Problemen met RIDATA DVD brander

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-02 17:29

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb nooit problemen gehad met het branden van simpele mp3 cd'tjes of films op DVD .
Maar nu heb ik er wel degelijk problemen mee.
Het probleem is namelijk dat als ik een CD/DVD ga branden het hele systeem spontaan vastloopt.
Het enige wat dan nog helpt is de reset knop in te drukken.

Ik brand niet zo vaak dus ik ben er denk ik niet meteen achtergekomen maar ik vermoed dat het iets heeft te maken met de vervanging van mijn moederbord.
Ik heb namelijk op 16 December 2006 een nieuw moederbord gekregen .

Ik bezat eerst altijd een Asus p4p800s SE en ben dus sinds kort overgestapt naar een M-atx bordje van Asrock namelijk de p4i65G.

Weten jullie hoe ik mijn DVD brandertje weer aan het branden krijg?
Ik heb namelijk al verschijnende programmas getest: Alcohol 120% , Nero 6 & DVD Shrink.
Niks mocht baten.

Ps. Hij leest overigens wel perfect cd's/DVD's

Dank voor jullie hulp! d:)b

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

tsja, mijn tactiek zou zijn: probeer em es in een andere computer te smijten. Werkt-ie daar wel goed, dan weet je in ieder geval dat je brander goed is, doet-ie daar hetzelfde dan mag je een nieuwe brander kopen (want dan ligt het aan de elektronica op de brander en die is waarschijnlijk niet reparabel). Áls je het defect hebt geisoleerd tot op de brander kun je altijd nog even kijken of je uitermate veel stof erop ziet, of dat er een paar pinnetjes verbogen/doorverbonden zitten of er een duiveltje bezig is de eentjes en nulletjes random rond te smijten op het bordje...

Als hij voorheen goed heeft gewerkt en er in je handleiding van het moederbord niet staat dat er bekende problemen zijn met dit soort drives en je hebt het probleem juist tot je moederbord geisoleerd zou ik maar snel de garantie gaan opeisen