Toon posts:

Hoe MP3 cd maken voor auto-radio?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe auto gekocht waarin reeds een Pioneer auto-radio met cd-speler zit ingebouwd. Het modelnummer is DEH-2820MP. Volgens de beschrijving op de website van Pioneer kan deze cd-speler ook MP3 cds afspelen:
http://www.pioneer.co.uk/.../61/DEH-2820MP/index.html

Maar als ik een cd met MP3-bestanden in de speler stop, staat er "CD-ROM" op de display en doet het apparaat verder niks.

Ik heb al geprobeerd een cd te maken zonder mappen-structuur, maar ook dit heeft niet geholpen. Er blijft "CD-ROM" staan en geen geluid is te horen.

Kent iemand dit probleem of weet iemand of er nog speciale voorwaarden zijn aan zo'n MP3 cd of aan de MP3-bestanden op zich?

Oja, ik heb deze vraag ook al bij Pioneer op de support website geplaatst, maar daar krijg ik geen reactie. :-(

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:48:
Hallo,

Ik heb een nieuwe auto gekocht waarin reeds een Pioneer auto-radio met cd-speler zit ingebouwd. Het modelnummer is DEH-2820MP. Volgens de beschrijving op de website van Pioneer kan deze cd-speler ook MP3 cds afspelen:
http://www.pioneer.co.uk/.../61/DEH-2820MP/index.html

Maar als ik een cd met MP3-bestanden in de speler stop, staat er "CD-ROM" op de display en doet het apparaat verder niks.

Ik heb al geprobeerd een cd te maken zonder mappen-structuur, maar ook dit heeft niet geholpen. Er blijft "CD-ROM" staan en geen geluid is te horen.

Kent iemand dit probleem of weet iemand of er nog speciale voorwaarden zijn aan zo'n MP3 cd of aan de MP3-bestanden op zich?

Oja, ik heb deze vraag ook al bij Pioneer op de support website geplaatst, maar daar krijg ik geen reactie. :-(

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Er mogen maximaal 100 nummers in een map staan volgens mij, en de mappen mogen geen rare namen hebben. Gooi er anders eens gewoon 100 in de root, zo deed ik het altijd. Verder moet de CD wel afgesloten zijn als het geen RW is.

Edit: check pagina 60 van de manual.

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 11-01-2007 14:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Er mogen maximaal 100 nummers in een map staan volgens mij, en de mappen mogen geen rare namen hebben. Gooi er anders eens gewoon 100 in de root, zo deed ik het altijd. Verder moet de CD wel afgesloten zijn als het geen RW is.
Ik had om te testen een cd gebrand met slechts 20 nummers. Deze had ik allemaal in de root van de cd gezet. De cd is geen RW en is niet als multisession gebrand.

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Edit: check pagina 60 van de manual.
In de manual zie ik overigens niks vreemds. Hij zou 't gewoon moeten doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens geprobeert een cd te maken. Nu heb ik slechts een paar nummers in de root van de cd gezet, met namen zoals "TRACK03.MP3" enz. Ook heb ik het vinkje "finialize cd" aangezet tijdens het branden.

Maar nog steeds speelt de cd-speler hem niet af en laat de melding "CD-ROM" op de display zien.

Zijn er hier nog mensen die hier verstand van hebben en mij verder kunnen helpen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien zou je eens een ander merk lege cdrom kunnen proberen?

Niet perongeluk btw op dvd gebrand? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:53:
Ik heb nog eens geprobeert een cd te maken. Nu heb ik slechts een paar nummers in de root van de cd gezet, met namen zoals "TRACK03.MP3" enz. Ook heb ik het vinkje "finialize cd" aangezet tijdens het branden.

Maar nog steeds speelt de cd-speler hem niet af en laat de melding "CD-ROM" op de display zien.

Zijn er hier nog mensen die hier verstand van hebben en mij verder kunnen helpen?
Het is ook allemaal geen rocket science... Als een ander merk CD het ook niet doet zou ik gewoon ff de radio terigbrengen...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou ook het modelnummer op je radio even checken, misschien is het geen mp3-cdspeler. Pioneer brengt vaak van één model twee versies uit die er hetzelfde uitzien, mp3 en niet-mp3.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 14:55
Het kan inderdaad bij Pioneer vaak 1 letter schelen en dan ook gelijk vele functies!

Probeer trouwens een of je een handleiding kan vinden (als je die niet bij de radio hebt gekregen)

[ Voor 37% gewijzigd door Maikel64 op 12-01-2007 10:33 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12 18:31
Wellicht de mode? Als de CD op mode 2 gebrand is kan het nog wel eens problemen geven met de autoradio (hoewel ik dat bij Pioneer nog niet heb meegemaakt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds met één merk cd's geprobeerd: Philips. Ik zal het eens gaan proberen met een ander merk.

Aan de radio kan het bijna niet liggen, want op het frontje staat "WMA / MP3". En zo ziet 'ie eruit:
http://www.pioneer.co.uk/...oneer/deh2820mp_large.jpg

Ik heb de cd steeds op mode 1 gebrand. Dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik bedenk me ineens iets!

Het autobedrijf vertelde me dat ze het frontje van de autoradio kwijt waren en dat ze een nieuwe hadden besteld. Zou het zo kunnen zijn dat ze het verkeerde frontje hebben besteld? Of kan dat niet, dat de radio het dan sowieso niet zou doen?

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:01

Freaked

..

Toevallig hebben wij ook een nieuwe auto (VW) en daar zit deze cd-speler ook in. Ik kan gewoon CD-RW met +100mp3's afspelen.
Merk van CD-RW weet ik niet uit mijn hoofd, volgensmij een kruidvat merk :X

..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:45:
Hee, ik bedenk me ineens iets!

Het autobedrijf vertelde me dat ze het frontje van de autoradio kwijt waren en dat ze een nieuwe hadden besteld. Zou het zo kunnen zijn dat ze het verkeerde frontje hebben besteld? Of kan dat niet, dat de radio het dan sowieso niet zou doen?
Dat zou opzich kunnen... Verschillende fronten werken gewoon op verschillende radio's...

Maar dat is snel uitgevonden natuurlijk...

Anders gewoon ff terug brengen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden: het is inderdaad een verkeerd frontje! Wat stom zeg...

Het frontje is van de DEH-2820MP, maar de radio is een DEH-1820R. En die kan dus helemaal geen MP3 cd's afspelen! |:(

Toch bedankt allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1