dit allemaal mogelijk? :P

alvast bedankt !

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

Cyphax

Moderator LNX
Dat kan, maar het register bijv. staat wel op de partitie met je Windows, dat is wat lastiger dus.
Het kan ook zijn dat je programma's 2x moet installeren op dezelfde partitie, zodat elke Windowsinstallatie evt. registersleutels wegschrijft.

Waar het op neerkomt wvb je vraag met die verschillende Windowsversies tegelijk: geen probleem hoor. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 11-01-2007 16:48 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb sinds kort Portable Software ontdekt. Heerlijk! Geen geinstalleer meer; gewoon downloaden, uitpakken en runnen. Check m'n site voor meer info: hier.

• ReX_NL
smeerbartje schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:50:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb sinds kort Portable Software ontdekt. Heerlijk! Geen geinstalleer meer; gewoon downloaden, uitpakken en runnen. Check m'n site voor meer info: hier.
Ja daar kwam ik ook sinds kort achter. Als van elk programmatje nou Portable software was (r2go ; ready 2 go) Dan hoefde ik het alleen maar uit te pakken. Maar windows kan zeker niet zonder al die register sleutels van die programma's? :'(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan wel zonder problemen applicaties sharen (dus de "program files" op 1 schijf plempen") en de register-keys in de betreffende Windows houden. Probeer het gewoon eens: start XP, installeer WinAmp naar een andere schijf, start je andere Windows, installeer WinAmp naar eerder genoemde schijf en klaar.

Verder zijn hier nog enkele mooie scripts voor te bedenken maar gezien je vraagstelling, lijkt het me geen briljant idee om direct te verwijzen naar OS-variables en packaging voor je installaties.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2007 17:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

Cyphax

Moderator LNX
ReX_NL schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:16:
Maar windows kan zeker niet zonder al die register sleutels van die programma's? :'(
De vraag is meer: kan een programma draaien zonder de registersleutels, en het antwoord is: sommige wel, andere niet. :)
Ik zou het gewoon uitproberen want wat je in eerste instantie wil is die programma's delen tussen Windowsinstallaties en dat gaat best.

Je kunt ook per programma bekijken welke registersleutels 'ie wegschrijft en die exporteren naar .reg-bestandjes, die kun je makkelijk weer in je register plaatsen na een herinstall.

Saved by the buoyancy of citrus

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:13

Malarky

Wils voor wat ieder

Je kunt ook per programma bekijken welke registersleutels 'ie wegschrijft en die exporteren naar .reg-bestandjes, die kun je makkelijk weer in je register plaatsen na een herinstall.
Wat is een goed programma om te kijken welke registersleutels een installer wegschrijft?

• ReX_NL
Cyphax schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:31:
[...]

De vraag is meer: kan een programma draaien zonder de registersleutels, en het antwoord is: sommige wel, andere niet. :)
Ik zou het gewoon uitproberen want wat je in eerste instantie wil is die programma's delen tussen Windowsinstallaties en dat gaat best.

Ja dat is dus de opzet zon beetje. Ik wil na een Format van mijn partitie, niet al mijn programma's kwijt zijn. Meestal is om het half jaar een Format bij mij (windows instabiel of crashed) En dan moet ik altijd al mijn programma's en instellingen betreft die programma;s weer opnieuw installeren. Ik zal straks na het werken wel even nazoeken wat betreft de .reg files Als ik daar een bat file van kan maken en na een format alle reg files kan executen, dan is dat ook nog niet zoveel werk.

alvast bedankt voor alle reacties! _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Malarky schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:41:
[...]

Wat is een goed programma om te kijken welke registersleutels een installer wegschrijft?
Doe eens een gokje op Google of GoT naar "msi packaging". Daar kan je al vrij veel terugvinden over installaties en hun gedrag of kijk eens op www.appdeploy.com

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ReX_NL
Ik heb net wat gekeken naar "msi packaging" maar daar kom ik nog niet zoveel wijs. Is er ook geen programmatje die mijn hardeschijf nazoekt naar Registery sleutels voor bepaalde programma's? (beetje rare zin sorry :P ) Als dat zou kunnen, zou ik gemakkelijk na een reinstall alle registery sleutels in 1 keer weer terug kunnen zetten.

Verder zal ik proberen om zoveel mogelijk "portable" software te gebruiken. Maar helaas is niet elke applicatie daar geschikt voor. Ik zal vanavond aan de slag gaan, als het goed werkt, laat ik het wel even weten. Mischien handig voor andere mensen die ook (vaak) windows moeten re-installen.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
[google]install track registry[/google] goegelen dan? de eerste hit lijkt mij al wat :)
Pagina: 1