Korte DVD branders, bestaan ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb het volgende probleem: Mijn DVD brander is te lang.

Ik was mijn nieuwe pc aan het samenstellen, en zowel mijn Mobo als kast hebben een bijzondere layout. De CPU en het geheugen hebben van plaats gewisseld, en de PSU zit aan de onderkant van het mobo. Hierdoor past mijn DVD brander er net in, en houdt maar een paar mm over tot mijn CPU koeler (Zalman CNPS9500). Omdat ik mijn brander wil gaan vervangen ben ik dus op zoek naar een zo kort mogelijke nieuwe DVD brander hebben, zo dat hij er in de eerste plaats in past, en dat er het liefst ook nog wat ruimte over is.

Kent iemand een heel ondiepe(/korte) DVD brander? Ik heb al wel rondgekeken, maar de afmetingen vallen niet onder de gewone specs :S Liefst DVD+/- 8X, maar dat is niet heel belangrijk.
Mijn huidige brander is 17cm diep (frontje tot achterkant)
De kast is een silverstone LC17.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nooit van gehoord. Volgens mij is het een standaard maat. Kun je niet beter een andere kast aanschaffen?

Verwijderd

Er zit iets verschil in de maten, ga simpelweg naar een PC-zaak met je kast onder je arm en laat hun er een aantal uit het rek trekken en passen.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Kan me van de CD-RW tijd herinneren dat LiteOn er prat op ging dat ze de kortste writer hadden...
Heb zelf een paar van die dingen gehad en de exacte diepte kan ik je niet vertellen, maar ze waren iig wel echt korter.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik heb eventjes voor je gekeken, dit omdat ik mijn brander ook laatst vervangen heb.
Mijn nieuwe brander was een stuk korter, maar even grof nagemeten blijkt deze ongeveer 17cm te zijn. (Pioneer 111D) Blijkt dus dat mn oude nog langer was :P (Pioneer 107D)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
Mijn NEC ND-4571 vondt ik ook erg kort lijken. Maar na even snel na gemeten te hebben zit deze ook op de 17 Cm.

Edit: Denk dat je naar een dvd brander met een open frontje moet zoeken. Niet met zo'n lade, maar met zo'n sleuf als je begrijpt wat ik bedoel,,,

[ Voor 40% gewijzigd door GoldenBatt op 11-01-2007 16:29 ]

Specs!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een slimline speler anders geen optie? Die zijn maar 12cm lang namelijk.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Plaatje van de kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/lc17/featured-products/lc17-2.jpg

Doordat er van doe plaatjes voorop zitten is een slimline niet echt een optie, omdat de knopjes daar niet echtsonder de la zitten, maar er op :S

@GoldenBatt: Ik heb ook een NEC 4571 :P Dat idee van slot loading is misschien niet zo slecht, ik zal eens zoeken.. *O*

• fschuls
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 16:17
--------------------------------------------------------------------------------
Samsung is 5 mm korter misschien heb je daar wat aan

Afmetingen NEC 4571 :
148 x 42 x 175 mm
Afmetingen Samsung SHS182D 18x DL DVDRW :
148.2 x 42 x 170 mm

[ Voor 78% gewijzigd door fschuls op 11-01-2007 17:07 ]

Verwijderd

Ik zoek er ook 1 die kort is.. korter dan 170mm.

Heb jij nog een goede korte kunnen vinden toen??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, dit hoort in Opslagmedia & I/O Controllers
waar ik me ook afvraag of een zoekertje die na twee jaar geschopt wordt een lang leven beschoren is, maar dat is ter beoordeling van de mods daar

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals dion_b al aangeeft, het is een zoektopic. Die kicken is eigenlijk nergens voor nodig, dus deze krijgt een mooi slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.