Hi iedereen,
Ik heb me eergister een nieuw systeem in mekaar gezet namelijk:
AMD Athlon 64 X2 4200+ AM2
MSI K9N sli-2f (NForce 570 sli)
2x512Mb DDR2 533MHz (Nanya)
XFX Geforce 7600GT 256Mb PCI-E
De dimm slots zijn heel simpel color-coded.
dimm 1 & 2 zijn aangegeven als channel-A
dimm 3 & 4 zijn aangeveven als Channel-B
Volgens de handleiding (erg karig en niet veel info) moeten ze in slot 1 & 2, dus gedaan maar bij opstarten geeft hij aan 1024mb singlechannel.
Ondanks de aanwijzingen van de handleiding toch ook maar geprobeerd ze in slot 1 & 3 te zetten maar dan ook geeft hij bij het opstarten aan 1024Mb singlechannel.
In het bios kan ik geen settings vinden over dual channel.
Iemand enig idee? ligt het aan de dimms?
Ik ben geen leek maar dit is m'n eerste upgrade na dik 5 jaar dus dual channel is voor mij iets compleet nieuws...
Moet je specifieke dimms hebben voor dual channel?
Volgens paradigit zou het namelijk geen probleem moeten zijn met die 2 nanya dimms.
Ik heb me eergister een nieuw systeem in mekaar gezet namelijk:
AMD Athlon 64 X2 4200+ AM2
MSI K9N sli-2f (NForce 570 sli)
2x512Mb DDR2 533MHz (Nanya)
XFX Geforce 7600GT 256Mb PCI-E
De dimm slots zijn heel simpel color-coded.
dimm 1 & 2 zijn aangegeven als channel-A
dimm 3 & 4 zijn aangeveven als Channel-B
Volgens de handleiding (erg karig en niet veel info) moeten ze in slot 1 & 2, dus gedaan maar bij opstarten geeft hij aan 1024mb singlechannel.
Ondanks de aanwijzingen van de handleiding toch ook maar geprobeerd ze in slot 1 & 3 te zetten maar dan ook geeft hij bij het opstarten aan 1024Mb singlechannel.
In het bios kan ik geen settings vinden over dual channel.
Iemand enig idee? ligt het aan de dimms?
Ik ben geen leek maar dit is m'n eerste upgrade na dik 5 jaar dus dual channel is voor mij iets compleet nieuws...
Moet je specifieke dimms hebben voor dual channel?
Volgens paradigit zou het namelijk geen probleem moeten zijn met die 2 nanya dimms.