It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
Daarnaast geberuik je, erg verwarrend, twee notaties om te joinen, expliciet (join on) en impliciet (je where is geen echte where).
het volgende zou wel moeten werken:
1
2
3
4
| SELECT * FROM main m INER JOIN koppel k ON m.main_id = k.main_id LEFT JOIN regio r ON m.regio_id=r.id |
[ Voor 29% gewijzigd door Dido op 11-01-2007 16:15 ]
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/left-join-optimization.html
Helemaal onderaan heeft iemand jouw probleem ook ontdekt.
Kort samengevat Expliciete join gaat voor impliciete join. Vervang de , door INNER JOIN en je bent door naar de volgende ronde
mysql-kennis een tikkie roestig
[ Voor 12% gewijzigd door bigbeng op 11-01-2007 16:18 ]
Ik gebruik normaal altijd gewoon deze notitie
1
2
3
| SELECT * FROM main m, koppel k WHERE m.main_id = k.main_id |
Daar was op zich niets mis mee toch? Dan zal ik nu maar gauw die andere notatie gebruiken.
Hartelijk dank! _O
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
Het grootste probleem is overzichtelijkheid. Als je behalve een zooitje where clausules dvoor je join er nog wat "normale" tussen hebt staan is niet meer duidelijk welke alleen voor de join dienen en welke extra functionaliteit toevoegen.Gods Lonely Man schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:22:
Dat was probleem inderdaad!
Ik gebruik normaal altijd gewoon deze notitie
code:
1 2 3 SELECT * FROM main m, koppel k WHERE m.main_id = k.main_id
Daar was op zich niets mis mee toch?