[XP Home] URL kan niet meer worden geopend

Pagina: 1
Acties:

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Dag allen,

Ik kom net bij mn pa en ma aan, en krijg gelijk van mn emailverslaafde parenten te horen dat er een groot probleem op de pc is ontstaan. Het werd als volgt omschreven:

"Als we in outlook op een link klikken wordt internetexplorer niet meer geopend, er gebeurt gewoon niets meer"

Dus ik ging kijken en het klopt, er wordt niets meer geopend. Het gekke is ook dat als je met de rechtermuis op de snelkoppeling drukt je ook niet te zien krijgt 'koppeling in nieuw venster openen'

Wat mij verder opviel is dat internetexplorer niet de oude is. Ik heb daar het volgende screenshot van. Kijk even naar het icoontje naast t.net

Dus ik ben gaan kijken bij mapopties en vervolgens extensies en zie dan in ieder geval die volgende niet toegewezen protocollen Screenshotje

Ik weet wel dat hier kort geleden mozilla firefox op heeft gestaan, ik weet niet wie het erop heeft gezet en ook niet wie het eraf heeft gehaald maar ik denk dat het daar is foutgegaan. Vaak als je meerdere programma's naast elkaar installeert voor bv beeldbewerking verneuken ze elkaars extensies ook (de toewijzingen bedoel ik) dus ik vermoed dat dit hier ook is gebeurd.

Het probleem is nu dat ik niet weet wat ik nu verder moet doen. Kan ik mischien inetexplorer repararen door het overnieuw te installeren, en zo ja, hoe doe ik dat? De vraag komt denk ik dom over maar ik bouw en installeer al jaren computers, maar heb gewoon nog nooit iets met explorer gehad dus ik weet simpelweg niet of het mogelijk is en hoe ik dat moet doen. Alle hulp is van harte welkom!

Daan

--0--

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Maak eens een nieuwe user aan op die bak en log daar mee in. Misschien is je profiel kaduuk.

En anders kan een deel van je registry vernaggeld zijn; heb dit een keer gehad door een foutieve DLL registratie. CLSID entries waren verkeerd gevuld waardoor ie IE over de zeik heen hielp..

Pvouput live

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

How to reinstall or repair Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP ?

Wat je ook kan doen: kijk of het met FireFox wel werkt. Dan weten we in ieder geval dat er geen trojan ofzo tussen OE en IE zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
He thanks krypt had ik nog niet bij nagedacht. Heb zojuist een testaccount aangemaakt en opgestart. Ik opende eerst internetexplorer en kreeg toen een kritieke foutmelding, foutenrapport verstuurd, opnieuw opgestart in de testaccount en toen werkte zowel internet als outlook gewoon naar behoren. Vervolgens ben ik geswitched naar de normale adminaccount en heb explorer gestart en hij werkte weer als vanouds. Ook koppelingen uit outlook zijn weer klikbaar en de vage niet toegewezen extensies die je op de screenshots ziet zijn weer toegewezen! Dus ik weet niet wat er nou is gebeurd tijdens die crash in de testaccount, maar het heeft de boel wel gefixed. Bedankt voor de hulp mannen, top. _/-\o_

--0--