[OSX] Herinstalleren van MBP naar G3?

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, omdat mijn OSX niet meer loopt zoals het hoort, draai er nu bijna een jaar mee in de huidige setup wil ik OSX opnieuw installeren en gelijk een backup maken van het liefst mijn hele harde schijf. Alleen om 'even' 80Gb te backuppen lijkt me niet echt je van het. Plus dat ik veel aan OSX zelf heb lopen sleutelen, bijvoorbeeld FrontRow aangepast etc. etc.

Dus het liefst kloon ik de hele harde schijf. Nu weet ik wel dat dit mogelijk is met de diverse programma's, alleen ik heb toch een PowerMac G3 staan met 180Gb ongebruikte harde schijf ruimte dus wil ik het liefst mijn harde schijf daar naar toe klonen.

En hier komt de maar: ik heb zelf een Intel machine en die PowerMac G3 is nog PowerPC dus kan hem volgens mij niet in Targetmode zetten en zo een complete kopie maken van mijn harde schijf. En volgens mij kan Schijfhulpprogramma niet de image wegschrijven direct naar een netwerkschijf, dus zit ik een beetje met een probleem, namelijk dat ik nergens de 80Gb image kwijt kan. (mijn externe HDD's zitten momenteel ook bijna vol).

Weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen..... want om nou 80Gb te backuppen naar DVD is me teveel van het goede...

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Red schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:44:
En hier komt de maar: ik heb zelf een Intel machine en die PowerMac G3 is nog PowerPC dus kan hem volgens mij niet in Targetmode zetten en zo een complete kopie maken van mijn harde schijf. En volgens mij kan Schijfhulpprogramma niet de image wegschrijven direct naar een netwerkschijf, dus zit ik een beetje met een probleem, namelijk dat ik nergens de 80Gb image kwijt kan. (mijn externe HDD's zitten momenteel ook bijna vol).
Volgens mij had target mode niets met Intel te maken... heb je al geprobeerd je G3 te booten met "T" ingedrukt?

Zoef

• Red
Zpottr schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Volgens mij had target mode niets met Intel te maken... heb je al geprobeerd je G3 te booten met "T" ingedrukt?
Nee, nog niet geprobeerd ga het vanavond even proberen.
Van Target mode met intel, wel de bel horen luiden maar niet wetend van de klepel. Klopt inderdaad wat je zegt. Heeft met OSX versie te maken.

Maar op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583 zie ik het volgende lijstje van ondersteunde Apple's die Target mode ondersteunen.
Target computers

The following models can be used as target computers:

* iMac (Slot Loading) with Firmware version 2.4 or later
* iMac (Summer 2000) and all models introduced after July 2000
* eMac (all models)
* Mac mini (all models)
* Power Mac G4 (AGP Graphics) with ATA drive
* Power Mac G4 Cube
* Power Mac G4 (Gigabit Ethernet) and all models introduced after July 2000
* Power Mac G5 (all models)
* iBook (FireWire) and all models introduced after September 2000
* MacBook (all models)
* PowerBook G3 (FireWire)
* PowerBook G4 (all models)
* MacBook Pro (all models)
Dus waarschijnlijk kan ik hem niet eens gebruiken, terwijl die Power Mac G3 toch echt wel FireWire heeft.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie niet in waarom schijfhulpprogramma een image niet gewoon kan wegschrijven naar een netwerkschijf? Gewoon de G3 schijf mounten op je MBP en dan op die MBP Schijfhulpprogramma je harde schijf laten imagen naar een bestand op de G3.

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Je kunt toch ook een gedeelte van je externe hdd op die G3 zetten en dan op je externe hdd je image zetten ?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom geen archive & install, dan herinstalleer je OSX, maar behoud je je bestanden.

• Red
@ MegaJR: klopt zou eventueel ook kunnen ja. Maar die G3 vind ik persoonlijk wat veiliger, mijn externe HD's gaan nog wel eens kapot en wil niet mijn backups kwijt raken. Daarom naar de G3 (met 2 nieuwe HDD's erin) en daar de backup laten staan.

@Matias: Nou, omdat ik bijvoorbeeld ook mijn iSync 'gehacked' heb zodat hij ook werkt met mijn SE K800i, heb dus nogal zitten rommelen in OSX en dat wil ik terug kunnen zien/halen/reproduceren etc. etc.

Als iemand anders nog heldere ingevingen heeft, graag :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 12-01-2007 02:15 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ehm, je wilt 't volgens mij ook verkeerd om.

Je moet dus je MBP in target disk mode zetten, aan je G3 hangen en dan op je G3 in disk utility een image maken van je MBP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1