Draadloze verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik heb thuis een Multikabel kabelmodem en daar direct achter een wireless router van Linksys. Type weet ik even niet, maar zo'n heel gangbare 11 Mbps.

In mijn pc heb ik een Linksys netwerkkaart zitten.

Als ik mijn PC opstart, dan werkt het prima......de eerste 5 minuten.
Daarna wordt de verbinding met het internet verbroken en ik krijg het niet meer aan de praat.
Tenzij ik mijn pc opnieuw opstart, dan werkt het weer.......voor 5 minuten.

Wat zo raar is, is dat de verbinding met mijn draadlozen netwerk wel in stand blijft. Ik heb andere machines op dat netwerk zitten en de verbinding daarmee blijft gewoon werken.

Opties:
Router stuk: maar ja, het werkt de eerste 5 minuten wel en bij mijn andere machines die aan een draad zitten, blijft het wel gewoon werken
Netwerkkaart stuk: het werkt de eerste 5 minuten wel, en na het rebooten ook weer elke keer.
Modem stuk: internet blijft wel werken via de andere machines

Het klinkt overigens als een time-out op het draadloze deel, want het is vrijwel altijd op hetzelfde moment dat hij eruit vliegt.
Toch vind ik dat raar, omdat de draadloze verbinding met het netwerk niet verbroken is, alleen de draadloze verbinding met internet.

Iemand een idee?

MSX 2 rulez more

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
misschien zit het kaartje te dicht op de videokaart en wordt dan te heet?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
-Arcane- schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:20:
misschien zit het kaartje te dicht op de videokaart en wordt dan te heet?
Op zich zou dat een mogelijkheid kunnen zijn, maar als ik de machine reboot dan werkt hij direct weer en heeft dan dus geen tijd gehad om af te koelen.
Daarnaast blijft de verbinding met het draadloze netwerk wel in tact, dus de netwerkkaart blijft functioneren.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Heb je soms een energiespaarstand-geactiveerd? Kijk eens bij apparaatbeheer en schakel zo mogelijk de energiespaarstand van de netwerkkaart uit.

Conf. scherm --> systeem --> hardware --> apparaatbeheer --> netwerkadapters --> energiebeheer

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 18:08 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Geef de pc een vast ip adres.
En zo mogelijk, verander de "lease time" in de settings van je router.

- knip -